Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Note 4 mobiele hotspot werkt niet na update android 6.0.1

Na de update naar andoid 6.0.1 op mijn note 4 werkt mijn mobiele hotspot niet meer. Vodafone branded.
Mensen kunnen wel verbinden en tot daar gaat het goed. Echter ze hebben geen internet beschikbaar.
Is probleem bekend en zo ja is er een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
frenk101

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
bij mij stonden er ook een groot aantal toegangspunten in de lijst maar nadat ik de toegangspunten heb reset via standaadinstellingen waren alle toegangspunten verdwenen,alleen die van live vodafone bleef over,en dat werkte

Bekijk in context

47 Reacties 47
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Nachtkruipert

Ik heb dit probleem vaker gehoord en ligt meerstal aan de instellingen van de mobiele gegevens

U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

Anonymous
Niet van toepassing
Mocht het met de tip van niet werken zou je ook nog een back-up kunnen maken om een soft reset uit te voeren of eventueel een hard reset.
Nachtkruipert
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Alles nagekeken en zelfs opnieuw ingesteld. Cache van de telefoon geleegd door met de volume knop omhoog en de home knop ingedrukt te houden tijdens het aanzetten. Harde reset wil ik toch liever vermijden..
Nachtkruipert
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Oh ja.. Het werkt nog steeds niet...
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Dat is opzich een vreemd verschijnsel. Dat wanneer alles weggegooid is en opnieuw ingesteld dat het dan nog niet functioneert.

Als u op de naam van de hotspot klikt, kan u kiezen tussen:
*Alle Appar. toesten
* Alleen toegestane apparaten

Waar heeft u deze op staan?
Nachtkruipert
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Deze staat op alle apparaten toestaan.. maar heb beide opties geprobeerd
Anonymous
Niet van toepassing
Dan ben ik bang dat er niks anders op zit dan een soft of een hard reset.
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb gebeld met de techneuten van Vodafone maar die weten het ook niet. Alle instellingen nagelopen en die kloppen gewoon. Vanmiddga nog langs de winkel geweest en daar snappen ze het ook niet. Het enige advies is: terug naar fabrieks instellingen. En dan te bedenken dat de telefoon net uit de fabriek komt; vorige week gekregen bij 5GB data abbonement dat ik nu natuurlijk niet kan opmaken 😉
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
pboerman75 , heb je bovenstaande tips van NetwerkFreak en Steven- ook al doorlopen? Heb je wel al geprobeerd het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Zo ja, heeft dat het probleem verholpen?
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Alle tips zoals hierboven beschreven heb ik doorlopen maar dat heeft niets geholpen. Er zit niet veel anders op dan een harde reset. Dat ga ik doen zodra ik daar tijd voor heb; ik heb heel veel apps en backup restore hiervan lijkt me in dit geval ook niet handig want dan haal je de eventuele fout weer terug. Ik laat dan natuurlijk weten of dat heeft geholpen. Zoniet dan zou ik het ook niet zo gauw weten. Voorlopig zet ik mijn sim als ik de hotspot echt nodig heb even over in mijn oude telefoon (note3); dat gaat wel goed.
Anonymous
Niet van toepassing
Welke apn heb je ingesteld staan voor de hotspot? live.vodafone.com of office.vodafone.nl?
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
live.vodafone.nl
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Inmiddels heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet maar helaas zonder resultaat. Is dit nu een softwarefout of ligt het aan de telefoon.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat is een goede vraag, helaas kunnen wij dat via deze weg niet goed beoordelen. Je kunt eventueel nog even met je toestel langs een Vodafone winkel zodat onze collega's ter plekke even met je mee kunnen kijken.
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat heb ik al gedaan (zie boven). Ze zien het probleem live maar kunnen alleen maar adviseren naar fabrieksinstellingen terug te gaan. Er zit dus niets anders op dan de telefoon terug te sturen ter reparatie hoewel ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat het een hardwarefout is.
frenk101

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
heb het zelfde probleem gehad na de note 4 android 6.01 update.hotspot verbinding naar mijn tablet werd wel aangegeven maar geen internet.heb diverse resets gedaan maar geen resultaat.heb toen een netwerkreset gedaan.werkt nu weer prima na een week uitzoekwerk.
ga naar instellingen-meer netwerken-mobiele netwerken-namen toegangspunt-kies rechtsboven(de drie puntjes)standaard instellingen.het zou nu moeten lukken
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb een reset gedaan zoals hierboven beschreven maar het heeft niet geholpen. Bij mij staan er wel twintig 20 toegangspunten in het lijstje waarvan Vodafone dan is aangevinkt.
Anonymous
Niet van toepassing
Je gaf eerder aan dat je de live apn had.....kun je hem eens aanpassen naar de office.Vodafone.nl?
pboerman75

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo. Ook dit heeft niet mogen helpen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic