Mooney26a

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobile protect

Hoi,
Ik heb 2 jaar geleden mijn abbo bij vodafone opgezegd. Ik ben op een andere provider overgestapt en een nieuwe mobiel genomen. Simkaart is uit oude gehaald en op maat geknipt voor in mijn nieuwe mobiel.
Oude toestel in een la gemikt en nooit meer naar omgekeken.
Gisteren bedacht ik dat ik mijn oude toestel wel kon verkopen, dus opgeladen. Deed het nog. Maar toen moest ik natuurlijk wachtwoord invoeren en die wist ik niet meer. Na 2 of 3 pogingen kwam daar de melding dat toestel is vergrendeld met mobile protect en dat ik een pincode in moest toetsen. Je raad het al....geen idee dus was de pincode is. Op knopje ..pincode vergeten...gedrukt en email zou verzonde zijn naar mijn emailadres. Nee dus. Ook niet in de spammap.
Hoe kan ik ooit nog achter de pincode komen en achter mijn wachtwoord?
Is dit nog mogelijk of kan toestel regelrecht de kliko in?
Mvr
Ellen vd linde
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12254Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3200Likes
Het geeft toch niets, we kunnen niet alles weten, toch ??
Ik moet het ook voor je opzoeken....

Een factory reset zonder unlock doe je zo:

  • Telefoon uit.
  • Volume Up + Home + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
  • Vasthouden tot het Recovery menu wordt geopent.
  • Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Data/Factory Reset
  • Bevestig met Home toets
  • Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
  • Bevestig
  • Wacht even geduldig ...
  • Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Mochten de toetsencombinaties niet werken, probeer dan alléén Volume up + Aan/Uit, en bevestigen met Aan/Uit. Dit wil nog wel eens wisselen per variant. Ik hoop dat dit wil helpen. Mocht dit het juiste antwoord zijn, wil je deze dan als best antwoord aangeven? Dan helpen we andere klanten er ook mee. Bedankt alvast en ik hoor wel of het heeft geholpen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 12254Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3200Likes
Hoi Mooney26a
Welkom op de klanten help klanten Community van Vodafone.

Er zijn een paar dingen die ik niet helemaal begrijp. Bedoelde je dat je je oude Sim-kaart moest verknippen omdat je deze tijdelijk in je nieuwe toestel wilde gebruiken? Want je hebt toch een nieuw Sim-kaart gekregen van je nieuwe provider? Gewoon uit nieuwsgierigheid ?

Wat je toestel betreft, gaat het om een Samsung telefoon? Ik weet namelijk dat je bij sommige modellen je toestel helemaal terug kan laten zetten naar het begin en dan is die echt helemaal weer leeg. Kan je misschien aangeven welk toestel je hebt? Je kan ook even via Google zoeken naar opnieuw instellen, maar wil ook wel met je mee kijken. Verder gaat dit buiten Vodafone om namelijk.

Mocht er iemand anders zijn die al antwoord kan geven, be My Guest ?
Mooney26a
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, het gaat om een samsung galaxys 5.
En ik denk dat ik idd van kpn een andere simkaart heb gekregen, ik weet het dus niet meer. Maar kan de oude die erin zat ook niet meer vinden dus ik vrrees met grote vrezen dat ik die heb weggegooid? ik ben ook echt een leek. Best lomp dus.
Energieboy
Expert
Expert
  • 12254Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3200Likes
Het geeft toch niets, we kunnen niet alles weten, toch ??
Ik moet het ook voor je opzoeken....

Een factory reset zonder unlock doe je zo:

  • Telefoon uit.
  • Volume Up + Home + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
  • Vasthouden tot het Recovery menu wordt geopent.
  • Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Data/Factory Reset
  • Bevestig met Home toets
  • Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
  • Bevestig
  • Wacht even geduldig ...
  • Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Mochten de toetsencombinaties niet werken, probeer dan alléén Volume up + Aan/Uit, en bevestigen met Aan/Uit. Dit wil nog wel eens wisselen per variant. Ik hoop dat dit wil helpen. Mocht dit het juiste antwoord zijn, wil je deze dan als best antwoord aangeven? Dan helpen we andere klanten er ook mee. Bedankt alvast en ik hoor wel of het heeft geholpen.
Mooney26a
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan idd in het systeem komen op bovenstaande manier. Dank daarvoor.
Alleen geeft ie oneraan de melding in rood...
E:failed to mount/ sdcard ( no such file or directory)
Couldn,t mount / sdcard.
Installation aborted.

Helaas lukt het dus niet.
Maar toch hartelijk dank voor de genomen moeite.
Grt Ellen
Mooney26a
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energyboy, het is toch nog gelukt.?
Ik heb het nogmaals geprobee met de aan/uitknop en toen lukte hetwel.
Mijn dank is groot?
Energieboy
Expert
Expert
  • 12254Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3200Likes
Super geweldig!
Bedankt voor de terug koppeling en veel plezier ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic