Lammersch schreef:Of dit helpt zou ik eigenlijk niet weten. Er zijn bij ons op dit moment geen specifieke problemen met dat type toestel bekend dus ik ben erg benieuwd of het helpt. Zou je ons dat willen laten weten? Kan een nuttige tip voor andere gebruikers zijn 🙂
Ik lees net op het Nokia forum de suggestie om de instelling 3g als maximumsnelheid in te stellen, door de nog slechte HSDPA-dekking kost dit meer batterij en slechter bereik. Ik zal het eens proberen, want die batterij was ook al snel leeg vandaag en gisteren.
Lammersch schreef:Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je bedoelt dat de dekking minder goed is als je bijvoorbeeld in de trein of in de auto zit. Klopt dat? Want dan zou de dekking inderdaad minder kunnen zijn doordat je je dan sneller langs verschillende masten verplaatst. Het signaal kan hierdoor soms wegvallen en het signaal kan dan zelfs beïnvloed worden door het materiaal van de auto of van de trein. Ook omgevingsfactoren en de drukte zijn dan vaak van invloed. Dit filmpje legt dit trouwens ook op een duidelijke manier uit.
Ik kwam er zojuist achter dat hij al op 3g stond ingesteld. Dat lijkt geen oplossing dus.
Ik lees overigens ook overal dat hij juist góede dekking zou moeten hebben. Als ik er ook gewoon op één plek mee blijf kan ik ook niet anders dan dat beamen, maar onderweg is het dus een drama...
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.