mnienke

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk uitgeschakeld. Slechte Verbinding

Hallo,

Ik heb een samsung galaxy s2 en deze heeft sinds een paar weken problemen met mijn Wifi. Ik heb al een jaar lang hetzelfde thuisnetwerk en mijn telefoon heeft hier altijd goed verbinding meegemaakt. Sinds enkele weken maakt hij geen verbinding meer met de router. Mijn laptop verbindt wel moeiteloos en mijn telefoon geeft ook aan dat er een sterk signaal is. Als ik dan wil verbinden staat er 'IP-adres ophalen' en even later krijg ik het bericht: 'Netwerk uitgeschakeld. Slechte verbinding'. Dit gebeurt op de beide frequenties die mijn router heeft en ook op de algemene wifispots van ziggo.

Ik heb het toen ook bij mijn ouders thuis geprobeerd, zij hebben UPC en een ander soort router, maar hierbij komt precies dezelfde fout terwijl mijn telefoon hier voorheen ook altijd automatisch verbinding mee maakte. Ook bij het universiteitsnetwerk 'eduroam' wordt de melding 'Netwerk uitgeschakeld. Slechte verbinding' weergegeven.

Ik heb rond die tijd geen software update uitgevoerd dus daar kan het niet aan liggen. De laatste software staat er al op, dus dit is ook geen oplossing.

Uiteraard heb ik zowel mijn router als telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want op deze manier ga ik erg snel over mijn internet-bundel heen.
1 Reactie 1
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @mnienke ,

Als je eens in vliegtuigstand gaat er en 1 minuut later uit gaat merk je dan dat je Wi-Fi netwerk wel naar behoren werkt? Bij vele is dit probleem te verhelpen doormiddel van het opnieuw starten of opnieuw te verbinden.
Je kunt natuurlijk altijd nog en reset maken dan weten we waar het aan lag via Samsung Kies kun je en back up maken van je data, apps kun je later opnieuw installeren vanuit de Google Play Store.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic