Hi,
Laatst merkte ik dat de koptelefoon van mijn iPhone niet meer helemaal fijn werkte, het geluid viel soms uit bij gebruik tijdens bewegen. Vervelend, maar niet rampzalig.
Toch was ik even naar de Vodafone winkel in Haarlem geweest om te vragen of het gerepareerd kon worden onder garantie. De dame die mijn hielp keek in mijn dossier en zag dat de telefoon een jaar en een week oud waren. Dit was jammer, omdat het via Apple anders gratis gerepareerd/vervangen kon worden, maar dat ik toch maar even langs de Apple store moest lopen om het te proberen. Bij Apple zeiden ze inderdaad dat het helaas net buiten de garantieperiode viel en dat ze niets konden doen.
Vervolgens teruggegaan naar de Vodafone winkel, waar dezelfde dame mij uitlegde dat ze de oortjes op kon sturen en dat als het probleem aan de oortjes lag en niet aan mij, deze onder de garantie zouden worden gerepareerd. Hier koos ik toen voor.
Een week later kreeg ik bericht van Dynafix, dat de garantieperiode verlopen was en dat ze niets konden doen. Dit was voor mij natuurlijk raar nieuws, aangezien ik hierover niets gehoord had bij de winkel bij het opsturen.
De kosten van reparatieloos terugsturen zijn 36 euro en gerepareerd 51 euro. Dit terwijl nieuwe oortjes 35 euro zijn.
Ik begrijp niet dat er bij de winkel niets verteld was over de garantieperiode die Vodafone aanhoudt op telefoon-accessoires. Als ik dat geweten had, zou ik ze uiteraard nooit opgestuurd hebben.
Hierna ben ik nog bij de winkel langs geweest en werd me doodleuk verteld dat zij hier niets aan kunnen doen. Maar dat ik wel nieuwe oortjes kan kopen bij ze.
Hierover wil ik graag een klacht indienen, wat blijkbaar niet meer telefonisch kan.