Ik denk niet dat de omzet aan toestellen in Nederland erg veel zal bijdragen aan de totale verkoopcijfers, noch aan het verkrijgen van een 2e of 1e plaats.
Nederland is qua afzet niet aantrekkelijk.
We zijn simpelweg maar een kleine gup in de grote vijver van landen.
En dan zijn we ook nog eens een belastingtechnisch gedrocht van een land...
Kortom "totaal oninteressant" voor giganten als Nokia, Microsoft etc.
Nederland is niet voor niets een van de laatste landen waar de 920 uit kwam....
Als we groter waren, dan hadden jij en ik al lang de witte lumia 920 gehad 😉
Nokia wist in september waarschijnlijk ook al dat de 920 een gigantische hit werd...en ik geloof er ook wel in dat ze toen ook meteen de productie omhoog geschroeft hebben.
Maar besef wel dat wereldwijd voldoen aan de vraag naar Lumia 920's wel even wat anders is dan de vraag in Nederland 😉
Daar komt bij dat een van de redenen waarom de lumia's een hit werden, tegelijkertijd ook de reden is dat het moeizaam opgang komt.
De diversiteit in kleuren.
Was er enkel een zwarte geweest, dan was het probleem lang niet zo gigantisch geweest.
Maar de vraag naar wit, geel, blauw, grijs enz. maakt het er niet makkelijker op.
Ook las ik een artikel over Nokia en Microsoft.
Nokia kreeg het laatste anderhalf jaar meer aan inkomsten van Microsoft voor het gebruik van WP8 dan dat het aan rechten betaalde.
Nu in 2013 zal Nokia moeten gaan betalen voor WP8
Misschien dat dit ook een nadelig effect heeft op productie, als de fabricage over all duurder gaat worden zal men ook gerichter gaan produceren en niet alleen maar denken aan het inhalen van de achterstanden....
Ook dit kost weer meer tijd...
We wachten af....meer kunnen we niet doen 😉