Hallo,
Ik had van 6 maart tot en met 10 maart een tripje Praag geboekt.
Toen ik op 6 maart Duitsland inreed, kon ik geen enkel netwerk selecteren. Zowel automatisch als handmatig had ik tot geen enkel Duits netwerk toegang, niet op O2, E-Plus, Vodafone D en T-Mobile D. Ook heb ik 2 G geselecteerd, daarna 3G, vervolgens 4G, toen weer 3G en uiteindelijk weer 2G. 3 uur lang ben ik bezig geweest om een netwerk te selecteren, maar niks, noppes, nada. Het netwerk van Vodafone was zelfs geblokkeerd voor mij. Toen heb ik 3 keer het toestel uitgedaan en weer aan, simkaart eruit gehaald en weer terug geplaatst, maar niks hielp. Als laatste heb ik dus in de bus mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen, in de hoop dat het probleem dan opgelost zou zijn. Na steeds maar weer proberen, kon ik uiteindelijk 10 minuten lang gebruik maken van het netwerk van T-Mobile D. Ik heb toen direct de ‘My Vodafone app’ gedownload en geprobeerd contact te leggen met Vodafone. Na 10 minuten viel het signaal volledig weg en kreeg ik weer de melding: ‘kan momenteel geen verbinding maken met dit netwerk, probeer het later opnieuw.’ Ik heb het toen maar opgegeven en toen ik de Tsjechische grens naderde,, probeerde ik het opnieuw. Weer alle netwerken geprobeerd, zowel handmatig als automatisch, toestel enkele keren uit en weer aan, simkaart eruit, weer terug, weer eruit en weer terug geplaatst.
Weer kon ik heel even (3 minuten) op het netwerk van T-Mobile. In die 3 minuten heb ik geprobeerd contact te leggen met de klantenservice van Vodafone, via de app, dus Roaming aan, data aan en maar weer proberen. De MB’s liepen dus in hoog tempo op en ineens weer geen netwerk meer. Ik had een internetbundel buitenland aangeschaft, maar omdat ik dus weer geen netwerk had, heb ik nooit de sms van Vodafone ontvangen dat ik 75% en uiteindelijk 100% van mijn bundel had verbruikt. In die paar minuten dat ik op het netwerk van T-Mobile D en vervolgens T-Mobile CZ zat, heb ik kennelijk 29 MB internet gebruikt, omdat ik contact probeerde te leggen met de klantenservice. Vodafone kan trouwens heel gemakkelijk controleren dat ik deze sms pas heb ontvangen toen ik weer gebruik maakte van Vodafone NL, op de terugweg.
Maar ondertussen heb ik dus nu wel €7,02 aan extra kosten, doordat ik de klantenservice wilde bereiken via de ‘my vodafone app’. Tijdens mijn bezoek aan Praag heb ik noodgedwongen een simkaart van het Tsjechische netwerk moeten aanschaffen, puur om bereikbaar te zijn voor het thuisfront. Ook deze simkaart heeft mij €10 gekost. Via de WiFi in het hotel, waar ik ook nog eens voor heb moeten betalen, omdat dit hotel geen gratis WiFi verstrekte, heb ik via Facebook contact gehad met Vodafone, met jullie medewerksters Kyra en Deborah.
Volgens deze dames stonden mijn instellingen wel goed en was er geen verklaring voor. Dat is leuk en aardig, maar ondertussen kon ik helelmaal niks met mijn toestel en heb ik allerlei kosten gemaakt om toch wat te kunnen met mijn telefoon.
Ik heb eind januari een nieuw toestel aangeschaft met een nieuwe simkaart en nieuw abonnement bij een Vodafone shop. En vervolgens kan ik dus in net buitenland niet bellen, sms’en, helemaal niks. Ik ben dus volledig afhankelijk van WiFi waar ik voor moest betalen of een plaatselijke simkaart, waar ik ook voor moest betalen.
Dus Vodafone, een nieuwe gratis simkaart is me al toegezegd, maar de extra kosten van €17,02 zouden jullie toch wel moeten betalen, vind ik. Ik kan er tenslotte niks aan doen dat ik geen bereik heb. Jullie als provider kunnen hierin wel iets betekenen. Graag zou ik deze kosten van €17,02 in mindering gebracht willen hebben op de volgende factuur of een andere financiële compensatie. Ik heb dus niet uit eigen keuze allerlei dingen aangeschaft die geld kosten, maar puur uit noodzaak.