gerardenria

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een free sim prepaid kaart bestel en binnen gekregen. Ik heb daarna meteen op de website het formulier nummerbehoud opgestuurd om mijn oude nummer te behouden. Maar ik heb hier nog steeds nis van gehoord en het nummer is ook nog steeds niet veranderd? Doe ik iets fout of waarom duurt het zolang?

Alvast bedankt,

Groeten Gerard
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
serve004

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het is opgelost. Ik ben naar een winkel gegaan en daar hebben ze gedaan. Op de lebara kaart staan ook letters en die moeten er niet bij. Alsnog dank voor je reacties. Gr. Marianne

Bekijk in context

111 Reacties 111
HetisechtDiana

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb gisteren een Vodafone prepaid-pakketje gekocht en vervolgens het nummerbehoud-formulier ingevuld zodat mijn huidige KPN-prepaid-nummer overgezet wordt naar Vodafone. Eenvoudig lijkt mij. Maar als ik het formulier invul, krijg ik steeds een melding dat het KPN-simkaartnummer niet juist is. Ik heb contact opgenomen met KPN en zij bevestigen dat ik het juiste KPN-simkaartnummer heb ingevuld.
 
Lange tijd met de Vodafone klantenservice (1201) aan de lijn gezeten maar die geven me uiteindelijk het advies om maar een ander Klantenservicenummer van Vodafone hierover te bellen (0800 0200043) want ze komen er zelf niet uit.
 
Ik zal toch niet de eerste zijn die een KPN-prepaid wil omzetten naar Vodafone? Heeft iemand nog een andere oplossing?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo HetisechtDiana, je kunt in dit geval eventueel het beste langs een Vodafone winkel. Daar kunnen onze collega's je ter plekke helpen met het invullen van het formulier.
Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Probeer nummerbehoud aan te vragen van Prepaid naar Prepaid via: https://www.vodafone.nl/support/algemeen/nummerbehoud/prepaid-naar-prepaid.shtml

Echter wordt er bij het verzenden van het formulier gemeld dat het huidige simkaartnummer niet correct is. Krijg steevast de melding: Dit veld is niet correct
Zowel bij een nummer vanaf hollandsnieuwe en KPN is dit het geval. Simkaartnummers zijn 100% juist, meerdere malen gecontroleerd. 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Windstorm schreef:
Probeer nummerbehoud aan te vragen van Prepaid naar Prepaid via: https://www.vodafone.nl/support/algemeen/nummerbehoud/prepaid-naar-prepaid.shtml

Echter wordt er bij het verzenden van het formulier gemeld dat het huidige simkaartnummer niet correct is. Krijg steevast de melding: Dit veld is niet correct
Zowel bij een nummer vanaf hollandsnieuwe en KPN is dit het geval. Simkaartnummers zijn 100% juist, meerdere malen gecontroleerd.
Hi Windstorm,

Is het inmiddels gelukt om het simkaartnummer in te voeren? Mocht dat niet het geval zijn, kun je me dan laten weten hoe je deze invoert? Het nummer mag bijvoorbeeld geen spaties bevatten! Is dit misschien de reden dat het niet lukt?
Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Maartje,
 
Heb het hele formulier nog een keer ingevuld. Maar fout zit er nog steeds.
 
Wat ik ook invul met spaties zonder spaties, maakt niets uit. Ik krijg altijd de melding bij het simkaartnummer 
Dit veld is niet correct.
Bij KPN vul ik 8 cijfers in, meer staan erbij hen niet op de simkaart. En bij hollandsenieuwe zijn het in totaal 18 cijfers.Volgens mij zit er een fout in het formulier.
harmgooren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik maak vandaag precies hetzelfde mee: ik vul een KPN prepaid kaartnummer in (van 8 cijfers: moet kloppen volgens KPN) om over te stappen op een Vodafone prepaid kaart en krijg keer op keer de melding dat dit een onjuist nummer is...
 
Via Vodafone klantenservice (1200) alleen te horen gekregen om het KPN nummer te controleren. Dat heb ik dus gedaan en ik weet zeker dat het klopt (volgens de simkaart én de orginele kaart die ik kreeg van KPN)... Een Vodafone winkel zit niet bij mij in de buurt. En bovendien: ik weet zeker dat het KPN nummer klopt... Wat nu?!?
Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Heb precies hetzelfde probleem! Zie ook mijn reactie hier: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Nummerbehoud-hoe-werkt-het/m-p/83064#M3655
Blijkt dus al 2 weken zo te zijn! (sinds de nieuwe site Online is !?)
 
Erg slordig en Vodafone winkel is ook bij mij niet in de buurt en kost veel tijd!
 
 
Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Blijkt een algemeen probleem wat al 2 weken speelt !
Het formulier werkt dus niet.

Zie:
http://forum.vodafone.nl/t5/Prepaid/Prepaid-nummerbehoud-simkaartnummer-onjuist/td-p/81758
harmgooren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb nog een keer met de klantenservice gebeld en daar wist iemand mij te vertellen dat de Vodafone website voorheen zélf het korte KPN nummer aanvulde tot een nummer wat de Vodafone-computer herkende. Meneer heeft naarstig gezocht maar kon helaas het antwoord niet vinden... Dus inderdaad terug naar de oude website die het blijkbaar wél deed zou ik zeggen!!!
harmgooren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Deze discussie loopt ook op http://forum.vodafone.nl/t5/Prepaid/Prepaid-nummerbehoud-simkaartnummer-onjuist/m-p/86944/highlight/... : het lijkt dat de website het korte KPN nummer niet meer herkent: volgen mensen van 1200 was dat voorheen wél het geval... Dus het probleem zit bij Vodafone, niet bij de mensen die hun simkaartnummer invullen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kunnen we terug naar de oude website?!?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Allemaal,

Ik heb dit intern uitgezet. Bedankt voor al jullie input. We gaan dit onderzoeken, tot die tijd is het toch het handigste om het nummerbehoud bij de Vodafone winkel te regelen als je opn korte termijn wilt overstappen. Zodra ik meer weet zullen we dit melden in dit topic!:)
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi allemaal,

We hebben wat info gekregen. De site vraagt om 13 cijfers, we raden jullie aan om er 0 voor te zetten tot je hieraan komt dan zou hij het wel moeten doen.

Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing en achter de schermen wordt er nog aan gewerkt. Zodra we meer nieuws hebben horen jullie het 🙂

*Edit: Zoals Arina al aangeeft kun je de cijfers aanvullen met een 0 totdat je op 13 cijfers zit. Er is naast deze mogelijkheid nóg een optie: je kunt via de Vodafone winkel een formulier opsturen naar Vodafone tav nummerbehoud. Adres: Postbus 1500, 6201 BM Maastricht.
We zijn bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Erg bedankt voor jullie input allemaal!
Groetjes, Annabelle
eikelboom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil overstappen van Simyo naar Vodafone. Maar de formulier accepteert de 8 cijferige simkaart nummer niet. Blijkbaar moet het langer zijn. Van Simyo kan ik echter geen langere krijgen, behalve een IMSI nummer, maar dat is niet te gebruiken. Dus hoe kom ik nou verder met het overzetten van mijn nummer?
Ik heb via de Vodafone Chat een link gekregen van een forum van Simyo, maar dat helpt mij niet verder. Graag een oplossing van Vodafone support.
eikelboom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb net een bericht gepost over hetzelfde.  Simyo deze keer, maar dat is ook KPN. Ik heb de nummer aangevuld naar 13, maar dat werkt niet. 
Enige idee wanner dit opgelost wordt. Naar een vodafone winkel is nu geen optie. Kan dat niet via de telefoon/chat?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi eikelboom,

Kijk even naar de Edit op de post van Arina:).
harmgooren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nullen ervóór werkte bij mij ook niet... Maar 5 nullen eráchter (zodat ik op 13 cijfers totaal uitkom) werkte WEL!!!
 
En dan nu maar hopen dat er verderop in het nummerbehoud-proces óók alles goed blijft gaan (ik maak me er toch een beetje zorgen om moet ik eerlijk zeggen.....). Uiterlijk 21 augustus weet ik of het daadwerkelijk gelukt is. Ik zal een berichtje posten als er nieuws te melden is.
harmgooren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het duurde uiteindelijk precies 14 dagen (ik had gehoopt dat het in 7 zou kunnen) maar het is gelukt! Wel even opletten dat je je bij MyVodafone weer opnieuw moet aanmelden met het nieuwe (dus je oude) nummer.
 
Ik hoop wél dat de website inderdaad verbeterd wordt zodat iedereen gewoon haar/zijn normale simkaartnummer in kan vullen en geen trucjes hoeft uit te halen zoals ik nu heb moeten doen (door met nullen aan te vullen zodat het totaal aantal cijfers op 13 komt)!!!! Maar dank voor de hulp, ik ben blij dat het gelukt is!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
harmgooren schreef:
Het duurde uiteindelijk precies 14 dagen (ik had gehoopt dat het in 7 zou kunnen) maar het is gelukt! Wel even opletten dat je je bij MyVodafone weer opnieuw moet aanmelden met het nieuwe (dus je oude) nummer.

Ik hoop wél dat de website inderdaad verbeterd wordt zodat iedereen gewoon haar/zijn normale simkaartnummer in kan vullen en geen trucjes hoeft uit te halen zoals ik nu heb moeten doen (door met nullen aan te vullen zodat het totaal aantal cijfers op 13 komt)!!!! Maar dank voor de hulp, ik ben blij dat het gelukt is!
Hi Harm,

Fijn dat het is gelukt! Er wordt inderdaad nog aan gewerkt dus we hopen dat het probleem zo snel mogelijk is opgelost. Ik zal in ieder geval jouw berichtje markeren als oplossing zodat andere forummers ook kunnen zien wat de juiste oplossing is. Hopelijk helpt het. 😄 Bedankt voor je terugkoppeling in ieder geval. En welkom als klant bij Vodafone! 😄
Smax632

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,
Ik heb een Prepaid Samung Galaxy Gio met een standaard simkaart (de grootste soort) van Vodafone.
Nu wil ik dus een nieuwe smartphone kopen die een Micro simkaart nodig heeft (ook prepaid).
Ik kan mijn oude simkaart dus niet in de nieuwe smartphone doen, hoe kan ik mijn nummer behouden?
 
Alvast bedankt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic