Stefan-Z

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud in het buitenland

Morgen wordt mijn telefoonnummer overgezet van Hi naar Vodafone (mijn abonnement loopt morgen af). Ik ben echter voor een paar maanden in Engeland (nu net anderhalve week) en ik las op het forum dat het nummerbehoud dan niet kan worden voltooid o.i.d.
 
Wat zijn hiervan de consequenties? Zal ik geen SMS en oproepen kunnen krijgen tot ik terug ben in Nederland? Dat zou vrij onhandig zijn, aangezien iedereen dit nummer heeft.
 
Alvast bedankt voor de reactie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Stefan, je nummerbehoud wordt zeker doorgevoerd. Waarschijnlijk is dat op het moment dat ik dat schrijf al gebeurd.

Het is echter wel zo dat de activatie en registratie van een sim alleen gegarandeerd lukt als hij verbindt met het Nederlandse Vodafone netwerk. Als de sim ooit een keer verbinding gehad heeft met het Nederlandse netwerk, dan werkt hij vervolgens overal in de wereld. Dat geldt voor alle sim-activaties, dus zowel bij nummerbehoud, als bij het activeren van een nieuwe simkaart bij een bestaand nummer (bv omdat de oude defect was).

Een mislukte activatie heeft inderdaad als consequentie dat je niet kunt bellen, sms'en of internetten met die simkaart. De kans is groot dat de activatie niet lukt in Engeland, al is het niet onmogelijk dat de sim gaat werken.

Het enige dat je eigenlijk kunt proberen is je toestel een aantal keer uit&aan zetten als hij niet werkt. Daarmee dwing je de sim zich opnieuw aan te melden bij ons netwerk. Geen garantie dat dat werkt, maar het is de moeite van het proberen waard.
Een andere optie is er niet

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Stefan, je nummerbehoud wordt zeker doorgevoerd. Waarschijnlijk is dat op het moment dat ik dat schrijf al gebeurd.

Het is echter wel zo dat de activatie en registratie van een sim alleen gegarandeerd lukt als hij verbindt met het Nederlandse Vodafone netwerk. Als de sim ooit een keer verbinding gehad heeft met het Nederlandse netwerk, dan werkt hij vervolgens overal in de wereld. Dat geldt voor alle sim-activaties, dus zowel bij nummerbehoud, als bij het activeren van een nieuwe simkaart bij een bestaand nummer (bv omdat de oude defect was).

Een mislukte activatie heeft inderdaad als consequentie dat je niet kunt bellen, sms'en of internetten met die simkaart. De kans is groot dat de activatie niet lukt in Engeland, al is het niet onmogelijk dat de sim gaat werken.

Het enige dat je eigenlijk kunt proberen is je toestel een aantal keer uit&aan zetten als hij niet werkt. Daarmee dwing je de sim zich opnieuw aan te melden bij ons netwerk. Geen garantie dat dat werkt, maar het is de moeite van het proberen waard.
Een andere optie is er niet
Stefan-Z
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik was bang dat er iets mis zou gaan als ik niet snel genoeg weer naar Nederland zou gaan om de sim te activeren, maar inmiddels werkt mijn sim al in Engeland en is deze geactiveerd!
 
Het werkt allemaal, ik kan bellen, sms ontvangen, etc.
Bedankt voor de hulp!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Super, fijn dat de activatie toch via Engeland bij ons gelukt is!
Graag gedaan en bedankt voor het seintje 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic