Rovisonn wrote:
Ik ontving zojuist tijdens het browsen op het internet ook dezelfde sms over een abonnement bij Topglambames. Na het doorlezen van de sms schrok ik ook.
Toen ik terug in de internetbrowser op mijn telefoon keek zag ik dat de website van deze aanbieder uit het niets op de achtergrond in een nieuw tabblad was geopend. Ik ben er 100% zeker van dat ik nergens op geklikt heb en dat de pagina is geopend via een popup. Sterker nog,
Nu ben ik zeker geen digibeet als het om technologie en smartphones aankomt en kan ik je 100% verzekeren dat ik nergens op heb geklikt en niks, maar dan ook echt NIKS heb ingevuld. Sterker nog, de pagina is vanuit een popup stilletjes op de achtergrond in een nieuw tabblad geopend en geen milliseconde in mijn beeld geweest.
De suggestie die Vodafone wekt door jou te vertellen dat je zelf ergens wat ingevuld moet hebben is dan ook uitermate incorrect! Vanuit een consumentenbescherming perspectief vind ik dit overigens een zeer, maar dan ook echt zeer kwalijke zaak.
Daarbij mag Samsung naar mijn idee ook eens de veiligheid van hun internetbrowser eens nader bekijken. Dat je telefoonnummer zomaar naar binnen wordt gehengeld via het openen van een webpagina is natuurlijk ook schandalig.. 😕
Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven, zojuist een sms gekregen van Vodafone ook. Wat blijkt: ik heb 4 abonnement diensten actief! Sinds 27-12 al, iedere week. Ook bij Topglambabes, maar aangezien ik niet op vrouwen val zou ik dit natuurlijk sowieso al nooit zelf aanklikken.... Natuurlijk nu meteen allemaal stop gezet en een blokkade erop gezet.
Ik ben ook geen digibeet en weet ook zeker dat het op deze manier is gegaan door middel van pop-ups op de achtergrond, helaas. Nu zit ik er wel tegenop om Vodafone te bellen (met name door mijn gebrek aan tijd in mijn 40 urige werkweek) om een lang telefoongesprek te voeren om te bewijzen dat ik het niet zelf heb aangevraagd. Kan dat ook via het forum? Indien dat niet kan zal ik uiteraard wel een telefoontje moeten plegen.
Nogal naar dat er bij de 1e keer geen sms uit is gegaan van Vodafone (ik snap dat het allemaal geautomatiseerd is hoor), dan had de schade "hooguit" 4,50 geweest.
😞