bertus14

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MulitiSim na abo upgrade

Ik wil mij Sim-Only abo aanpassen om zo meer GB aan data te verkrijgen.

Hoe gaat dat met mij extra Muliti Simkaart? blijft deze actief en kan ik deze blijven gebruiken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @bertus14 . 


Een Duo sim is wat anders dan een Multi data simkaart. Een Duo Sim is bij ieder abonnement mogelijk (oftewel 2 simkaarten met 1 mobiel nummer). Hierdoor kun je bijvoorbeeld met 2 toestellen op hetzelfde nummer bellen.

Een Multi Data Sim is een simkaart voor data verbruik. Deze koppel je aan je nieuwe nummer. Dit is niet mogelijk meer met de nieuwe abonnementen.  En jij bedoelt wel echt multi Data Sim denk ik? Of bedoel je duo-SIM? 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @bertus14 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je over gaat naar een ander, of een nieuw, abonnement, dan komen de voorwaarden van je huidige abonnement te vervallen. Aangezien Vodafone nu geen multi simkaart meer verkoopt, zal deze niet meer te verkrijgen zijn bij je nieuwe abonnement. 

Ik zou daar dan ook even goed over denken voor je deze stap zet. En anders zou je een Red Together abonnement kunnen nemen met een extra Red Together (wel meer kosten!). 

Voor meer info, neem contact op met de klantenservice of ga langs bij een Vodafone winkel

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @bertus14 . Welkom hier!

Heb je de informatie die je zocht gevonden, of heb je nog vragen voor ons? 🙂 

bertus14
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat zo vreemd is dat vodafone nog steeds aangeeft dat er een DUO sim te bestellen ins :

https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/duo-sim

Twee simkaarten voor hetzelfde nummer met Duo Sim

Je telefoonnummer delen met Duo Sim - Extra opties - Vodafone.nl

Wil je je mobiele nummer aan twee toestellen koppelen? Geen probleem, met Duo Sim regelt Vodafone dit snel en simpel. Vraag het nu aan.

 

Dus mij GEEN nieuw abo, hou zo mijn 2 sim actief, helaas geen extra data mogelijk.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @bertus14 . 


Een Duo sim is wat anders dan een Multi data simkaart. Een Duo Sim is bij ieder abonnement mogelijk (oftewel 2 simkaarten met 1 mobiel nummer). Hierdoor kun je bijvoorbeeld met 2 toestellen op hetzelfde nummer bellen.

Een Multi Data Sim is een simkaart voor data verbruik. Deze koppel je aan je nieuwe nummer. Dit is niet mogelijk meer met de nieuwe abonnementen.  En jij bedoelt wel echt multi Data Sim denk ik? Of bedoel je duo-SIM? 

bertus14
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Lycke Vodafone 

Toch staat op deze link “Multi Data Sim aanvragen” …?!?!

Kan je met een DUO Sim ook gebruik maken van je DATA ?

 

Wat is Duo Sim?

Met Duo Sim ben je met twee verschillende telefoons op hetzelfde nummer bereikbaar zonder van simkaart te wisselen. Handig wanneer je een carkit gebruikt, of bijvoorbeeld voor in je tweede telefoon. En de kosten van beide simkaarten komen gewoon op dezelfde rekening.

Duo Sim aanvragen

Je Duo Sim vraag je aan in een van onze fysieke Vodafone-winkels of via onze klantenservice. Zij sturen vervolgens de nieuwe simkaarten naar je postadres.

De eenmalige aanschafkosten voor Duo Sim zijn € 30 en kan aangevraagd worden voor alle abonnementen. Duo Sim is helaas niet geschikt voor Prepaid.

Multi Data Sim aanvragen

  • Ga naar vodafone.nl/simkaart en log in op je My Vodafone-account. Staat hier het nummer van jouw nieuwe simkaart? Klik dan op 'activeren'
  • Doe de nieuwe, geactiveerde simkaarten elk in een telefoon
  • Zet één van de telefoons aan. Deze telefoon maakt vervolgens verbinding met het netwerk
  • Vergeet niet je pincodes te veranderen. Die staan standaard ingesteld op 0000
  • Krijg je je simkaarten niet geactiveerd? Onze klantenservice-collega's helpen je graag verder. Bel 0800-1258
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Beste @bertus14 
Die informatie klopt niet meer, je kan nu geen Multi Data Simkaart meer aanvragen. Dit is gewoon NIET meer mogelijk. Dus mocht je dit nog wel hebben gevonden op de website van Vodafone, geef dan de link **sorry, stond al in je eerder berichtje ook** , dan kan Lycke dit doorgeven aan de website beheerder en dit laten aanpassen.

En een Duo Simkaart kan je ook zeker gebruiken met data, dat is geen enkel probleem. Alleen met een Duo Simkaart ben je NIET op beide bereikbaar! Als je kaart 1 aan hebt staan, moet kaart 2 uit zijn en andersom. Dus dat lijkt me niet echt een handig iets. 

Daarom mijn advies, wil je echt los van elkaar, neem dan Red Together met een extra abonnement. Dan heb je geen gezeur en werkt het prima. 


*Aangepast* pagina gevonden waar het staat en heb al aan Lycke doorgeven. En als je verder kijkt en klikt, dan kom je op deze pagina. Daar staat dat het niet meer kan! (Het is niet meer mogelijk om Multi Data Sim te bestellen. Heb je nu Multi Data Sim? Dan kun je gewoon gebruik blijven maken van je simkaarten.) **

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heb overigens de pagina gevonden @Lycke Vodafone 
Deze pagina is dus niet meer juist: https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/duo-sim

Misschien zou je dit kunnen doorgeven?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Die informatie zal binnenkort op de site worden aangepast . De zin “multiSIM aanvragen” moet worden veranderd in “DUO sim activeren".  Het is dus zo dat het nog wel bestaat bij huidige abonnementen maar helaas niet meer kan bij de nieuwe abonnementen .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic