trappenc

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe spam mail

Hallo,

Ik kreeg gisteren een email wat overduidelijk niet van Vodafone afkomstig is. Het gaat om een mail waarin er wordt aangekondigd dat een rekening open staat en ik deze binnen 3 werkdagen moet voldoen. De mail lijkt verdacht echt, en het afzender adres is donotreply@vodafone.nl.

Wat overduidelijk maakt dat het spam is, is het feit dat er in bitcoins betaald moet worden. Ook zitten er een aantal taalfouten in de tekst. De mail heeft de titel Herinnering Factuur.

Ik weet niet of jullie hier iets mee kunnen maar wellicht dat dit andere mensen helpt om hier niet in te trappen.

Met vriendelijke groet,
Charles

Hier de tekst van de mail in kwestie. Onder de link in de mail zit een URL https://bitonic.nl.

Uw betalingstermijn is verstreken
Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.

Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.
Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van
€ 45,55 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen.
Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven,
verzoeken wij u te betalen via iDEAL.
Het openstaande bedrag is momenteel € 45,55 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van € 79,90
indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.
- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de juiste bedrag: € 45,55 invult
- Klik vervolgens op kopen
- Bij uw bitcoinsadres vult u: 1cXPUfDTZqkKS8nsctJgSgEFkdwbGv2yB
- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank.
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald, ontvangt u een bevestiging email.
Let op: Als wij uw betaling niet voor dinsdag 14 september 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

Met vriendelijke groeten, Vodafone Vodafone Libertel B.V.
KvK: 14052.264
Avenue Ceramique 300
6221 KX Maastricht Heb jij de My Vodafone App al? Volg ons op: Particulier Contact Overig Shop Telefoon Afmelden Support Winkels © Vodafone 2017


3 Reacties 3
homansinfra

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Dit is inderdaad dezelfde spam die ik vandaag heb ontvangen.
Bij mij is het bedrag € 49,95.
Groet, Elske
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
trappenc en homansinfra, bedankt voor de melding. Deze is al toegevoegd aan het bestaande topic op http://voda.fo/ne/vzpfv. Dit topic is dubbel en zal daarom worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic