Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,
 
Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?
 
gr Dennis
557 Reacties 557
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
HoI Johnbob,
 
Dat ons fijn om te horen dat de witte er ook aankomen. 
Wij hebben trouwens ook recht op een compensatie, dit werd mij afgelopen maandag keurig netjes vertelt toen ik de klantenservice belde. Nu heeft mij zusje dit ooit bij Vodafone meegemaakt met de IPhone3GS. Zij moest toen ook een aantal weken wachten en ze heeft toen van Vodafone een 32gb toestel gekregen I.p.v. het bestelde 16gb. Ook zat er toen keurig netjes een brief bij waarin dit werd uitgelegd. 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Anniekje
 
En zo is het.
Dat is ook niet meer dan normaal zoals ik al zei.
Ik heb inmiddels reductie gekregen op mijn eerste rekening.
We kunnen allemaal achterover leunen of proberen het beste ervan te maken door voor mijn part iets 100x te herhalen.
 
Mocht de witte voorbij februari pas op de mat vallen dan wil ik ook voor februari een compensatie.
 
Ik hoop voor ons dat ze er snal aankomen want ik ben liever mr nice guy dan dit   😉
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik hoop stiekem dat Nokia Vodafone en alle web winkels ook compenseert, aangezien Nokia niet kan leveren en Vodafone onze tussenpersoon is en daardoor dus teleurgestelde klanten krijgt. Maarja Nokia neemt niet eens de moeite om excuus aan  te bieden.
Nokia had er naar mijn idee beter voor kunnen kiezen om nu maar 1 of 2 verschillende kleuren te leveren en de rest van de kleuren pas later aan te bieden. 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Jep....
En een zwaar onderschat succes.
Uiteraard is Nokia hier de schuldige...maar dit zal ook deels het gevolg zijn van de crisis.
Elk bedrijf is tegenwoordig erg voorzichtig met aantallen op de markt te brengen.
En vooral, hoe veel voorraden ze inslaan van grondstoffen, hoeveel productie ze maken en voorraden om te verkopen.
Elke gsm die in voorraad ligt en niet verkocht word is er een te veel en drukt het winstplaatje omlaag.
 
Normaal gesproken zou het succes van de Nokia ook van korte duur zijn geweest a.g.v. deze malaise rondom levering...
Maar er is geen concurrent die een alternatief bied qua toestel en zeker niet qua kwaliteit.
De 8X is de enige "gelijkenis" maar is geen gevaar voor Nokia.
Dus blijven de klanten wachten, tenminste dat is de reden waarom ik nog steeds wacht.
Als het om elk ander toestel ging was ik al vertrokken 😉
 
Ik hoop nog steeds dat de witte er snel is en dat de verkoper van de Vodafone shop gelijk had.
We hoorden deze signalen eerder en bleken achteraf niet te kloppen...maar goed.
Er komt een moment dat ze wel kloppen, laten we hopen dat dit komende vrijdag is.
 
😉
 
 
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Dat Nokia laag inzet op nieuwe telefoons is aan de ene kant begrijpelijk, maar sinds Nokia over is gestapt op Windows hebben ze wel meer toestellen verkocht. Windows is Symbian ook al voorbij gestreeft. Verder had Nokia dit aan kunnen zien komen. De Lumia 920 is in NL verkozen tot 4 na beste telefoon in 2012 terwijl hij hier toen nog niet eens verkrijgbaar was. Kun je nagaan als dat wel het geval was geweest, dan was de Lumia gewoon 1ste geworden.
Ook in NL is de Lumia als preorder al MEER verkocht dan de Iphone5. Nokia heeft hier in gefaald door de productie laag te houden, terwijl al in september tijdens de aankondiging bleek dat de telefoon wel eens een groot succes kon gaan worden.
 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ik denk niet dat de omzet aan toestellen in Nederland erg veel zal bijdragen aan de totale verkoopcijfers, noch aan het verkrijgen van een 2e of 1e plaats.
Nederland is qua afzet niet aantrekkelijk.
We zijn simpelweg maar een kleine gup in de grote vijver van landen.
En dan zijn we ook nog eens een  belastingtechnisch gedrocht van een land...
Kortom "totaal oninteressant" voor giganten als Nokia, Microsoft etc.
 
Nederland is niet voor niets een van de laatste landen waar de 920 uit kwam....
Als we groter waren, dan hadden jij en ik al lang de witte lumia 920 gehad 😉
 
Nokia wist in september waarschijnlijk ook al dat de 920 een gigantische hit werd...en ik geloof er ook wel in dat ze toen ook meteen de productie omhoog geschroeft hebben.
Maar besef wel dat wereldwijd voldoen aan de vraag naar Lumia 920's wel even wat anders is dan de vraag in Nederland 😉
Daar komt bij dat een van de redenen waarom de lumia's een hit werden, tegelijkertijd ook de reden is dat het moeizaam opgang komt.
De diversiteit in kleuren.
Was er enkel een zwarte geweest, dan was het probleem lang niet zo gigantisch geweest.
Maar de vraag naar wit, geel, blauw, grijs enz. maakt het er niet makkelijker op.
Ook las ik een artikel over Nokia en Microsoft.
Nokia kreeg het laatste anderhalf jaar meer aan inkomsten van Microsoft voor het gebruik van WP8 dan dat het aan rechten betaalde.
Nu in 2013 zal Nokia moeten gaan betalen voor WP8
 
Misschien dat dit ook een nadelig effect heeft op productie, als de fabricage over all duurder gaat worden zal men ook gerichter gaan produceren en niet alleen maar denken aan het inhalen van de achterstanden....
Ook dit kost weer meer tijd...
 
We wachten af....meer kunnen we niet doen 😉
 
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Maar ook in de 14 landen die wel al de Lumia in november kregen, was de telefoon de IPhone5 al voorbij en deze landen hebben ook nog steeds een tekort. 
Alleen AT&T in Amerika lijkt Lumia's 'over' te hebben aangezien zij nu een actie hebben met: buy one nokia lumia 920 and get one free.
Ach ja nog even volhouden en dan zijn wij gelukkig met onze Lumia's. Het scheelt voor mij dat ik met mijn N8 ook nog steeds gelukkig ben 😉  Maarja ben een Nokia fan dus dat ben ik stiekem met iedere Nokia.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
😄
 
Ja, ik heb alle toestellen nog vanaf de eerste mobiel die ik kocht.
Dus kan ik voorlopig vooruit.
 
Tis wel erg stil hier... we zijn maar met 2en.
Totaal geen info over wat er vrijdag is binnen gekomen....niks.
 
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is er ondertussen al wat meer duidelijkheid over wanneer er weer leveringen gaan plaats vinden.

Of is nu  ondertussen echt alles op de lange baan geschoven?! 
Wacht nog op een Galaxy S3 en een witte Nokia lumia 920? 

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Goeiemorgen allemaal!
Fijn weekend gehad?


mhensen schreef:

Is er ondertussen al wat meer duidelijkheid over wanneer er weer leveringen gaan plaats vinden.

Of is nu ondertussen echt alles op de lange baan geschoven?!
Wacht nog op een Galaxy S3 en een witte Nokia lumia 920?



Nee er wordt niets op de lange baan geschoven hoor;). Of er wel/geen witte Lumia's zijn binnen gekomen weet ik niet. Stevie zal hier zo snel mogelijk een update over geven, zodra ze meer info heeft. Nog even volhouden!
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
"nog even volhouden"?
Ik ben er onderhand klaar mee en dan druk ik me zacht uit.
 
Er is toch een telefoonnummer die iemand van vodafone kan bellen en die kan "kjken" of er witte bij zitten!????
Dit is een bedrijf dat doet in telecommunicatie!?
Communiceer eens met elkaar zou ik zeggen.
 
Bel iemand bij de afdeling die het verschil kan zien tussen wit en zwart  😉
Zo simpel is het, alles wat er meer van gemaakt wordt is gewoon een fout in de bedrijfsstructuur.
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vrees dat we ook vandaag geen duidelijkere informatie gaan krijgen dan 'volhouden'.

Geen leveringen, geen verwachtingen...
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Nokia maar af en toe levert als het hun uit komt. 
Verder denk ik dat Vodafone terughoudend is met informatie om teleurstellingen te voorkomen. Zo als we vorige week al hebben ondervonden komt Nokia zijn afspraken met Vodafone ook niet helemaal na.
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tja .. het is heel krom allemaal! maar Ik heb helaas geen afspraken met Nokia maar met vodafone.. Dat zij problemen hebben met Nokia daar kan ik weinig aan veranderen. 

Het enige wat ik verwacht is dat ik duidelijk te woord wordt gestaan met duidelijke termijnen en/of verwachtingen.. Ik denk dat dit het minste is wat men kan vragen.. 

Komen ze unberhaupt wel binnen zo ja in wat voor hoeveelheden, athans getallen vind ik niet belangrijk, maar wel dat duidelijk is of ze gebruikt worden om de bestellingen uit te leveren en tot ongeveer welke datum de backlog uitgeleverd kan gaan worden of dat ze eerst liever de winkels bevoorraden?
 
Nu weet je totaal niets en dat is minder...
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey mensen,
 
Ik lees nog steeds mee en vind het erg jammer om te lezen dat jullie nog steeds niks hebben. Als ik jullie was zou ik de bestelling gewoon anuleren en een nieuwe maken voor de zwarte. Mijn verlenging had ik ook de 26e per telefoon gemaakt en de 29e binnen. Met nieuwe abonnementen duurt dit misschien wel iets langer maar wie weet heb je dan wel de telefoon voor april.
 
Even wat informatie tussendoor.
 
http://www.wpcentral.com/vodafone-launch-array-windows-phone-8-devices-month
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb de Lumia gekozen bij verlenging van mijn abonnement, Dit kan niet meer geanuleerd worden volgens mij, abonnement is op 9 januari al omgezet. Met dit abonnement ben ik overigs dik tevreden 4gb internet is zeer interessant, Nu de Lumia nog.
 
 
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Abonnement kan zondermeer geannuleerd worden Anniekje 😉
Dat stelde Vodafone immers zelf voor.
 
Maar het is zoals "Mhensen" en ik al eerder zei.
Ik heb niets te maken met Nokia...ik doe (wij doen) zaken met Vodafone.
Je gaat ook niet met een klacht over je auto terug naar de fabriek, maar de dealer.
Vervolgens zorgt deze dealer dat zijn klant tevreden is en bied een alternatief aan.
 
In dit geval leunt Vodafone lekker op de nalatigheid van Nokia.
En hoe zeer Vodafone ook gelijk heeft als ze zeggen dat de oorzaak bij Nokia ligt, zo weinig hebben WIJ te maken met Nokia maar juist met Vodafone.
 
Vodafone weet hoe dit forum steeds gefrustreerder raakt en kiest er als klap op de vuurpijl voor om niets te zeggen over de levering van afgelopen vrijdag.
Dat zal betekenen dat er enkel zwarten geleverd zijn of er is niets geleverd.
De keer ervoor wist men niet hoe snel men moest zeggen dat er goed nieuws was, er was een kleine hoeveelheid zwarte lumia's binnen gekomen....
Misschien kiest men er voor om niets meer te laten weten totdat er goed nieuws is...
 
Er word niet eens de optie ruilen aangeboden, Wit voor zwart.
Ik vroeg dit al eerder (en ja, ik val in herhaling, sorry...) maar als je niet blijft herhalen komt het nooit aan.
Sorry MOD's jullie zitten er midden in en kunnen enkel doorgeven wat Vodafone wil dat jullie doorgeven.
Maar op een gegeven moment is dat truukje ook klaar.
 
Ik wil weten wanneer de witte toestellen binnen gaan komen.
Dit kom je te weten door te bellen met Nokia....het klinkt raar, maar zo simpel kan het zijn!
( ja ik weet er komt wat meer bij kijken...maar hoe onmogelijker het verhaal gemaakt word dat dit niet kan, hoe duidelijker het word dat het een kwestie is van gewoon niet willen)
Nogmaals mod's dit is niet richting jullie 😉
 
 
 
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als ze me nu zouden vragen of ik wil wisselen van Wit naar Zwart (en deze ook gelijk kunnen leveren!!!) .. dan kies ik inderdaad voor zwart.. al is het alleen maar voor mijn eigen rust/frustratie.. 
 
Kan ik tenminste verder met mijn windows phone development.. Nu is het alleen een simulatie!
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Klopt...dan zou je nog denken dat ze echt proberen om klanten tevreden te houden.
Maar ons hebben ze al... dus waarom wat extra's doen.
Mijn baas zou zeggen..."think out of the box..." 
Kent u deze term Vodafone?
mhensen

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een klant hebben is 1, maar houden bereik je alleen met 'be creative and always try to exceed expectations'.

En dat is een hele opgave maar als je het doet dan heb je meestal een klant die klanten brengt..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic