cornelos

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongevraagd een Video Fun en Sexy Chic abonnement

Vanochtend kreeg ik opeens 4 SMS'jes van Vodafone. Drie daarvan met de melding dat ik gebruik maak van abonnement "Sexy Chic" van 5 euro per week en een met de melding dat ik gebruik maak van abonnement "Video Fun" ook voor 5 euro per week.
Ik heb gelijk bij Vodafone op mijn rekening gekeken en daar was inderdaad 20 euro in rekening gebracht.

Ik heb met Vodafone gebeld en ben daar goed geholpen. De 20 euro krijg ik terug (omdat het de eerste keer was...) en ik heb direct betaalde diensten laten blokkeren.

Er werd door de Vodefone medewerker gesuggereerd dat ik wellicht op een advertentie in een app heb geklikt maar ten eerste doe ik dat nooit en ten tweede geloof ik niet dat je slechts door het klikken op een advertentie je kan aanmelden voor een SMS dienst. Dat kan toch alleen door zelf een SMS te verturen naar die dienst?
Ik heb gecheckt welke apps er op mijn telefoon SMS mogen versturen en daar zie ik geen gekke dingen tussenstaan.

Kortom, ik heb sterk het idee dat er een manier is om buitenom, dus zonder dat de eigenaar van de telefoon dat weet, iemand aan te melden voor een SMS dienst.
2 Reacties 2
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi cornelos

Welkom op de community!
Wat goed dat je meteen contact hebt gezocht en geholpen bent!

Je kunt je op verschillende soort manieren aanmelden voor dit soort diensten. Onder andere door een sms te sturen, ergens je nummer in te vullen. Daarnaast kunnen verschillende apps dit ook voor je doen. Neem bijvoorbeeld de valse reclames van AH etc dat je een tegoed bon wint.

Ik raad je aan om je nummer te blokkeren via payinfo hiervoor. Zodat dit niet meer kan gebeuren.
Mocht je willen dat het onderzocht wordt, dan mag dat via hier
mokeytje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Cornelos,

Ook ik ontving vanochtend een bericht met "je maakt gebruik van abonnement sexy chic, de kosten zijn 5,00 euro per week. Ik moet hierover nog contact opnemen met vodafone, maar er is inderdaad 5 euro te rekeningen gebracht.
De rest volgt dus nog.

groeten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic