rubendaas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet gecommuniceerde garantieperiode telefoon accessoires.

Hi,

Laatst merkte ik dat de koptelefoon van mijn iPhone niet meer helemaal fijn werkte, het geluid viel soms uit bij gebruik tijdens bewegen. Vervelend, maar niet rampzalig.

Toch was ik even naar de Vodafone winkel in Haarlem geweest om te vragen of het gerepareerd kon worden onder garantie. De dame die mijn hielp keek in mijn dossier en zag dat de telefoon een jaar en een week oud waren. Dit was jammer, omdat het via Apple anders gratis gerepareerd/vervangen kon worden, maar dat ik toch maar even langs de Apple store moest lopen om het te proberen. Bij Apple zeiden ze inderdaad dat het helaas net buiten de garantieperiode viel en dat ze niets konden doen.

Vervolgens teruggegaan naar de Vodafone winkel, waar dezelfde dame mij uitlegde dat ze de oortjes op kon sturen en dat als het probleem aan de oortjes lag en niet aan mij, deze onder de garantie zouden worden gerepareerd. Hier koos ik toen voor.

Een week later kreeg ik bericht van Dynafix, dat de garantieperiode verlopen was en dat ze niets konden doen. Dit was voor mij natuurlijk raar nieuws, aangezien ik hierover niets gehoord had bij de winkel bij het opsturen.

De kosten van reparatieloos terugsturen zijn 36 euro en gerepareerd 51 euro. Dit terwijl nieuwe oortjes 35 euro zijn.

Ik begrijp niet dat er bij de winkel niets verteld was over de garantieperiode die Vodafone aanhoudt op telefoon-accessoires. Als ik dat geweten had, zou ik ze uiteraard nooit opgestuurd hebben.

Hierna ben ik nog bij de winkel langs geweest en werd me doodleuk verteld dat zij hier niets aan kunnen doen. Maar dat ik wel nieuwe oortjes kan kopen bij ze.

Hierover wil ik graag een klacht indienen, wat blijkbaar niet meer telefonisch kan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@rubendaas, in dit geval zal het inderdaad ook echt in de winkel besproken moeten worden. Vraag eventueel naar een leidinggevende als je er niet uitkomt. Via Twitter of Facebook en ook via het Forum kunnen we namelijk niet verifiëren wat er in de winkel besproken zou zijn.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi rubendaas
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat een vervelend verhaal en begrijp dat je het er niet mee eens bent. Als je van te voren had geweten dat het repareren 51,- euro kost en het reparatieloos terugsturen 36,- euro kost, dan was je daar niet aan begonnen. Vaak is het zo dat je met meegeleverde accessoires 6 maanden garantie. Volgens mij is het bij Apple 12 maanden en je bent bij Apple geweest en die hebben al aangegeven dat het buiten de garantie valt.

Het verhaal wat je in de winkel is aangegeven kan ik natuurlijk niet controleren maar is wel heel vreemd met wat ze je eerder heeft aangegeven. Je garantie was namelijk net verlopen, dus waarom zou het dan nu opeens zo kunnen zijn dat als het aan de oortjes ligt je dan niets hoeft te betalen en als je het zelf hebt gedaan wel?? Dit begrijp ik dus ook niet maar ik zeg al, ik ben er niet bij geweest dus ik kan daar ook niet zoveel zinnigs over zeggen. Daar ga ik mijn handjes niet aan branden.

Wat je zou kunnen doen is een privé berichtje schrijven via Twitter en/of Facebook. Misschien dat ze daar iets voor je kunnen betekenen. Uiteraard help ik je hopen dat het allemaal goed komt. Laat hier nog even weten wat de uitslag is van het gesprek.
rubendaas
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Energieboy,

Thanks voor je snelle reactie.

Ik heb helaas geen Facebook en via Twitter staat de DM functie uit. Daarnaast kom je via alle vindbare telefoonnummers alleen maar in een vervelende belmenu-loop terecht.

Lijkt Tele2 wel...
rubendaas
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het web team stuurt me doodleuk terug naar de winkel, die me naar internet stuurde.

De eindconclusie is dat Vodafone niets kan doen aan de gebrekkige informatie in de winkel. Dat ze niet bij het gesprek waren en dat er daardoor een voor niemand logische keuze gemaakt is, maakt hierin niets uit.

Ik trek mijn eigen conclusies maar...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als je een Twitter account hebt en je voegt Vodafone aan je account toe dan kan je ze vragen of ze je willen helpen en dan kan je een PM sturen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@rubendaas, in dit geval zal het inderdaad ook echt in de winkel besproken moeten worden. Vraag eventueel naar een leidinggevende als je er niet uitkomt. Via Twitter of Facebook en ook via het Forum kunnen we namelijk niet verifiëren wat er in de winkel besproken zou zijn.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer, topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic