RobbertHof

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Niet gebeld kunnen worden door nummers buiten Vodafone

Heeft 1 van jullie een tip om door te dringen tot een expert binnen Vodafone?

Situatie: Op 25 november is nummer van T-Mobile overgegaan naar Vodafone.
Probleem: Nummer is vanaf 25 november niet meer bereikbaar voor nummers buiten Vodafone.

Zelfde dag nog gebeld en er is een case aangemaakt. Daarna regelmatig gebeld over de voortgang, want er was geen terugkoppeling vanuit Vodafone zelf. Wordt aan gewerkt was steeds de opmerking. In de winkel langs geweest, ook geen hulp.

Op 5 december 3 uur!! aan de lijn gehangen. Uiteindelijk is er een nieuwe case geopend, met hoge prioriteit.

Het is nu 13 december en nog steeds geen terugkoppeling of status update.

Wat kan ik nog doen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vanmorgen een mail dat de laatste case gesloten is. Verder niets…….toch maar eens weer proberen of het nummer bereikbaar is. Ja hoor, het werkt! Nu ben ik wel erg benieuwd wat er de afgelopen 25 werkdagen gedaan is en hoe dit kon gebeuren. Gezien de communicatie tot nu toe, zal dit wel een groot mysterie blijven.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @RobbertHof 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje man, wat vervelend. Ik heb zelf het vermoeden dat er iets niet goed is gegaan met de afronding van de portering vanuit T-Mobile naar Vodafone. Heb dit zelf al vaker gelezen op internet en begrijp dat Vodafone een verzoek kan indienen bij T-Mobile om alle instellingen m.b.t. de overstap te controleren en eventueel goed te kunnen zetten. Via deze community is er geen mogelijkheid om je hierin te helpen maar de klantenservice zou je hierin ook moeten kunnen helpen. Nu zeg je dat er al een case is aangemaakt, daar zou je eigenlijk op moeten wachten. Dit kan 5 tot 10 werkdagen duren voor je hierover een reactie krijgt. Als Vodafone het via T-Mobile moet regelen dan zitten ze daar misschien ook wel op te wachten. Uiteraard, het zou netjes zijn wanneer ze je dan even op de hoogte brengen. 

Iemand van Vodafone zou eventueel met je mee kunnen kijken wat er nu in de case staat beschreven en dat ze dit aan je terug koppelen. Heb nog even geduld en dan zullen ze je hier contacten. Maar zo een oplossing heb ik jammer genoeg niet voor je, dat ligt toch echt bij de speciale afdeling. Denk dat @Lycke of @Cecilia je vandaag of morgen zal aanspreken en dan hopen dat ze het snel oplossen. 

RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo @Energieboy ,

bedankt voor je reactie.

Ik heb zoals gezegd regelmatig contact gehad met de klantenservice. Probleem hierbij is dat er steeds geschermd wordt met “de experts”. Deze zijn ook voor hen onbereikbaar en lijken in een ivoren toren te zitten. Omdat de klantenservice zelf geen middelen heeft, zijn ze aan hen overgeleverd. Alleen via een case zijn “de experts” aan te spreken. Daarbij wordt het tweede probleem zichtbaar, de status wordt door hen niet bijgehouden voor de klant. Mijn probleem kan best lastig zijn en wanneer ik het idee heb dat er aan gewerkt wordt, prima. 18 dagen helemaal niets is ronduit frustrerend.

Het hier kunnen uiten helpt ook een beetje, maar een oplossing zou nog mooier zijn 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Die ivoren toren moeten we dan maar eens snel afbreken. Want wat je zegt is wel waar, die mensen zitten zo ver van de klanten af, dat ze soms niet weten wat er speelt en dat is best lastig. En wat je zegt, 18 dagen wachten op antwoord en niet bereikbaar zijn is eigenlijk best slordig en iets wat in 2022 niet zou moeten kunnen. Liever juist dat meer mensen zich hier uiten. Wie weet gaan ze dan wel verhuizen naar een rijtjes huis waar je gewoon kunt aanbellen 🙂

Ik heb in ieder geval de twee lieve dames van Vodafone bij mijn bericht geplaatst, die komen je snel helpen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @RobbertHof, welkom op de Vodafone Community!

 

Wat ontzettend zuur dat je al zo'n lange tijd issues hebt met je bereikbaarheid. Goed dat je al meermaals contact hebt gezocht, maar nog zonder resultaat dus. Ik ben er voor je ingedoken en zie inderdaad de cases terug. De details zie ik echter ook nog niet, behalve dat de laatste wel open staat en er aan gewerkt wordt. Ik heb navraag gedaan naar de laatste stand van zaken, zodra ik meer informatie heb, hoor je van me! Weet in ieder geval dat er op dit moment ook nog een case voor je openstaat en er dus aan wordt gewerkt.

 

 

Ik heb in ieder geval de twee lieve dames van Vodafone bij mijn bericht geplaatst, die komen je snel helpen.

Zul je altijd zien ... 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Uh ja, komt er een man helpen 🤪
Ken je die mop van die twee vrouwen, nou die kwamen niet 😂🤭🫣

RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Alex,

bedankt voor je onderzoek. Ik hoor dus al vanaf 25 november dat er aan gewerkt wordt. Ik hoop dat jij meer en sneller informatie krijgt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @RobbertHof,

 

Helaas nog geen nieuws. We zien in ieder geval dat de case die nu openstaat de juiste is en bij de juiste partij ligt. Die moeten we helaas echt afwachten. De verwachting is dat deze de komende dagen wordt verwerkt. Ik houd het voor je in de gaten aan deze kant.

RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is nu dus een maand geleden en ik kan nog steeds niet gebeld worden. Het meest kwalijke is nog dat er dus NIET gecommuniceerd wordt door Vodafone. Ik weet helemaal niet wat het probleem is, of er aan gewerkt wordt, wat er aan gedaan is. Een groot zwart gat. Natuurlijk zijn de abonnementsgelden wel afgeschreven. Daar is geen probleem 😨

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @RobbertHof. Dat is inderdaad heel kwalijk, ik heb er ook geen goed woord voor over. En ik vind het ook heel vervelend om het volgende voor te stellen: Ik zie ook geen recente update bij de case, is het mogelijk dat je nogmaals belt met de afdeling die meer kunnen inzien? Dit kan via 0800-0094. Uiteraard wil ik ook graag voor je erachter aan gaan, maar ben ik bang dat het uiteindelijk minder efficient gaat zijn.

RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb vrijdag weer gebeld met Vodafone. Uiteindelijk een hele aardige medewerker aan de lijn gekregen. Alle opties bekeken v.w.b. instellingen op het toestel. Zelfs een nieuwe Sim kaart er in gezet. Helaas geen resultaat. Ook deze medewerker kon niet zien wat de status van de case is. Heeft wel weer een nieuwe aangemaakt. Ik ben bang dat het dit jaar niet meer opgelost gaat worden.

Dit allemaal zonder enige terugkoppeling van Vodafone zelf. Een klant kan al meer dan een maand niet gebeld worden!! Dat is toch de core business, daar zit je toch boven op. Nee dus.

RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vorige week weer contact gehad met Vodafone. Verder dan mijn frustraties uiten is het niet gekomen. Medewerker was trouwens zeer begripvol, maar helaas is dat niet de oplossing. We zijn nu 25 werkdagen verder en het lukt Vodafone nog steeds niet om een nummer bereikbaar te maken. Diep triest.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@RobbertHof Het spijt mij om te lezen dat dit nog steeds niet is opgelost. Ik baal hier zelf ook ontzettend van. Het lastige hierbij is dat ook wij dit niet direct voor je kunnen oplossen. Wij zouden dit namelijk ook moeten regelen via de betreffende afdelingen middels een case. En momenteel staan hier 2 cases voor open onder jouw gegevens. 

Wat je nog wel zou kunnen doen is het indienen van een klacht. Dat kan op deze pagina. Het duurt namelijk al een poos en het voordeel hiervan is dat het dan bij de klachtenafdeling in beheer komt en blijft totdat het is opgelost.

RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia Dank voor je reactie. Ik heb een klacht ingediend. Ik las dat daarvoor maximaal 15 werkdagen als reactietijd geldt. Het kan dus nog steeds lang duren.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @RobbertHof 
Van de week sprak ik iemand en die herkende dit toen die van T-Mobile naar Simpel ging (Simpel was toen nog niet van T-Mobile, nu inmiddels wel). En die kreeg ook geen nummers door van buitenaf, hij kon net zoals jij niet gebeld worden met nummers buiten Simpel (jij Vodafone). Hij heeft toen toch een belletje gedaan naar T-Mobile en die hebben toen een reset gegeven omdat zijn nummer nog hing. Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar je zou het eens kunnen proberen. Proberen kan je het natuurlijk altijd en baat het niet dan schaadt het niet 🙂 

RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op aanraden van @Energieboy contact opgenomen met T-mobile. Volgens de medewerker is er nooit een verzoek voor nummer portering gedaan. Nummer is nog gewoon een T-mobile nummer. Dat verklaart een hoop. Dus daarna weer met Vodafone gebeld. Eerste reactie: uw toestel instellingen zijn niet goed, iets met vliegtuigstand enzo. Brrrrrrrrr. Na veel herhalen, ongeloof en contact met de teamleider, weer een nieuwe case! Nummer 4. Ik denk: vraag opnieuw de portering aan en het is opgelost. Dat is te simpel schijnbaar. Alles loopt via cases en de experts, wachten dus. Ik vraag me af wat er in die 25 werkdagen wel gedaan is.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oei, dit is nog slechter dan ik dacht. Het is maar goed dat je nog even met TM contact op hebt genomen. Dit moet Vodafone natuurlijk wel snel oplossen! Al begrijp ik wel dat iemand van de klantenservice het niet zelf kan regelen en dit moet doorgeven. Nu hoop ik dat @Cecilia of @Alex dit ook lezen en je helpen met een extra melding dat ze dit nu snel moeten oplossen. 

Je bent in ieder geval een beetje wijzer, nu de oplossing. 

RobbertHof
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vanmorgen een mail dat de laatste case gesloten is. Verder niets…….toch maar eens weer proberen of het nummer bereikbaar is. Ja hoor, het werkt! Nu ben ik wel erg benieuwd wat er de afgelopen 25 werkdagen gedaan is en hoe dit kon gebeuren. Gezien de communicatie tot nu toe, zal dit wel een groot mysterie blijven.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je bent nu bereikbaar via Vodafone en je bent nu ook op het Vodafone netwerk? Dat is geweldig! Alleen zeg ik je wel, het is niet netjes om een case te sluiten en geen melding te maken. Daarnaast zou een coulanceregeling toch wel op z’n plaats zijn! Zeker als je al zo lang bezig bent geweest. 

Nou, in ieder geval welkom bij Vodafone 🫣🤭

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic