I recently bought an apple watch, but when I tried to activate my OneNumber, it gave me an error NE105. From what I’ve seen, this problem is uncommon. Is there any steps I should do?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Mvh01, welcome here!
I would love to help you with solving this errorcode. I've seen this errorcode a few times on the Community. It indicates that there isn't a correct response in the backend for activating OneNumber. You can't solve this by yourself. I just created a ticket to our technical department for resolving this error. Mostly this is been processed within 2 working days, so feel free to try ordering OneNumber again in 2 working days.
I think @Cecilia can help you. She works at Vodafone and knows almost all the problems with OneNumber by heart. Be patient, once she has seen your question she will help you further.
* Translation via Google Translate *
Hi @Mvh01, welcome here!
I would love to help you with solving this errorcode. I've seen this errorcode a few times on the Community. It indicates that there isn't a correct response in the backend for activating OneNumber. You can't solve this by yourself. I just created a ticket to our technical department for resolving this error. Mostly this is been processed within 2 working days, so feel free to try ordering OneNumber again in 2 working days.
Cecilia, reported the same issue >2wks ago. Still no solution, can you help to push the fix asap?
Hi @dvollebregt
Ook voor jou heb ik een ticket laten loggen. Dit is binnen 2 werkdagen vaak altijd al verwerkt en dan zou je vervolgens OneNumber zonder problemen moeten kunnen bestellen. Probeer het gerust over 2 dagen opnieuw en als ik in de tussentijd een update krijg vanuit het ticket, dan hoor jij uiteraard weer van mij!
P.S. Ik zag dat je in het verleden (2016) een topic had aangemaakt in het Nederlands, dus vandaar mijn berichtje in het Nederlands haha.
Super, dank Cecilia!
Hi @Cecilia,
Ik zit erbovenop omdat het al ruim 15 werkdagen duurt, excuus daarvoor.
Ik heb net geprobeerd maar nog geen succes, kan jij zien wat de status van het ticket is?
groet,
Duco
Hi @Mvh01
It ticket is been solved. You can now try to activate OneNumber.
Hi @dvollebregt
Ook bij jou is het ticket zojuist afgerond. Het kan zijn dat het afronden van dit ticket en jouw poging om OneNumber te activeren elkaar hebben gekruist. Wil je het nogmaals eens proberen? Herstart voor de zekerheid wel even jouw mobiele telefoon en Apple Watch alvorens je de nieuwe aanvraag doet. Mocht het hierna nog niet lukken, dan hoor ik dat graag en ben ik ook benieuwd of je exact dezelfde foutmelding krijgt te zien of iets anders.
Super! Het werkt! Dank!
Heel graag gedaan @dvollebregt! Ik ben blij dat we het via deze weg hebben kunnen oplossen samen 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.