LDDS

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Na toestel update slecht tot geen bereik.

Hoi hoi,

Ik heb sinds de toestel update (Samsung S4) slecht tot geen bereik (er staat dan een nul met een schuine streep in het scherm)

Inmiddels heb ik het dekkingsgebied gecontroleerd op storingen/werkzaamheden en die zijn er niet. Ook heb ik de stappen in de handleiding doorlopen "Je kunt niet bellen of gebeld worden".

Hebben jullie nog een optie?

Groetjes
Lia
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
LDDS

Kun je ook de uitkomsten vermelden van de testjes die je hebt uitgevoerd?
LDDS
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
uitkomst is geen verbetering
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G)
U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.
Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een vodafone winkel.
Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.
Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Tevens kunt u eens proberen het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet hierbij niet een back up van het toestel te maken.
Wat heeft u zelf verder nog geprobeerd?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
LDDS hebben de tips van steven- nog geholpen?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Er heeft niemand meer gereageerd. Topic wordt gesloten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic is gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic