gerben

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia E7 branded software

Ik heb sinds kort een Nokia E7 van iemand over genomen.
Deze is echter voorzien van Vodafone software die niet is te verwijderen.
Nu gebruikt ik hem met een KPN sim en daarmee kan ik wel bellen en internetten en mailen.
Maar bij b.v de ovi store of navigeren via Nokia maps wil hij alleen maar verbinding maken via Vodafobe live en niet via mijn eigen netwerk .
Is er een mogelijkheid mij telefoon te voorzien via orginele Nokia software zodat hij weer volledig bruikbaar is,het teostel was overigens gewoon simlock vrij.
Ik hoop dat er iemand raad weet!
 
 
11 Reacties 11
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Bij Nokia Maps kan je onder Settings, (het sleuteltje),  Internet, Network destination kiezen welk accespoint je gebruiken wilt.
Ovi store kiest de internetverbinding die als Default staat. Deze kun je vinden en wijzigen vanuit Menu, Settings, Connectivity, Destinations. De handleiding vind je hier mocht je er niet uitkomen.
 
gerben schreef:
Ik heb sinds kort een Nokia E7 van iemand over genomen.
Deze is echter voorzien van Vodafone software die niet is te verwijderen.
Nu gebruikt ik hem met een KPN sim en daarmee kan ik wel bellen en internetten en mailen.
Maar bij b.v de ovi store of navigeren via Nokia maps wil hij alleen maar verbinding maken via Vodafobe live en niet via mijn eigen netwerk .
Is er een mogelijkheid mij telefoon te voorzien via orginele Nokia software zodat hij weer volledig bruikbaar is,het teostel was overigens gewoon simlock vrij.
Ik hoop dat er iemand raad weet!
 
 


gerben
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Casper,
 
Ik heb dat al geprobeerd maar bij internet instellingen staat vodafone live als prioriteit 1 aan gevinkt en dat kun je niet vervanderen.
Ovi maps en ovi store gaat dan proberen via dat toegangspunt verbinding te maken maar dat gaat dus helaas niet.:8
Ik denk dus dat dit is "vast" zit in de vodafone software.
 
Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.
 
Gr Gerben
gerben
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even voor de duidelijkheid nog,bij instellingen, dan bestemmingen en dan internet staat vodafone live als toegangspunt en daar staat een slotje achter dus ik kan daar niets aan wijzigen.
Als ik dit kan veranderen heb ik denk de oplossing maar hoe moet dat?
 
 
 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Aha, probeer eens met de code *#335738# of je het toeganspunt kan verwijderen?
gerben
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik dat probeer zegt krijg ik een melding  "verzoek niet verwerkt":(
gerben
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In neem aan dat je dat gewoon moet intoestsen en dan moet bellen,of heb ik het mis?
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Zou na het laatste hekje moeten werken, zoals *#06#. Het is een code voor oudere toestelen, werkt blijkbaar niet op nieuwere. Op mijn 5800 werkt het ook niet zie ik. Kan je niet WAP services als default instellen en daar een ander accespoint onder zetten? Of is alles gelocked? Je kan blijkbaar wel internetten met de browser.
gerben
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles is geblockt, bij die toepassingen vreemd genoeg,email en internetten gaat wel.
Je zou toch zeggen als vodafone niet wil dat je met een andere provider werkt (wat ik vreemd vind bij een simlock vrij toestel) dat blocken ze toch alles?
 
 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Wel bijzonder. Ik denk dat degene waarvan je het toestel hebt kontakt moet opnemen met Vodafone, of dat je zelf eens langs een winkel moet om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Met Google kwam ik ook niet verder.
 
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
ey allemaal,

Zet het nokia toestel eens in de offline modus.
Misschien werkt dat wel.

Veel nokia's staan niet toe dat je een toegangspunt bewerkt, zonder het toestel in de offline modus te plaatsen ( soort van vliegtuig modus ).

Groetjes,
Roy
guido1965

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo. Ik heb een Nokia E6 met hetzelde probleem.
Heb je hier al een oplossing voor gevonden?
 
Mvg
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic