Hapsnurker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia N900

Zijn er mensen die in het bezit zijn van een N900? Ik kan hier namelijk nog steeds niet mmsjes op ontvangen. Ligt dit aan mij of zijn
er meerderen die dit probleem hebben?
9 Reacties 9
Thorgar

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb zelf geen N900 maar wel ervaring in het niet kunnen ontvangen van MMS berichten.
Het klinkt misschien vreemd maar heb je zelf al een MMS bericht verstuurd?
Bij mij heeft het namelijk geholpen om de instelling goed te zetten volgens de info op vodafone.nl en daarna zelf een MMS te versturen.
Daarna kreeg ik ze namelijk wél binnen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook al een keer gehad dat ik bij vodafone niet goed op mms netwerk stond.

Mss is dat ook eens een idee? om te bellen of je goed op de mms netwerk staat?
Gebruiker0422

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad, check even de instellingen op vodafone.nl en zorg dat ze correct in je toestel staan.
Moet lukken.
Roberto

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zijn er mensen die in het bezit zijn van een N900? Ik kan hier namelijk nog steeds niet mmsjes op ontvangen. Ligt dit aan mij of zijn
er meerderen die dit probleem hebben?


ja ik heb de n900

de n900 heeft standaard geen mms. Het lijkt erop dat de mms een beetje uit de tijd is. Je kunt tenslotte heel makkelijk foto's emailen, wat minder omslachtig is en ook nog eens gratis bij een data-abonnement.

Je kunt wel bij downloads (de n900 appmanager) een mms applicatie downloaden, zoek anders even op maemo.org. Je komt er wel uit.
Hapsnurker
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja ik heb de n900

de n900 heeft standaard geen mms. Het lijkt erop dat de mms een beetje uit de tijd is. Je kunt tenslotte heel makkelijk foto's emailen, wat minder omslachtig is en ook nog eens gratis bij een data-abonnement.Je kunt wel bij downloads (de n900 appmanager) een mms applicatie downloaden, zoek anders even op maemo.org. Je komt er wel uit.

Toch vind ik mms wel makkelijk. En het klopt dat de N900 dat niet bezit. Want ik kan het ook niet versturen. Maar zal even op zoek.
Gebruiker6639

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat de N900 geen MMS mogelijkheid heeft is uitsluitend omdat het toestel uitgebracht moest worden en er simpelweg geen tijd meer was om MMS toe te voegen. In nog komende Firmware updates heeft Nokia beloofd dat alsnog een MMS applicatie zal worden toegevoegd. Niks dus uit de tijd of zo. Persoonlijk mis ik het niet echt, ik mail liever.
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Los van het feit dat ik zelf niet de N900, maar wel de N97 en de iPhone, weet ik wel het volgende mbt MMS en vodafone. In de meeste toestellen worden tegenwoordig de MMS instellingen direct vanaf de sim-kaart gelezen of naar je toestel gestuurd. De N900 draait op Maemo, maar dit is voor zover ik weet een vernieuwde versie van het oude op linux gebaseerde Maemo achtige OS op de de Nokia Communicators. En daar kon je ook mee MMS'en. Daarbij komt dat het lijkt alsof MMS uit de tijd is, maar dat er genoeg landen zijn waar MMS nog helemaal hot is omdat die nog niet zoveel internetten en emailen op hun mobiel als wij.

Los van dit alles is er één ding dat ALTIJD dient te gebeuren. Om MMS te kunnen ontvangen, dien je (nadat de eventuele instellingen erin gezet zijn) EERST een MMS te versturen (desnoods naar jezelf). Pas als je een MMS hebt verstuurd, wordt je toestel in een database herkent als een toestel die ze ook kan ontvangen. Hierna zul je dus geen tekstberichten meer ontvangen met hierin een verwijzing naar een MMS op de website van Vodafone, maar gewoon de MMS zelf.
NIghtcrawler

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Iedereen,MMS op de N900 is mogelijk.Je moet het programma : fmms  installeren op je N900 en bij de instellingen de volgende settings invullen:APN: Vodafone GPRS (je standaart vodafone internet verbinding) MMSC:  http://mmsc.mms.vodafone.nl  Rezise image width: 400 (heb ik gedaan, maar is naar eigen wil in te stellen) phone number: je eigen telefoon nummer (+316......) Dan moet je je vodafone verbinding aanpassen in het menu : instellingen, dan kies je internetverbindingen en dan verbindingen (rechts), dan op je vodafone internet verbinding en dan op bewerken. Dan op volgende, niets aanpassen in dit scherm en gewoon op volgende drukken. In dit scherm klik je op : geavanceerdZet het vakje bij : proxy gebruiken aan en er onder bij : HTTP, HTTPS en RTSP-proxy vul je de volgende gegevens in: 192.168.251.150 en poort: 8799 Bij mij werkt mms. Zowel ontvangen als verzenden gebeurt dan in fmms
gerard-bijlsma

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het rare is dat de Nokia N900 in nederland niet word ondersteund door Vodafone
terwijl in engeland het apparaat wel door Vodafone word geleverd,,
misschien komt het nog ??????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic