Ballie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Netwerk Support] Matige internetverbinding met Samsung Galaxy S2

Hallo,

Sinds ik dit toestel met internetabbonement heb (Eind Juli 2011), heb ik al last van een vrij matige internetverbinding t.o.v. van anderen met zelfde toestel/abbo. Als ik bijvoorbeeld naast iemand in de bus of kamer zit laden bij anderen de internetpagina's en bijvoorbeeld Facebook een stuk sneller. Ik heb laatst al een andere simkaart gehaald bij een Vodafone winkel, maar heb niet het idee dat het beter is geworden. Waar zou dit nog aan kunnen liggen?


31 Reacties 31
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Het zou natuurlijk altijd nog kunnen dat je toestel een connectieprobleem heeft.
Vraag even iemand in je omgeving of je jouw SIM in zijn toestel mag plaatsen en kijk of het dan wel naar verwachting werkt.

Als dat inderdaad het geval is, lijkt het me een toestel-probleem en kan je hem via 1 van de Vodafone-winkels ter reparatie aanbieden, ervan uitgaande dat je hem daar gekocht hebt. Als je hem via Internet bij Vodafone hebt gekocht, neem dan even je factuur mee naar de Vodafone-winkel.
En mocht je hem buiten Vodafone om hebben gekocht, ga dan terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Succes!
Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat zou een connectieprobleem precies inhouden volgens jou? Als ik toestel laat repareren ben ik het natuurlijk weer een tijd kwijt en wordt alles gewist toch? Heb hem telefonisch besteld via Vodafone.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ballie schreef:
Wat zou een connectieprobleem precies inhouden volgens jou? Als ik toestel laat repareren ben ik het natuurlijk weer een tijd kwijt en wordt alles gewist toch? Heb hem telefonisch besteld via Vodafone.
Een connectieprobleem betekent gewoon hetzelfde als hetgeen jij omschrijft als jouw ervaring: de verbinding is niet goed.
 
Voor reparatie moet je rekening houden met 2 weken, dus regel eerste ven een telefoon van iemand uit je buurt om bereikbaar te blijven, en maak via Samsung KIES even een beackup van je teostel, kan je die na de reparatie zo weer terug zetten.
 
Bij ontvangst van je toestel zal een pakbon en een factuur, neem die even mee naar de winkel wanneer je hem in gaat leveren voor reparatie.
 
Succes.
Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, ik zal eerst eens proberen of internet in een andere telefoon wel naar behoren werkt met mijn simkaart. Neem aan dat er geen reparatiekosten aan verbonden zullen zijn mocht ik hem opsturen. Verbinding is trouwens vooral binnenshuis etc matig (alleen G meestal) Buiten is het meestal 3G of H+
jeremyb

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ballie,

Hoe is het gegaan met het proberen in een ander toestel?

Als je het toestel aanbiedt ter reparatie en het is geen vocht of valschade, dan is dit merendeel gratis. Let op, op een telefoontoestel zit wel maar 1 jaar garantie van Vodafone.

Groet
Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd 🙂 helemaal vergeten! Wel merk ik dat anderen met zelfde toestel of bijvoorbeeld Galaxy S Plus meestal 3G/H hebben binnennshuis en ik alleen G... Zal het dit weekend eenst gaan testen in ander toestel!
Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het inmiddels getest met een andere simkaart. En die andere simkaart geeft wel acceptabele snelheden op precies dezelfde plek (H tegenover mijn eigen simkaart slechts G). Het ligt dus niet aan het toestel, maar waarschijnlijk toch aan Vodafone.
Is het niet gewoon zo dat op een of andere manier mijn snelheid wordt geblokkeerd? Zou hier graag een antwoord op hebben, want het begint nu toch wel aardig vervelend te worden.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
He je het ook met je eigen simkaart in een andere telefoon geprobeerd?
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hai Balie,

Inderdaad als je eigen simkaart ijn een ander toestel wel goed kan verbinden betekent dat dat je probleem aan je topestel ligt. In dat geval zul je even naar je toestel moeten laten kijken. Als een andere simkaart in een ander toestel wel snel verbindt zegt dat niet zoveel over jouw situatie. Probeer het daarom zeker uit met je eigen simkaart.

Succes!!
Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb beide geprobeerd. Mijn simkaart doet het ook vrij slecht in ander toestel, maar andere simkaart doet het wel goed in mijne; Het ligt dus niet aan het toestel. Heb het idee dat ik gewoon word afgeknepen ofzo.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je conclusie lijkt mij niet helemaal te kloppen:
 
Jouw SIM doet in beide toestellen niet wat hij moet doen. Dan lijkt het mij niet te maken hebben met "afknijpen", maar gewoon een niet goed functionerende SIM-kaart.
 
Ga dus even naar een Vodafone-winkel en laat je SIM-kaart vervangen, daarna zou je probleem opgelost moeten zijn.
 
Succes.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
In het eerste bericht schrijft hij dat hij al een andere simkaart gehaald heeft. Zou dus best een instelling in het netwerk kunnen zijn.

@Ballie
Via Vodafone Webcare op Twitter krijg je over het algemeen sneller reactie dan hier op het forum. 
Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inderdaad al een keer de simkaart laten vervangen in een Vodafone winkel. Heeft vrijwel niets geholpen.
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey Ballie,
Als een nieuwe simkaart niet geholpen heeft zou ik je toch adviseren eens de klantenservice te bellen. Die kunnen kijken hoe je aansluiting op het netwerk is en zo.
Misschien kom je dan wel achter de oorzaak want als de ene nieuwe sim niet werkt zal de andere dat waarschijnliojk ook nie doen.
 
Groetjes
Ziza
Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat kan men hier toch ook wel checken? Ik weiger te betalen voor klantenservice.. 🙂
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Ballie,

Stuur me even een Private Message dan kan ik het nakijken voor je.


Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je een bericht gestuurd!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klopt het dat je zegt dat andere Vodafone-gebruikers wel gewoon goeie dekking hebben? Zou interessant zijn om die sim-kaart eens in jouw telefoon te plaatsen! Want dan weet je zeker dat het niet aan Vodafone én niet aan je toestel ligt.
 
Het is verder mogelijk dat jouw toestel een defect heeft waardoor 3G-ontvangst slechter is, in combinatie met een slechte 3G-dekking van Vodafone in je huis. Daarom handig om je postcode (met letters) in privébericht naar een beheerder te sturen zodat ze kunnen checken wat dekking bij jou thuis is.
 
Verder kan de manier waarop je het toestel vast hebt ook van belang zijn; de SGS2 heeft zijn antenne aan de onderkant zitten (rechtsonder geloof ik), dus als je daar je handen helemaal omheen hebt dan gaat de ontvangst een stukje terug. Kan helpen om hem wat meer aan de zijkant vast te houden, maakt misschien net het verschil om niet terug te vallen van 3G/H naar G.
 
Als je geen 3G (en H) hebt dan val je terug naar het oudere G wat veel trager is. Heeft niks te maken met knijpen maar vooral met dekking.
Ballie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb dit allemaal al gecheckt. Met andere simkaart maakt hij wel snelle verbinding. Het GSM bereik zelf is ook vrij matig en met andere simkaart niet. Ben benieuwd, ik zou wéér een nieuwe simkaart thuisgestuurd krijgen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic