manonh

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog altijd storing op g3 netwerk

Sinds de storing van afgelopen dinsdag werkt mijn mobiele Internet Nog altijd erg traag of helemaal niet. Het netwerk springt steeds over van de g3 naar e en dan is het echt zeer moeizaam. Postcode gebied is 3861 in Nijkerk . Heb samsung s4. Heb al gereset door batterij erin en eruit te halen. Wat kan ik nog meer doen of is het nu aan Vodafone?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
SignaalPlus vereist een achterliggende internetverbinding (kabel, adsl, glasvezel). Dat zal dus in het geval van een storing aan die dienst geen oplossing voor je zijn. De registratiebonus krijg je na het achterlaten van je gegevens, én het doen van een eerste opwaardering. Dat moet beide gebeuren in de eerste 2 maanden na ingebruikname om voor de bonus in aanmerking te komen. Als je hieraan voldoet, maar de bonus niet hebt, neem dan contact op met de klantenservice.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hoi manonh, er is in dat gebied geen storing bekend. Deze problemen zijn dus pas ontstaan na de storing van afgelopen dinsdag? Of had je hiervoor ook problemen met het netwerk? Ben je in de gelegenheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Is het bereik dan beter?
manonh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo jochen
Idd storing is er pas sinds dinsdag. Daarvoor niet gehad. Ik kan anders toestel proberen echter probleem is dat hij het op sommige momenten prima doet en dan opeens weer poosje uitvalt. Ik ga overleggen of ik de iphone van mijn man even kan testen. Wat is de reden dat het 3g netwerk af en toe over springt op de E?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
E wil zeggen 'Edge'. Dan zit je tussen 2 en 3G in qua snelheid. Wellicht is het handig om je simkaart even te laten vervangen, voor alle zekerheid. Het zou kunnen dat deze beschadigd/versleten is en dan nu tot uiting komt. De test kan trouwens ook in de Vodafone winkel, daar kunnen ze je direct helpen aan een nieuwe simkaart. Succes!
manonh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
Ik heb gister nieuwe simkaart gehaald maar hij blijft terugspringen naar Enetwerk en is dan erg traag. Wij hebben tevens een dongel gekocht voor onze pc's aangezien wij al gruime tijd door glasvezelstoring onbereikbaar zijn. Ook deze dongel heeft een extreem slecht bereik, hij geeft wel een lichtblauwe kleur maar we hebben met geluk 1 groep streepje. Hij valt ook heel snel weg. Ik weet niet of dat via dezelfde mast gaat als mijn mobiele telefoon maar dan zou het toch daar aan kunnen liggen. De dongel geeft op 2 laptops hetzelfde.
Hoe het 3G netwerk voor dinsdag was durf ik eigenlijk niet te zeggen, ik zal thuis altijd op het Wifi-netwerk maar die ligt er nu dus uit en nu ervaar ik problemen.
Zou u hier nog eens naar willen kijken?
Bedankt alvast.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Manoh,

Je maakt inderdaad verbinding via dezelfde masten. Het is wel zo dat het bereik op een bepaalde locatie kan verschillen per toestel; het ene toestel pakt een signaal beter op dan het andere.

Ik heb de dekking voor je nagekeken in postcodegebied: 3861. De 3G dekking is helaas niet optimaal in die regio. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat je toestel verbinding maakt met 'E' (EDGE). Er zijn wel mogelijkheden om het 3G bereik bij jou thuis te verbeteren: http://www.signaalplus.nl. Ben je bekend met SignaalPlus?
manonh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan zal dat vast de reden van ons probleem zijn . Nee ben niet bekend met signaal plus. Wat kan ik daarmee doen? vervelende is dat het nu zo traag werkt dat mn bundel al leeg is voordat ik iets gedaan heb. Moet steeds opnieuwinladen dan valt hun uiteindelijk weer weg. Ik heb trouwens mn gegevens ingevuld maar de 12, 50 extra tegoed was Nog niet bijgeschreven op mn prepaid dongel. Hopelijk kan signaal pluswat voor ons bbetekenen.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
SignaalPlus vereist een achterliggende internetverbinding (kabel, adsl, glasvezel). Dat zal dus in het geval van een storing aan die dienst geen oplossing voor je zijn. De registratiebonus krijg je na het achterlaten van je gegevens, én het doen van een eerste opwaardering. Dat moet beide gebeuren in de eerste 2 maanden na ingebruikname om voor de bonus in aanmerking te komen. Als je hieraan voldoet, maar de bonus niet hebt, neem dan contact op met de klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic