Vladan

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerkgegevens niet laten delen met derde partijen: hoe doe ik dat?

Hoe kan ik uitzetten dat mijn netwerkgegevens, meer in het bijzonder mijn locatiegegevens, gebruikt worden door derde partijen voor mobiliteitsanalyses?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vladan 
Daar kan ik je wel mee helpen. 
Dit is de juiste url: https://www.vodafone.nl/my/service/privacy-instellingen

 

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vladan 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat ligt eraan welk toestel je hebt. Google even met locatiegegevens van derden uitzetten op ….. (naam van je telefoon). Dan kom je echt een heel eind!

Vladan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Energieboy,

Dank voor je reactie en hulp.

Ik heb een iPhone van Apple en heb eigenlijk alle Google producten eruit gegooid. Op mijn iPhone weer ik wel hoe ik het moet uitzetten.

Volgens mij zijn er twee soorten locatiedata: die waarnaar jij verwijst en die mijn smart phone gebruikt voor apps enz.

Maar daarnaast zijn er ook netwerkgegevens van Vodafone die Vodafone deelt met derde partijen voor mobiliteitsanalyses. Het gaat dan bijvoorbeeld om netwerkgegevens op basis van de zendmast die mijn smart phone gebruikt heeft en de locatie die daaruit is af te leiden.

De Privacy Statement zegt daar dit over:

" Elke keer als je met ons netwerk verbonden bent, genereert het netwerk gegevens. Zoals bijvoorbeeld het tijdstip van het gebruik, duur van het gesprek, hoeveelheid verstuurde/ontvangen data of gebruikte zendmast/wifispot. Wij kunnen deze gegevens geanonimiseerd ten behoeve van mobiliteitsanalyses ter beschikking stellen aan derde partijen. De verstrekte gegevens zijn nooit meer te herleiden tot jou als individuele klant. De gegevens worden altijd geaggregeerd tot grotere groepen klanten. Als je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden gebruikt, kun je dit hier uitzetten. Wij doen dit omdat derden een gerechtvaardigd belang hebben om inzicht te hebben in verkeersstromen, bijvoorbeeld ter voorkoming van ongelukken, voorkoming van verkeersopstoppingen en ter bescherming van de veiligheid van burgers op straat. “

Mij gaat het om dit uit te zetten: "Als je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden gebruikt, kun je dit hier uitzetten.” De link klopt niet, want linkt weer terug naar dezelfde Privacy Statement.

Wat is de correctie link om dit uit te zetten.

Wie o wie weet dit?

Thanks!

Hartelijke groet,

Vladan

 

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vladan 
Daar kan ik je wel mee helpen. 
Dit is de juiste url: https://www.vodafone.nl/my/service/privacy-instellingen

 

 

Vladan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy,

Dank je wel voor je hulp.

Hartelijke groet,

Vladan

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Graag gedaan!

Vladan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy,

Bedankt voor je reactie.

Ik kan op dit moment niet beoordelen of het door jou gegeven antwoord het beste antwoord is. Me dunkt dat het het juiste antwoord is, maar ik ga het nog ff double checken met VF.

Ik zou zeggen: Relax en chill, man!

Ik heb niet alleen veel ervaring met Vodafone Libertel als bedrijf (heb er 7 jaar gewerkt), maar ik ben in het verleden ook nauw betrokken geweest bij het implementeren van een Community platform - in een tijd dat het nog in zijn kinderschoenen stond. Ik weet bovendien hoe het in zijn werk gaat met badges en punten die je kan halen als je Super Expert bent. Dat heet Gamification.

Hoe dan ook, heb geduld ...

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je bij Vodafone hebt gewerkt dan zal je toch ook wel weten hoe het in elkaar zit en hoe je bepaalde dingen dan kan uitzetten of kan laten aanpassen. Maar goed, ik heb je de info gegeven en daar kan je het vinden. En verder ben ik relax en chill hoor, maak je daar maar geen zorgen om. 

Weet overigens niet waarom je nu het halen van badges en punten hier bij betrekt, maar het zal. Ik zou zeggen, laat je verder informeren en alvast een fijn weekend.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic