Geachte,
Gaat Vodafone nog iets doen met de kosten van het internet in het buitenland? Op dit moment kan je Blox aanzetten à €2,- per dag. Daarvoor krijg je 50MB internet.
Als tip wordt gegeven om de bundel altijd aan te laten staan.Handig als je één maal een whatsapp stuurt staat gelijk je blox aan en voorkom je onnodige kosten.
ECHTER... de tarieven om te internetten in het buitenland zijn drastisch verlaagd. Men betaald nu in het buitenland €0,06 per MB. Dat wil zeggen dat ik nu duizenden whatsappjes kan sturen, 60 x m'n timeline van Facebook checken of 12 minuten online youtube video's kan streamen alvorens ik de €2,- heb bereikt.
Als ik dus op één van de vakantiedagen net iets minder internet en bijvoorbeeld alleen een paar whatsappjes stuur kost met dat zowiezo €2,-. Terwijl, als ik geen blox aan zet me dit nog geen cent kost. Voorheen was dit wel interessant omdat de kosten van het internetgebruik in het buitenland schandalig duur waren.
Ik ga ca. 21 dagen op vakantie en zou zoals vorig jaar gewoon m'n blox aan hebben gezet. Vorig jaar heb ik gezien dat ik zowat dagelijks het internet gebruik. Gewoon om dat het zo makkelijk gaat. Uiteindelijk ben ik dus rond de €40,- kwijt voor de vakantie. Natuurlijk moeten mijn echtgenoot en kinderen dat ook kunnen want wat is een wereld als vandaag nog zonder internet en dan zeker voor de jeugd.
Komt er bij Vodafone op neer dat, als ik maximaal gebruik maak van de blox, ik voor z'n vieren
€168,- kwijt ben.
Nu blijkt dat KPN per 1 juni een nieuw Europa tarief invoert:
€14,99 voor 1000 MB en een maand geldig. Geen gezeur per dag en voor mij en mijn vrouw ruim voldoende. Misschien dat de kids iets meer willen, maar ja, als ik de kosten op tel kom ik uit op €60,- voor z'n vieren. Laat de kids eens gek doen en er nog eens 1000MB tegenaan gooien, ben ik nog maar €90,- kwijt.
Op dit moment heb ik een mobiel abonnement van Vodafone en ik mag verlengen. Daarom mijn vraag:
Gaat Vodafone nog iets doen met de kosten van het internet in het buitenland?Want als ik nu een overstap zou maken naar KPN kan ik, zeker deze vakantie, veel geld besparen.
Reny