lindavdburg83

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ongewenst Loaded mobi abonnement

Heb vanmiddag 3x n sms van Vodafone ontvangen over een abonnement wat ik niet zelf heb afgesloten. Wat is het en hoe kom ik hier weer vanaf?

"Je maakt gebruik van abonnement LoadedMobi, de kosten zijn € 5,00 per week. Ga naar http://portal.loadedmobi.com/. Afmelden: www.payinfo.nl"
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes
Hoi lindavdburg83
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik denk dat deze topic je verder kan helpen: https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/health-academy-295916

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes
Hoi lindavdburg83
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik denk dat deze topic je verder kan helpen: https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/health-academy-295916
Vok

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg dit gisteren ook - maar dan 4 SMSjes direct na elkaar. Via www.payinfo.nl kun je inderdaad die abo's direct opzeggen (en alsjeblieft, vink dan gelijk aan dat je dat dat soort betaaldiesnten wilt blokkeren!), maar dan heb je dus wel die eerste weken al op je rekening staan. Ben nog met Vodafone in overleg hoe daarmee wordt omgegaan - op de helpdesk houden ze het erop dat het in principe mijn eigen probleem is: "Kennelijk hebt u uw telefoonnummer ergens achtergelaten en de algemene voorwaarden niet goed gelezen." Maar dat vind ik idioot. Niet alleen laat ik nooit zomaar ergens mijn nummer achter, het gaat hier ook gewoon om oplichters die in Engeland al heel wat slachtoffers hebben gemaakt. Ik denk niet dat die op mijn toestemming hebben gewacht. En de suggestie om maar even te bellen met LoadedMobi sla ik even over - die site is super schimmig. Daar blijf ik liever vandaan. (Overigens ligt de zaak nu bij Vodafone - wellicht kunnen ze de betaling nog terugdraaien.)

Wat ik veel erger vind is dat dit zomaar kan: een willekeurige "service" die zomaar even 4 abonnementen tegelijk voor me afsluit zonder dat daar mijn toestemming voor nodig is en zonder dat daar bij Vodafone alarmbellen voor gaan rinkelen. Die optie die Payinfo.nl biedt om betaaldiensten te blokkeren zou standaard op Aan moeten staan in plaats van Uit! Ik heb iedereen aangeraden direct daar in te loggen en die betaaldiensten meteen te blokkeren, maar ik vind echt dat Vodafone hier verantwoordelijkheid laat liggen. Het kan niet zo zijn dat het zo makkelijk is om mensen geld afhandig te maken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes
Hi Vok
Het beste is om allemaal een zelfde topic aan te houden.
Dat is voor Vodafone ook veel makkelijker! Als je het nu ook hier plaatst: https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/health-academy-295916

Beter om alles te gaan bundelen, dan kunnen we misschien met z'n alle met een rechte rug iets er aan laten doen door Vodafone.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Tevens staat er in dat topic ook de uitleg wat er tegen gedaan kan worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic