Los van het feit dat ik zelf niet de N900, maar wel de N97 en de iPhone, weet ik wel het volgende mbt MMS en vodafone. In de meeste toestellen worden tegenwoordig de MMS instellingen direct vanaf de sim-kaart gelezen of naar je toestel gestuurd. De N900 draait op Maemo, maar dit is voor zover ik weet een vernieuwde versie van het oude op linux gebaseerde Maemo achtige OS op de de Nokia Communicators. En daar kon je ook mee MMS'en. Daarbij komt dat het lijkt alsof MMS uit de tijd is, maar dat er genoeg landen zijn waar MMS nog helemaal hot is omdat die nog niet zoveel internetten en emailen op hun mobiel als wij.
Los van dit alles is er één ding dat ALTIJD dient te gebeuren. Om MMS te kunnen ontvangen, dien je (nadat de eventuele instellingen erin gezet zijn) EERST een MMS te versturen (desnoods naar jezelf). Pas als je een MMS hebt verstuurd, wordt je toestel in een database herkent als een toestel die ze ook kan ontvangen. Hierna zul je dus geen tekstberichten meer ontvangen met hierin een verwijzing naar een MMS op de website van Vodafone, maar gewoon de MMS zelf.