zumbas

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

My Vodafone (app) geeft maximaal 1 GB dataverbruik aan terwijl ik zorgeloos internet heb (FUP)

Heb een oud abonnement bel sms web 150 incl zorgeloos web. Dat is incl. onbeperkt data (obv. fup). Nu zie ik in mijn verbruik en tegoed zo'n verticale balk staan met een data tegoed van 1024Mb.?? Oude rekeningen laten zien dat mijn dataverbruik daaroverheen gaat. Ernaast staat dan "buiten tegoed" voor de data van meer dan 1024Mb. Hoewel de kosten op 0,00 euro blijven staan wil ik daar toch wel iets aan gedaan hebben.
Kan iemand mij daarbij van dienst zijn?
5 Reacties 5
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Zumbas,

Welkom op het Vodafone Forum. Fijn dat je ons hebt weten te vinden om je vraag beantwoord te krijgen. Wij of de andere forum-gebruikers kunnen je vast verder helpen. Voor alle duidelijkheid heb ik het onderwerp van jouw vraag aangepast.

zumbas schreef:
Nu zie ik in mijn verbruik en tegoed zo'n verticale balk staan met een data tegoed van 1024Mb.?? Oude rekeningen laten zien dat mijn dataverbruik daaroverheen gaat.

De "oude" Zorgeloos Internet abonnementen geven vaak deze balk aan in My Vodafone. Dit ligt aan het programma. Ik verwacht hier geen wijziging in. Je kunt de balk gebruiken als indicatie van je data-verbruik. Er zullen geen kosten in rekening gebracht worden, zolang jij je abonnement niet aanpast.
zumbas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En waarom is dit: Rekeningen laten mijn dataverbruik zien. Naast de kolom met alle dataverbruik is op een gegeven moment "buiten tegoed" te zien. Waarschijnlijk voor de data van meer dan 1024Mb. Hoewel de kosten op 0,00 euro blijven staan wil ik daar toch wel iets aan gedaan hebben.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Zumbas, dit is niet aan te passen. Dit is er onder andere voor om je een indicatie te geven van je dataverbruik.
zumbas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ziet er allemaal niet klantvriendelijk uit. Het lijkt mij dat daar andere, betere manieren voor zijn. Waarom is bijvoorbeeld de 1024 Mb grens daarin gehanteerd?
En SeR, je zegt "onder andere om inzicht te geven...". Wat bedoel je met onder andere?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
zumbas schreef:
Ziet er allemaal niet klantvriendelijk uit. Het lijkt mij dat daar andere, betere manieren voor zijn. Waarom is bijvoorbeeld de 1024 Mb grens daarin gehanteerd?
En SeR, je zegt "onder andere om inzicht te geven...". Wat bedoel je met onder andere?
Hi Zumbas,

Ik denk dat dit voornamelijk gedaan is omdat veel klanten niet (veel) meer dan 1 GB aan data verbruiken. We kunnen dit jammer genoeg niet voor elke klant individueel aanpassen. Zoals Serkan al aangeeft is dit meer bedoeld om je een indicatie te geven van je dataverbruik (verbruik ik meer of minder dan 1GB). Je hoeft immers niet op te letten of je buiten je bundel gaat aangezien je toch gebruik maakt van een Fair Use Policy.

- Edit: ik heb trouwens je topic even naar het juiste board verplaatst en het onderwerp van je topic gewijzigd. Op die manier is het iets overzichtelijker voor de mede-forummers!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic