noomsje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet altijd bereikbaar

SOoms kan bijna niemand mij bereiken en krijgen ze gelijk mijn voicemail en ik krijg alleen een bericht dat ik een oproep heb gemist en de 06 nummers komen ook vaak binnen met 0031,ik betaal hier denk ik ook meer voor. Hoe komt dat? Kan dat omdat ik aan de belgische grens woon?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jelmer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Geen idee wat of waar de oplossing plaats heeft gevonden, maar ik heb de afgelopen drie weken geen telefoontje gemist en de telefoon schakelt prima tussen de verschillende netwerken wanneer de ontvangst meer of minder wordt.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi noomsje,

Allereerst heet ik je van harte welkom op het Vodafone Forum.

Het probleem dat jij omschrijft kan vele roozaken hebben.
Dit kan aan het netwerk liggen, maar ook aan jouw apparatuur of software.


Haal eens even je simkaart uit je toestel en plaats hem daarna weer terug. Merk je dan verschil?
James021

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb twee telefoons, een van KPN en mijn privé telefoon van Vodafone. Ik heb net het één en ander getest:
 
KPN -> Vodafone: zelfde probleem als noomsje, ik krijg de melding dat mijn Vodafone nummer niet bereikbaar is. Ik krijg wel een smsje op mijn Vodafone nummer dat iemand mij heeft proberen te bellen.
 
Vodafone -> KPN: wanneer ik met mijn Vodafone nummer bel naar het KPN nummer, dan gaat dat probleemloos
 
SMS komt ook wederzijds aan (dus KPN -> Vodafone, Vodafone -> KPN)
 
Wanneer ik tussen Vodafone nummers bel dan heb ik ook geen problemen, dat lukt het bellen wederzijds. Vaste nummers heb ik (nog) niet kunnen testen. Er lijkt dus een probleem wanneer het gaat om telefoontjes te ontvangen van verschillende netwerken. Voorheen heb ik dit nooit gehad, mijn toestel heb ik niet geupdate of aangepast. Ik heb ook al geprobeerd de simkaart weg te halen en weer terug, maar het probleem blijft.
 
 
Verder heb ik dit sinds een week, vorige week probeerde iemand mij te bereiken en kreeg ik ook een smsje dat ik onbereikbaar was, terwijl mijn telefoon gewoon aanstond. Toen ik terugbelde had ik geen problemen. 
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
James021 schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb twee telefoons, een van KPN en mijn privé telefoon van Vodafone. Ik heb net het één en ander getest:

Hi James, fijn dat je reageert! Zou je ons nog een plezier willen doen door op de knop "ik ook" te klikken? Deze knop staat onderaan de post van noomsje. Op die manier kunnen wij uiteindelijk ook zien of er meerdere mensen zijn geweest die hetzelfde probleem hebben ervaren.


KPN -> Vodafone: zelfde probleem als noomsje, ik krijg de melding dat mijn Vodafone nummer niet bereikbaar is. Ik krijg wel een smsje op mijn Vodafone nummer dat iemand mij heeft proberen te bellen.

Vodafone -> KPN: wanneer ik met mijn Vodafone nummer bel naar het KPN nummer, dan gaat dat probleemloos

SMS komt ook wederzijds aan (dus KPN -> Vodafone, Vodafone -> KPN)


Je geeft in je bericht aan dat alles werkt, behalve als je met je KPN nummer naar je Vodafone nummer belt. Heb je dit met meerdere KPN telefoonnummers geprobeerd? En merk je dan bij elk telefoonnummer hetzelfde probleem?

James021

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Maartje,
Ik heb net kunnen testen met een andere KPN telefoon, zelfde probleem: inkomende gesprekken gaan niet, ze krijgen de melding dat het nummer niet beschikbaar is.
 
Daarij heb ik net ook kunnen testen met een T-Mobile nummer, ook hetzelfde probleem: inkomend gaat niet, uitkomend wel. Wanneer ik met mijn Vodafone nummer bel naar het T-Mobile toestel dan gaat dat zonder problemen, maar andersom gaat het dus niet.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ok, bedankt voor de info! Dat maakt het probleem in ieder geval al iets duidelijker zodat we gerichter op zoek kunnen gaan naar de oorzaak. Ik denk wel dat we dit even door onze technische dienst moeten laten uitzoeken want als je door meerdere providers niet gebeld kunt worden terwijl je ze wel kunt bellen dan lijkt er toch iets mis te zijn.

Ben je misschien in de gelegenheid om via Facebook of Twitter contact op te nemen met mijn collega's van webcare? Zij kunnen dan een case aanmaken voor onze technische dienst. Je kunt dan in je berichtje verwijzen naar dit topic zodat zij alle info ook meteen bij de hand hebben.
James021

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, ik heb het net weer getest en het probleem is er nu niet meer. Ik belde net vanuit mijn KPN telefoon naar mijn Vodafone telefoon en dat ging goed!
Als het probleem zich weer voordoet zal ik contact opnemen met webcare. Voor nu lijkt alles weer prima.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
James021 schreef:
Hi, ik heb het net weer getest en het probleem is er nu niet meer. Ik belde net vanuit mijn KPN telefoon naar mijn Vodafone telefoon en dat ging goed!
Als het probleem zich weer voordoet zal ik contact opnemen met webcare. Voor nu lijkt alles weer prima.
Ah dat is wel toevallig. Maar dat zou wel erg fijn zijn natuurlijk. 😉 Hou het nog even in de gaten en je kunt ons altijd een berichtje sturen als je nog vragen hebt!
James021

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, ik het probleem weer, precies hetzelfde, mensen die geen Vodafone hebben en mij bellen krijgen de melding dat mijn nummer niet bestaat, wanneer ik ze bel dan gaat dat goed, en van vodafone naar vodafone gaat ook goed. Ik heb contact opgenomen met webcare.
pipi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben dit probleem ook. Hoe kunnen we in contact komen met webcare (geen twitter/facebook). Bedankt!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Pipi, we zijn ook benaderbaar via Hyves. Je kunt hiervoor natuurlijk ook terecht bij onze telefonische klantenservice.
pipi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hyves ook niet. En de telefonische desk is er al 2.5 week mee bezig maar zonder resultaat.
Jelmer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik herken dit probleem ook. Eerst op een HTC met WM6.1 (full sim), nu op een Nokia 920 met WP8 (micro sim). Ik heb regelmatig dat een beller te horen krijgt dat het nummer op dit moment niet bereikbaar is. Een sms met de melding van de gemiste oproep komt soms uren later aan. Als ik zelf bel heb ik regelmatig een dropped call, daarna nog een keer bellen is wel succesvol. Dit zijn vaak ook de momenten dat sms'jes met gemiste oproepen binnen komen.
Wanneer ik van een speedtest-programma gebruik maak haal ik regelmatig de maximale snelheid van het netwerk, zowel upload als download. Pingtijden rond de 80ms en packetloss minder dan 0.05%.
Op andere momenten scoor ik niet meer dan 0.4mbit down/0.01 up, met daarbij een ping boven de 100ms en altijd meer dan 50% packetloss. Als ik dan de telefoon uit zet (of flightmode), even wacht en vervolgens weer inschakel werkt de internetverbinding weer zoals verwacht. Zelfde plek, zelfde tijdstip.
Ik heb het idee dat ergens niet volledig wordt geschakeld tussen gsm(bellen) en 3g(data). Eerst verdachtte ik de duosim, maar sinds die simkaart een week op tafel ligt is er nog weinig verbetering.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Jelmer, het probleem dat je beschrijft is volgens mij anders dan het probleem dat de andere mensen in dit topic merkten. Dat ging over geheel niet kunnen bellen naar bepaalde nummers / providers.
Dat klinkt eigenlijk als een probleem dat sporadisch voor komt na het overstappen naar een andere provider. Als je over gaat naar een andere provider moet tussen providers onderling de "routering" aangepast worden. Bijvoorbeeld: de systemen van KPN moeten weten dat een telefoontje voor jou door moet naar ons ipv T-Mobile. Dat gaat automatisch en in 99% van de gevallen helemaal goed. Mocht er toch nog een route verkeerd staan (hierboven: gebeld worden door bv KPN nummers) kan onze technische dienst dat gewoon oplossen. Kwestie van een belletje en dan wordt dat geregeld.

Wat jij beschrijft is iets anders, maar herken ik wel.

We merken inderdaad dat sporadisch toestellen, ook als ze naar een UMTS verbinding springen, toch op een GPRS snelheid blijven hangen.
Dat probleem komt gelukkig niet vaak voor. De oplossing is al in de maak en wordt binnenkort doorgevoerd.

De tussenoplossing heb je gelukkig ook al zelf ontdekt: even de flight-mode aan (of toestel uit&aan) dwingt je toestel om een nieuwe verbinding met het netwerk op te zetten.
Die nieuwe verbinding (sessie) wordt weer vanaf 0 opgebouwd en zit dus in één keer op de juiste snelheid.
Jelmer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Geen idee wat of waar de oplossing plaats heeft gevonden, maar ik heb de afgelopen drie weken geen telefoontje gemist en de telefoon schakelt prima tussen de verschillende netwerken wanneer de ontvangst meer of minder wordt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Jelmer, dat hoort inderdaad zo te zijn. De technische oplossing voor het probleem is niet lang na mijn vorige post doorgevoerd. Goed om te horen dat we zowel het probleem als de oplossing goed hadden 🙂
Moneer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb helaas het probleem nog steeds. Als ik gebeld wordt door een KPN nummer dan krijgt de beller de melding dat mijn telefoonnummer niet bestaat. Ik ben 1 maand geleden overgestapt naar Vodafone. Vandaag heb ik het al 3 keer gehad, mijn partner heeft KPN en zij denkt nu dat ik de telefoon voor haar uitzet, met alle gevolgen van dien.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dat klinkt eerlijk gezegd als een probleem bij KPN. Heb je de Vodafone-klantenservice al eens gebeld hierover? Als zij je niet verder kunnen hebben zou je ook de KPN-klantenservice kunnen proberen.

Wat betreft je relatie moet ik me inhouden om geen adviezen/commentaren te geven 😛
(behalve dan: "kom op zeg!")
Ellenp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb al maanden het probleem dat ik vaak niet gebeld kan worden. Op aanraden van leverancier vanalles geprobeerd: terugzetten naar fabrieksinstellingen, nieuwe simkaart, 2x opgestuurd geweest voor reparatie, waarbij een update is gedaan van soft- en firmware en de tweede keer si een onderdeel vervangen.

9 van de 10 keer als ik gebeld wordt, krijgt de beller direct de voicemail. Mijn telefoon gaat ook niet over. Ik krijg wel direct bericht van voicemail van een gemiste oproep. Dit geldt voor zowel vaste als mobiele nummers. Als iemand drie/vier keer achter elkaar belt, lukt het vaak de derde of vierde keer wel om mij te bereiken. Zelf bellen of sms-en vanaf dezelfde locatie is geen probleem, dus aan de dekking zou het niet moeten liggen. Ik heb dit probleem ook op meerdere locaties. Zowel thuis als op mijn werkplek heb ik regelmatig met dit probleem te maken.


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Ellenp,

Welke telefoon heb je precies? Misschien ligt het wel aan een instelling in je toestel. Het kan ook eens helpen om je voicemail eens uit te zetten. Je kunt op die manier testen of je de telefoontjes dan wel ontvangt. Heb je dit ook eens geprobeerd?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic