cbo wrote:
Hier hetzelfde geval.
Ik heb nergens op geklikt, maar er wordt wel een bedrag in rekening gebracht.
Vodafone is niet hulpvaardig en werkt blijkbaar actief mee aan dit soort oplichterij.
Rovisonn wrote:
Ik ontving zojuist tijdens het browsen op het internet ook dezelfde sms over een abonnement bij Topglambames. Na het doorlezen van de sms schrok ik ook.
Toen ik terug in de internetbrowser op mijn telefoon keek zag ik dat de website van deze aanbieder uit het niets op de achtergrond in een nieuw tabblad was geopend. Ik ben er 100% zeker van dat ik nergens op geklikt heb en dat de pagina is geopend via een popup. Sterker nog,
Nu ben ik zeker geen digibeet als het om technologie en smartphones aankomt en kan ik je 100% verzekeren dat ik nergens op heb geklikt en niks, maar dan ook echt NIKS heb ingevuld. Sterker nog, de pagina is vanuit een popup stilletjes op de achtergrond in een nieuw tabblad geopend en geen milliseconde in mijn beeld geweest.
De suggestie die Vodafone wekt door jou te vertellen dat je zelf ergens wat ingevuld moet hebben is dan ook uitermate incorrect! Vanuit een consumentenbescherming perspectief vind ik dit overigens een zeer, maar dan ook echt zeer kwalijke zaak.
Daarbij mag Samsung naar mijn idee ook eens de veiligheid van hun internetbrowser eens nader bekijken. Dat je telefoonnummer zomaar naar binnen wordt gehengeld via het openen van een webpagina is natuurlijk ook schandalig.. 😕
Steven wrote:
Hoi grayfoxhound
Ik raad je aan om alsnog een onderzoek te laten plaatsen via: https://t.co/s7zmanwaTiHierdoor hoef je niet te bellen 🙂
Via het forum kan ik helaas niet in de systemen wegens privacy redenen.
Steven wrote:
Kan ik mij heel goed voorstellen grayfoxhound
Het is inderdaad zonde! daarom adviseer ik ook iedereen dit te blokkeren, als je niet van smsdiensten gebruik wilt maken.
Steven wrote:
Staat er verder niet in dat er kosten gecrediteerd worden of niet? Ik raad je aan om ons hierover een berichtje te sturen via Facebook of Twitter. Mag natuurlijk ook via de chat. Dan kijken we het onderzoek voor je na.
klantje wrote:
Vodafone blijft hameren op mijn eigen verantwoordelijkheid. Mij zijn ze kwijt als klant, heb een nieuw abonnement ergens anders afgesloten. Bye bye Vodafone!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.