abestrux

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

No mobile internet after upgrade to 4.4.3 - Asus Nexus 7 LTE 4G - Vodafone Netherlands

Hi

Yesterday I received the upgrade to Kiktat 4.4.3.
Since then the tablet does not connect to the Vodafone Network anymore 😞 😞
Big problem with Nexus 7 (2014) and Vodafone Nl.

Ab
33 Reacties 33
mdferket

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ ArHu en@wesselkooyman

Zou je de stappen willen delen op dit forum met wat je precies gedaan heb.
Mijzelf is het wel gelukt met 4.4.4 en de radiorom van 4.4.2 maar met 5.0.2 krijg ik het niet voor elkaar.
Heb je bij 5.0.2 ook de radiorom van 4.4.2 gebruikt?
mdferket

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ArHu

Ik heb meerdere malen contact gehad met google, maar zonder resultaat.
Telkens krijg ik van hun een email met recovery informatie.
Ook heb ik hun verteld dat de radiorom van een vorige versie wel werkte en daar het probleem in zat.
Er zijn mijn vergoedingen en reparaties beloofd maar nooit iets van gekomen.
Ik heb de Nexus 7 LTE eind juli 2014 gekocht en vanaf het begin geen mobiel internet kunnen gebruiken, wel nadat ik de radio ROM van 4.4.2 handmatig had overschreven, uit de informatie op dit forum.

Ik ben over de supporters van google zeer teleurgesteld evenals dat ze versie 5.0.2 uitbrengen en het probleem nog niet is opgelost terwijl ik in een mailtje van google gevraagd wordt te wachten op Android 5 waar dit probleem opgelost zou worden.
wesselkooyman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Even een nawoord over Vodafone's rol.

Ik vind het werkelijk schandelijk dat Vodafone de vinger wijst naar Google. Als klant worden we tussen twee onverschillende gigabedrijven gewoon genegeerd. Natuurlijk zijn er maar een paar duizen Nexus 7 gebruikers die klant zijn bij Vodafone Nederland. Is dat een argument om niks te doen?

Het zou Vodafone werkelijk een paar uur en een paar honderd euro gekost om een fatsoenlijk knowledge base artikel te maken gebaseerd op de info in deze thread. Het is dus een bewuste keuze om z'n eigen klanten niet te helpen terwijl het triviaal was om de moeite te nemen.

En het argument dat de Nexus 7 niet een officieel product is is totaal irrelevant. Het gaat om je klanten te helpen, op wat voor manier dan ook, zeker als de moeite nihil is.

Niks nieuws onder de zon uiteraard, maar ik wil het toch even hardop gezegd hebben.
wesselkooyman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het gaat idd om de radio rom van 4.4.2 samen met de rest van 5.0.2.

Ik heb eerst flash-all gedaan met 5.0.2 -> werkende 5.0.2, geen LTE verbinding meer.
Dan: 4.4.2 radio flash gedaan (zie instructies hierboven). Het gaat erom ALLEEN de radio te flashen.
Dan: factory reset in recovery. Al je data weg, helaas.
Dan: 5.0.2 booten, met werkende LTE. Boot is heel langzaam eerste keer. Hij biedt aan al je apps te restoren, uiteraard ja op zeggen 🙂

Als er veel vraag naar is zal ik een how-to artikel maken met stap-voor-stap instructies, omdat Vodafone te lui is om het te doen.
mdferket

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas voor ons wijzen ze naar elkaar
mdferket

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is me gelukt. dank je

Wat een drama om je toestel goed werkend te krijgen
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
@mdferket waar heb je je tablet gekocht?
mdferket

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ArHu
Deze heb ik gekocht via playstore van google, dus rechtstreeks bij google.
En dan heb je evengoed 0,0 support.

1 maal hebben ze me aangeboden om de tablet op te sturen voor reparatie, en hier heb ik toen voor bedankt omdat de tablet niet defect is maar de firmware is niet correct.
Dit heb ik ook meerdere malen tegen google gezegd.

Ook heb ik ze diverse malen oa. dit forum door gegeven en daarbij dat de radiorom de boosdoener is.
En de reactie die ik daar op krijg is dat ik nog even geduld moet hebben en dat technici hier druk mee bezig zijn en dan nog niet te praten over alle vergoedingen die ik zou krijgen.
Waar ik trouwens niet om gevraagd had, ik wil gewoon een goed werkende tablet met werkende mobiele internet waarvoor ik hem heb aangeschaft, anders had ik wel de wifi only besteld.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Je wilt je tablet echt niet ter reparatie aanbieden? Ik denk dat google moet zien dat je tablet niet defect is voordat ze iets kunnen/willen ondernemen.
kuowei

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je mij een how to kan sturen graag!
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Het gaat alleen als je je device via de playstore hebt gekocht (kunnen zij controleren adh serienr.) Bel dan met :
08000205955 ma tm vrij 9-17 (het callcentrum staat denk ik in vlaanderen wat wel irritant is want de medewerkers zijn moeilijk te begrijpen en dat zeg ik als iemand die 4 jaar heeft gestudeerd in vlaanderen)

kuowei

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thnx voor de tip heb toch wel wat moeten uitzoeken.

- zorg dat je de in eerste instantie de driver pack van google hebt. Deze kun je vinden in de volgende link http://stackoverflow.com/questions/19469576/nexus-7-2013-and-win-7-64-cannot-install-usb-driver-despite-checking-many-fo . Als je nl in de recovery mode zit, kan windows je device niet meer herkennen. Dus d.m.v. die driver pack je usb device updaten.

- Pak het image uit en zorg dat je alleen de radio img bestand isoleert.
- Installeer minimal fastboot en ADB op je computer en zorg dat radio img bestand in deze map komt te staan.
- Wanneer je in recovery mode komt dan zul je zien dat je apparaat waarschijnlijk nog "gelockt" is. Dat betekent dat fastboot en ADB hierop niet werken (communicatie poorten zijn dan dicht). Volg dan het volgende artikel http://www.droid-life.com/2012/07/17/how-to-unlock-the-nexus-7-bootloader/ om deze te unlocken, let wel garantie verlies je dan hierop.

- eenmaal gedaan en je komt weer in de recovery mode (sluit je apparaat dus aan op de pc alvorens je dat doet) dan start je fastboot op. Dos box komt op en aangezien je de radio img bestand reeds in die map hebt staan voer je de volgende commando uit: fastboot flash radio bestandsnaam.img en druk op enter.

- In recovery mode hard resetten en dan laten lopen. Na wat tijd reken zeker op 10 minuten, is ie weer standaard met de oude radio driver en je 4g werkt weer. Iig bij mij is deze getest en het werkt.

Ik hoop dat diegene hiermee wat kunnen.

Grtz
kuowei

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie laatste post van mij
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Dankjewel @kuowei . Ik zie dat we deze telefoon zelf niet verkopen. Er zal vast niks mis gaan, houd er echter rekening mee dat de garantie zou kunnen vervallen. Uit jurisprudentie blijkt dat de garantie op een telefoon of tablet niet automatisch mag vervallen, wanneer het toestel is geroot of gejailbreaked. Indien het defect aan het apparaat niet een direct gevolg is van de aanpassingen aan de software, dan heb je nog steeds recht op garantie. Zelfs als in de voorwaarden van de fabrikant of winkelier is opgenomen dat dit niet het geval is. Het gegeven dat een iemand zijn toestel heeft gejailbreaked, betekent uiteraard niet dat de batterij na een aantal maanden niet meer hoeft op te laden of dat er een defect in de hardware mag optreden.

Indien je een defect hebt aan een toestel zal dit ter reparatie moeten worden aangeboden, zodat een erkend reparateur (Dynafix) kan onderzoeken wat het defect heeft veroorzaakt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic