wtr-ehv

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Netwerkkwaliteit 4G in (grote steden) van Noord, Brabant, Limburg & Zuid-Holland

Ik heb diverse sites bekeken op internet over de kwaliteit en 4G(+) snelheid van Vodafone, maar de kwaliteit van het Vodafone-netwerk is 'questionnable'.

De ene is lyrisch, de andere wil direct overstappen en vindt het niet goed.

Even hier de vraag: hoe is de kwaliteit, stabiliteit en snelheid van het Vodafon netwerk. Met name het 4G en 4G+ netwerk, en evt 3G. En welke Mbits snelheden worden gehaald?
Ik was klant tot 2014 en destijds was het 3G netwerk dramatisch (dekking & snelheid).

Hoe is het nu? Met name in steden als Eindhoven, Breda, Den Haag, Venlo, Utrecht (de wat grotere steden in Eindhoven).
En.... tevreden gebruikers hier? Of mensen die zo snel mogelijk willen overstappen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wtr-ehv
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sharon wrote:
Was de tip van Energieboy verder duidelijk voor jou wtr-ehv ?


Ja. Maar korte test heeft lagere snelheid uitgewezen als mijn huidige (KPN) abo. Niet echt interessant dus...

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi wtr-ehv
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit blijft altijd een lastige vraag. Voor de dekking bij Vodafone kan je kijken op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Wil je zelf zeker zijn of Vodafone bij je past dan zou ik een prepaid kaartje kopen en uitproberen of je, waar jij komt, bereik hebt. Het is mij wel eens overkomen dat ik wel bereik had en mijn partner slecht tot bijna niets. Kan ook aan je toestel liggen en hoeveel mensen zitten er op zo’n moment op de mast (‘t weer kan ook nog een rol spelen).

Meer info lees je op die pagina of zoek even op Google. Mijn ervaring kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met Vodafone. Bij mijn vorige provider had ik ook wel eens plekjes waar ik geen bereik had, maar dat is nu stukken minder. Hier een zeer tevreden mensen / klant ??.

Fijne dag en onderzoek ??
wtr-ehv
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy Heb ik met een prepaidkaart dan dezelfde snelheid al met een abo? Ofwel, wordt de snelheid niet afgekapt tot 15 Mbit/sec or lager? (waar 4G ligt op 250 Mbit)
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik heb vernomen dat een prepaid kaart net zulke snelheden met 4G heeft als een abonnement. Daar zou dus geen verschil ik hoeven, mogen, zitten 🙂

Ik heb het zelf gedaan om te kijken of bij mij überhaupt wel Vodafone mogelijk was. En dat ging prima met een prepaid kaartje. Zo kan je mooi zien of je prima bereik hebt. Let wel op: een prepaid kaartje is wel zo leeg als je internet gebruikt en een test gaat uitvoeren of het snel genoeg is 😉 Het is maar een TIP 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was de tip van Energieboy verder duidelijk voor jou wtr-ehv ?
wtr-ehv
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sharon wrote:
Was de tip van Energieboy verder duidelijk voor jou wtr-ehv ?


Ja. Maar korte test heeft lagere snelheid uitgewezen als mijn huidige (KPN) abo. Niet echt interessant dus...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Duidelijk, dankjewel voor de terugkoppeling.
Ik zal het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic