Tontel-1955

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

NFC voor Samsung note 3

Ben over gestapt naar Vodafoon i.v.m. Vodafoon Wallet, heb ook een nieuwe simkaart hiervoor gekregen.
Tel is uitgerust met NFC en een mogelijkheid om apps voor betaalservice te kunnen gebruiken.
Mijn nieuwe vodafoon abbonement is sinds vandaag actief, maar vodafoon wallet is niet te gebruiken.
Het gebruik van wallet was juist de reden waarom ik bij T-mobile weg ben gegeaan, deze hadden hier namelijk nog nooit van gehoord.
Achteraf had ik deze stap niet hoeven doen omdat vodafoon het wel aanbied maar vervolgens niet geactiveerd kan worden op mijn inziens vrij nieuwe telefoons met NFC aan boord.
Zit dit er op korte termijn wel aan te komen voor meerdere type telefoons waaronder uiteraard de note 3, of had ik misschien toch bij T-mobile moeten blijven. Die waren tenminste wel duidelijk in hun informatie omtrent NFC.

Gr. Ton
17 Reacties 17
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Tontel-1955 ,

Er is wel zeker info terug te vinden welk toestel wel/niet wordt ondersteund!

Op dit moment zijn alleen de Vodafone toestellen van onderstaande types geschikt voor betalingen. Binnenkort worden het aantal toestellen verder uitgebreid.

  • LG G2 Mini
  • LG G3
  • Sony Xperia Z
  • Sony Xperia Z1
  • Sony Xperia Z2
  • Sony Xperia M2
  • HTC One
  • Samsung Galaxy SIII
  • Samsung Galaxy SIII LTE
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S4 Mini
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy Fame
  • Vodafone Smart Power
  • Vodafone Smart Turbo
Je kunt zien of jouw telefoon geschikt is als Vodafone Updates tussen je applicaties staat. En de Wallet te vinden is in Vodafone Updates.

Deze info vindt je ook terug op de pagina over Vodafone Wallet, maar goed als we zo kijken gaan er zeker meer toestellen het lijstje bijvullen ;).
Tontel-1955
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is jammer dat je tegenwoordig eerst allerhande forums moet gaan zoeken en doorlezen, om te kijken of hetgeen wat aangeboden wordt door de aanbieders ook daadwerkelijk hetgeen is wat je ervan verwacht.
Kan je wel zeggen dat de eerste kennismaking met vodafoon toch een beetje een afknappertje is.
Hopelijk wordt er op korte termijn een oplossing gevonden.
Wat ik zo lees ben ik niet de enige.


DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Je kunt het ook hier vinden:
http://www.vodafone.nl/wallet

Vodafone Wallet wordt wel aan het einde van de maand in de Play Store verwacht, maar in de meeste gevallen gaat het alleen maar over de 'klantenkaart' deel en niet om het NFC deel.
Klinkt raar om een product uit te brengen zonder de hoofdfunctie uit te brengen, dit heeft te maken met VISA en Vodafone die telefoon modellen eerst willen verifiëren.
slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu in het lijstje de Note 4, maar Note 3 niet. en een S3 wel... weet niet of je er nou om moet huilen of lachen... belachelijk.
Tontel-1955
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb gisteren 3 verschillende medewerkers van de helpdesk gesproken omtren mijn smartpass app en vodafoon wallet. In het kort komt het er op neer dat men bij vodafoon ook nog lang niet van de hoed en de rand weet vwb NFC.
Omdat de wallet niet werkt op de note 3 heb ik de smartpass app geinstalleerd en de smartpass aangeschaft.
Deze smartpass app werkte totdat er tijdens het opstarten gevraagd werd om de wallet app te installeren, zodat de smartpass opgestart wordt vanuit de wallet. Nadat ik deze update die aanbevolen wordt door vodafoon geinstallerd had, werkte dus geen van beide apps meer.
Na een hoop ergenis en een aantal tegenstrijdige telefoontjes hier over met de helpdesk, komt het er eigenlijk op neer dat er bij vodafoon niet nagedacht is over deze update en men geen oplossing voor handen heeft.
De wallet app is niet te installeren op de note 3, dus hoe kun je dan in het vervolg je smartpass app opstarten vanuit de wallet als je de wallet niet op je tel. kunt zetten.
Het hele verhaal klinkt allemaal heel ingewikkeld maar met een beetje logisch nadenken had men dit vooraf ook kunnen bedenken.
Er wordt nu door vodafoon naar een oplossing gezocht en dit kan weken duren.
Dus op dit moment kan ik geen gebruik maken van mijn smartpass. De wallet app. werkt niet, halve avond naar de klote met tot op heden geen oplossing brengende telefoontjes.
We wachten dus rustig af tot vodafoon met een oplossing komt.





slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu overgestapt van Note 3 naar Note 4 via hun winkel. Staat in de lijst. Hun apps stonden erop. Doet het nog niet... zo zie je maar weer, valse beloften.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @slijkhuis,

De Vodafone versie van de Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F) is gecertificeerd voor gebruik met de Vodafone Wallet. Kun je aangeven wat er precies niet werkt? Heb je hierover ook al contact gehad met onze klantenservice?
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
En hoe zit het met de LG G3 en Nexus 5?
Ik zie nu dat Sony telefoons niet langer een Vodafone firmware moeten hebben, maar hoe zit het met de toestellen die wel een niet bestaande Vodafone firmware nodig hebben (zoals de LG telefoons)?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @DavidBlaszyk,

Beide telefoons die je noemt staan helaas (nog) niet in de lijst. Wat bedoel je precies met toestellen die wel een niet bestaande Vodafone firmware nodig hebben?
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Dat er voor de LG G3 geen Vodafone branded firmware bestaat in Nederland en toch op de lijst staat dat het nodig is.
In de UK en Duitsland bestaat die wel, maar alsnog komt het niet overeen met de vereisten.
Alleen de Roemeense Vodafone firmware komt precies overeen, maar ik kan weer geen Roemeens.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@DavidBlaszyk De LG G3 staat (nog) niet op de lijst. Op de lijst staat de LG G3s.
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een note 3, Vodafone versie, maar wanneer gaat deze telefoon gecertificeerd worden..
Heb wel de applicatie nu kunnen instaleren en heb die sticker. Zelfs de sim kaart met nfc. Maar helaas zijn al mijn betaal pogingen tot nu toe mislukt..
Die ik iets fout of moet ik eerst de app opstarten??
Tontel-1955
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wees gerust, het werkt nu niet op je note 3 en het zal niet gaan werken op je note 3
Lees mijn voorgaande berichten op het forum.
Ik heb 5 minuten geleden mijn smartpass en smartsticker opgezegd.
Ben het spuugzat.
Opzeggen neemt al net zoveel tijd in beslag als het krijgen van een duidelijk antwoord dat nfc niet werkt op de
note 3.
Ik wens je veel sterkte, en als het lukt om via vodafoon en consorte je NOTE 3 werkend te krijgen met de smartpass of de Sticker dan hoor ik het graag.
Helaas heb ik de hoop allang laten varen, wat een onwetende bende daar.
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nog nieuws over of de vodafone branded note 3 ooit nog gecertificeerd gaat worden.. Want dit begint lang te duren zeg maar.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Nachtkruipert

Vooralsnog moet ik nog steeds zeggen: nee. Zodra er iets verandert zullen we dat uiteraard op de Wallet pagina vermelden.
Tontel-1955
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gewoon weg met die vodafoon wallet, en rabo wallet erop, werkt perfect op de note
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic