jeukie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

New phone every year (hoe en wat)

Ik start dit topic omdat mij in de winkel wel een heel vreemd verhaal voorgeschoteld werd. Ik heb een jaar geleden een RED abonnement met iphone 5s 32GB afgesloten en hierbij de optie new phone every year gekozen. Nu is het jaar voorbij en wil ik inderdaad een nieuw toestel uitzoeken en mijn abonnement verlengen. Het toestel dat ik graag wil is de iphone 6 64GB. Volgens de voorwaarde kan ik elk gewenst toestel kiezen en mijn abonnement verlegen voor 2 jaar. In de winkel wordt mij echter voorgeschoteld dat ik nu het volledige abonnement moet aangaan dat hoort bij deze iphone 6 incl de bijbetaling van100 euro. Dit houdt dus in dat ik dit toestel dan volledig ga financieren. Hierbij komt dan ook nog dat ik mijn oude telefoon dan moet inleveren. Ik vind dit allemaal erg vreemd omdat dit dat zou resulteren in het feit dat dit me dan 400 euro (eenmalig 100, 12x15 voor toestel, 12x10 new phone every year) gekost heeft en ik hier geen telefoon aan overhoud. De winkel was hier erg resoluut in maar het strookt niet met de voorwaarden die duidelijk stellen dat elke telefoon uitgezocht mag worden en dat hierbij elk nieuw RED abonnement afgesloten kan worden met een minimale waarde van 40 euro, dus ook een sim only van 1 jaar behoort tot de mogelijkheden. Ik hoor graag hoe ik de winkel kan overtuigen dat zij de voorwaarden van deze actie moeten honoreren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@jeukie

In de voorwaarden staat het volgende:

Als je na de 12 maandelijkse betalingen gebruik maakt de van New Phone Every Year dienst wordt je huidige
abonnement vervroegd beëindigd en ga je een nieuw 24 maanden Vodafone Red contract aan, of een ander
Vodafone Red abonnement met een minimum waarde van €40 per maand. Voor het Vodafone Red abonnement
en toestel wat je uitkiest, gelden de op dat moment geldende prijzen. Daarnaast gelden eventuele promoties die
horen bij een abonnement met de duur van 12 maanden. Afhankelijk van welk toestel je uitkiest, kan een
(eenmalige) bijbetaling nodig zijn. Dit is afhankelijk van de prijs van het toestel wat je uitkiest. De medewerker in
de Vodafone of Belcompany winkel kan je hier meer over vertellen.
Je oude telefoon moet je inleveren wanneer je gebruik maakt van New Phone Every Year (zie ook artikel 4), hier
ontvang je geen vergoeding voor.

Er staat dus vermeld dat een eenmalige bijbetaling nodig kan zijn. Dat is afhankelijk van welk abonnement en welk toestel je precies kiest.

Bekijk in context

32 Reacties 32
carlie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb in januari mijn abonnement verlengd voor nog eens 2 jaar, aangezien ik een trouwe vodafone klant ben. Hier heb ik een Samsung Galaxy S4 bij gekregen helaas heb ik daar achteraf spijt van. Ik lees nu dat er de service New Phone Every Year is, dit is mij nooit aangeboden en baal hier dan ook erg van. Zijn er nog opties dat ik alsnog in januari een nieuwe telefoon kan nemen met behoud van mijn huidige abonnement of zit ik er nu gewoon tot 2016 aan vast?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @carlie

Nee helaas is er geen andere optie om al eerder een nieuwe telefoon uit te zoeken. De New Phone Every Year service kun je tot maximaal 3 maanden na de aansluitdatum van het abonnement activeren. Je kunt wel vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract verlengen en dus ook een nieuwe telefoon uitzoeken. Als je contract dus tot januari 2016 loopt kun je vanaf september 2015 verlengen.
sam1989

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het niet een beetje flauw, dat je als vaste klant geen gebruik kunt maken van deze optie, terwijl deze nooit aangeboden is?
Ik heb hetzelfde probleem, mijn abonnement loopt tot mei 2016. Ik kan dan in januari 2016 verlengen. Heb ook een telefoon met veel kuren en zou maar wat graag eerder willen verlengen.
Als ik afwist van deze optie, had ik die zeker gekozen.
Bij TMobile kan je eerder verlengen als je 70 euro bij betaald. Kunnen jullie ook niet tot zo iets overgaan?

Nu worden vaste "oude" klanten die hier gebruik van zouden willen maken benadeeld, omdat er over de new phone every year optie niets gemeld is..
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @sam1989
Ow jammer dat die info je niet heeft bereikt. We doen er nochtans alles aan om onze klanten op de dienst te wijzen. In de welkomst packs en E-mails wordt er standaard op New Phone Every Year gewezen. Tevens wordt het bij de online verlengingen als extra optie aangeboden. 😉
Bij ons kun je 4 maanden voor de einddatum verlengen.
Als je telefoon niet optimaal functioneert, adviseer ik toch om eens een specialist ernaar te laten kijken.

Gr Per
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@jeukie

In de voorwaarden staat het volgende:

Als je na de 12 maandelijkse betalingen gebruik maakt de van New Phone Every Year dienst wordt je huidige
abonnement vervroegd beëindigd en ga je een nieuw 24 maanden Vodafone Red contract aan, of een ander
Vodafone Red abonnement met een minimum waarde van €40 per maand. Voor het Vodafone Red abonnement
en toestel wat je uitkiest, gelden de op dat moment geldende prijzen. Daarnaast gelden eventuele promoties die
horen bij een abonnement met de duur van 12 maanden. Afhankelijk van welk toestel je uitkiest, kan een
(eenmalige) bijbetaling nodig zijn. Dit is afhankelijk van de prijs van het toestel wat je uitkiest. De medewerker in
de Vodafone of Belcompany winkel kan je hier meer over vertellen.
Je oude telefoon moet je inleveren wanneer je gebruik maakt van New Phone Every Year (zie ook artikel 4), hier
ontvang je geen vergoeding voor.

Er staat dus vermeld dat een eenmalige bijbetaling nodig kan zijn. Dat is afhankelijk van welk abonnement en welk toestel je precies kiest.
jeukie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@maartje. Deze voorwaarden zijn 2 dagen geleden aangepast (novermber 2014). Waarschijnlijk zijn deze aangepast na mijn telefonisch contact van dinsdag 25 november aangezien die dag toen ik met Vodafone aan de telefoon zat de oude voorwaarden nog op de site vermeld stonden. De voorwaarden die betrekking hebben op mijn contract zijn die van juli 2013. Inmiddels is dit ook aangegeven op een feedback formulier (lees: klacht) dat ik naar Vudafone heb gestuurd. Hier heb ik nog geen reactienop mogen ontvangen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@jeukie

Dit zijn de voorwaarden die altijd van toepassing zijn geweest, alleen is het nu nog duidelijker beschreven omdat er blijkbaar toch wat onduidelijkheid heerste.
jeukie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maartje,

De juli 2013 voorwaarden geven een compleet ander beeld. Deze zouden niet ineens anders geinterpreteerd moeten worden want dan is er sprake van misleiding geweest. Ik wil je nogmaals verwijzen naar mijn klacht en daar wil ik graag formeel antwoord op krijgen voordat ik vervolgstappen zal onernemen.

Mvgr. Pascal
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@jeukie

Klachten worden niet door de forum moderators behandeld maar door onze klantenservice. Ik kan die klacht dus niet inzien en dus ook niet inhoudelijk op je klacht reageren. Ik kan je alleen vertellen hoe de voorwaarden zijn en hoe New Phone Every Year in elkaar steekt. Het stukje tekst dat ik doorgaf zijn de voorwaarden die ook bij jou van toepassing zijn. Het is altijd zo geweest dat je met New Phone Every Year een nieuw abonnement kunt afsluiten en dat je daarbij een nieuw toestel kunt uitkiezen. Als je echter een duurder toestel kiest dan is het mogelijk dat je hiervoor een bepaald bedrag moet bijbetalen.
jeukie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maartje,

Even een rekenvoorbeeld:
Ik heb nu 1 jaar lang betaald voor de telefoon. 100 euro eenmalig, in abnonement 180 euro (12x15), new phone evey year 120 (12x10). Totaal 400 euro. Daarnaast moet ik mijn huidige telefoon (iphone 5s 32GB) inleveren. Waarde 300 euro. Totaal zit ik dan op 700 euro.

Als ik nu 100 euro bij moet betalen en vervolgens ook nog op het nieuwe abbonnement moet betalen voir de telefoon dan gaat er iets goed mis. Ik ben dan 800 euro kwijt en daar heb ik dan inderdaad de iphone 6 voor. Maar als ik dan ook nog eens 480 euro (24 maanden x 20 euro) voor de iphone 6 extra moet betalen dan is dat pure diefstal. Je gaat tenslotte wel weer een nieuw 2-jarig contract aan met vodaphone.

De vodaphone winkel purmerend was hier erg resoluut in en daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Een eenmalige bijbetaling is dus prima zolang er maar geen extra toestelkosten op het abbonement in rekening gebracht worden.

Ik hoop dat dit een en ander duidelijk maakt.

Mvgr. Pascal
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@jeukie

En dat rekenvoorbeeld is nou net de reden dat ik geen gebruik zal maken van die aktie. Als je overigens vervolgens weer opnieuw gebruik gaat maken van die aktie betaal je geen € 480,- in je abonnementsgeld maar slechts € 240,-. Na 1 jaar zal je lopende abonnement immers weer vervroegd beeindigd worden, dus betaal je maar 12 x € 20,- en dat is € 240,-. Je gaat welliswaar telkens een contract van 2 jaar aan, maar zolang je gebruik blijft maken van de aktie, zal dit contract steeds met 1 jaar verkort worden (effectief betaal je dus maar 1 jaar af). Alleen echter het feit al dat je je oude telefoon in moet leveren is voor mij reden genoeg om het niet te doen. Ik weet van mijzelf hoe ik mijn telefoon behandel, en deze verkeert na 2 jaar onder normale omstandigheden nog nagenoeg in nieuwstaat. Altijd een goede screenprotector en altijd een deugdelijk hoesje, en als de producten van Apple altijd zo waardevast blijven zoals dat nu het geval is, dan gooi je dus alleen daarmee al een hoop geld over de balk. De rekensom moet je echter maken voordat je gebruik gaat maken van de aktie, en niet erna. Je weet dan van tevoren dat het zich in de meeste gevallen niet echt loont. Als je na dat jaar gaat rekenen, dan is het te laat, en kun je eigenlijk niet meer terug.


jeukie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@the wessen.
De voorwaarden destijds gaven duidelijk aan dat elke telefoon gekozen kon worden indien je niet opnieuw voor een new phone every year zou kiezen. Dit kan dan met elk abonnement verlengt worden. Over een bijbetaling werd nooit iets genoemd. Een nieuw new phone every year kon ook maar ook hier kon met elk abonnement verlengt worden maar alleen op de dan geselecteerde toestellen. Over het opnieuw volledig financieren van je nieuwe telefoon werd niets gezegd. Ze moeten gewoon hun voorwaarden nakomen. Heb trouwens gezien dat ze 1 dag na mijn eerste contact met Vodafone ze de voorwaarden hierover hebben aangepast. Toevallig....?
FDS78

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 31 okt heb ik mijn nieuwe telefoon ontvangen. Kort daarna zag ik jullie actie: a new Phone every year. Welke je kon aanvragen binnen de eerste 3 maanden van je nieuwe abonnement.
Binnen 1,5 maand heb ik dit gedaan en was het geregeld. Dit was echter niet zo. Want toen ik de eerst volgende rekening kreeg heb ik gekeken of die €10,- (kosten van de actie per maand) er ook vanaf was, maar dit was niet zo. Daarom meteen contact gezocht met de klantenservice (ene n.v.t.). Hij zou contact opnemen met de desbetreffende afdeling en vragen of ze dit wilde nakijken (evt bandopname beluisteren). Volgens n.v.t. zouden zij mij dan binnen 5 werkdagen bellen. Dit is niet gebeurd.
Daarom heb ik vanavond wederom contact gehad met de klantenservice, waarna zij mij doorverbonden heeft met Verkoop. Hij gaf aan, niks voor mij te kunnen betekenen en dat ik dit feedbackformulier moest invullen. En dan zal er iemand met meer bevoegdheid contact opnemen.
Buiten het feit dat ik er vanuit ga dat iemand mij belt over de klacht en oplossing, zou het nog moeten kunnen. Want ik heb n.v.t. gesproken binnen het verstrijken van die 3 maanden en ook aangegeven dat ik gebruik wilde maken van de actie. Hij heeft hier dus ook geen actie op ondernomen.
Al met al heb ik aan alle voorwaarden voldaan en ook 3x contact gezocht. En hoop daarom nog gebruik te maken van de actie.

In de hoop daarom spoedig iets van jullie te vernemen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo FDS78,

Ik raad je in dit geval aan om even contact met onze collega's via Facebook of Twitter te zoeken. Dan kunnen we het aan de hand van je gegevens verder nakijken en proberen op te lossen. Ik heb je post overigens aangepast en de naam van onze collega wegens privacyredenen verwijderd.
novioclub

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gister ook New Phone Every Year aan gevraagd via de klantenservice
Krijg je daar nog bericht van of moet je die activeren
Heb mijn abbo 30 December 2014 verlengd en kreeg gister die mail
Anders hoor ik het graag

MVG Eric
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@Novioclub.
Allereerst natuurlijk bedankt voor je verlenging 🙂
Als de dienst is aangesloten, dan zie je dit terug op de factuur en in My Vodafone bij je aangesloten diensten.
Veel plezier met je nieuwe toestel en abonnement.

Groetjes, Per
fredch

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan met mijn "new phone every year" abonnement in juni een nieuwe iphone 6 verkrijgen. Heb nu een Iphone 5S.
Ik kan echter ook nu mijn Red-abonnement verlengen en een Iphone 6 aanschaffen. Ik heb dan uiteraard nog steeds ook mijn Iphone 5s. Deze geef ik door aan mijn dochter.
Vraag:
Kan ik dan alsnog in juni aanspraak maken op een iphone 6 door mijn Iphone 5s dan in te leveren ?
Of vervalt mijn "new phone every year" abonnement omdat ik binnen dat jaar mijn abonnement verleng?
Zo ja, kan ik dit voorkomen door bij het verlengen van mijn Red abonnement opnieuw een "new phone every year abonnemet af te sluiten.
Ik heb tenslotte dan een jaar betaald voor dit abonnement. Op deze manier kan ik dan ook mijn dochter een Iphone 6 geven
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @fredch

Je kunt sowieso pas na 12 maanden aanspraak maken op New Phone Every year. Indien je daar gebruik van maakt krijg je dus een nieuw telefoon. Echter dien je je huidige toestel wel in te leveren. Concreet houdt dit in dat het met deze regeling niet mogelijk is om 2 telefoons te behouden. Zie voor meer informatie op deze pagina.
JanJurk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Jeukie,

Ben benieuwd wat er met je klacht is gebeurd, is die naar behoren afgehandeld?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic