TheOmega

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummer overzetten van zakelijk naar privé

Via mijn oud-werkgever heb ik een Red Business Essential B abonnement (hun abonnement, mijn privé nummer, mijn telefoon (los gekocht), dus in principe een sim only abonnement).
Nu heb ik via hun dealer (met toestemming van mijn oud-werkgever) een poging gedaan om het nummer om te zetten naar een privé-abonnement.
Na 4 mutatie-pogingen van hun kant, heb ik van hun de melding gekregen dat ik of het nummer moet opgeven, of een abonnement-verhoging van €16 euro moet aangaan (totaal prijs van meer dan € 60 per maand)
Dit alles terwijl ik in principe op dit moment genoeg zou hebben aan een SMART 500 van €22,50 per maand.
Het nummer opgeven is voor mij geen optie.
Een ander bericht op dit forum (http://forum.vodafone.nl/t5/Archief-2013/overdracht-zakelijk-naar-prive-contract-klacht/m-p/111158) en via de zakelijke klantenservice wordt aangegeven dat “een stap naar beneden” ook mogelijk is, maar dat ik dat via de klachten afdeling op het forum moest aankaarten.

2 Reacties 2
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@TheOmega

Wat is precies het doel van je topic? Als je wilt overstappen van zakelijk naar particulier neem je het abonnement mee zoals het is. Ook de contractduur blijft hetzelfde. Zodra je bent overgezet naar particulier kun je het abonnement veranderen naar een vergelijkbaar particulier abonnement. De prijs blijft echter (ongeveer) gelijk. Je kunt alleen een ander (goedkoper) abonnement nemen als het contract is afgelopen. Dan kun je namelijk verlengen en elk gewenst abonnement kiezen.
Jellel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook, het bedrijfs abonnement is 45 euro (bruto) en >200 nummers. Deze maand met pensioen en wil graag mijn nummer meenemen. Kosten meer dan 60 euro per maand aan abonnement en nog niet eens een telefoon erbij. Het is bijna pure diefstal want de 45 euro is zoals ik aangaf bruto er is geen enkel bedrijf met zoveel aansluitingen die zo'n duur abonnement hebben. Maar de de korting die het bedrijf krijgt wordt niet doorgeven aan de prive abonnement.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic