Gisteren kreeg ik een zeer bijzondere mail binnen van Vodafone. Namelijk met de heading: Met jouw contract is verlengen niet nodig
Prima mail zou je zeggen maar de consument wordt hiermee wel op het verkeerde been gezet en misschien wel misleid. Technisch gezien is verlengen wellicht niet noodzakelijk maar:
- Als ik verleng zijn de abonnementenskosten 3 euro lager
- Krijg ik meer data dan ik nu mag verbruiken
Als je het mij vraagt is verlengen dus wel voordeliger en zet de mail je dus op het verkeerde been. Benieuwd wat Vodafone zelf van deze mail vind.
Daarnaast vreemd dat het abonnement voor inflatie is verhoogd terwijl de huidige abonnementen dus goedkoper zijn. Blijkt wat mij betreft dus uit dat het verhogen helemaal niet noodzakelijk is. Immers zowel met verlengen als nieuwe klant heeft een lagere abonnementsprijs. En als je daar dan naar vraagt bij een helpdeskmedewerker geeft die aan dat de prijzen verhoogt moeten worden omdat de consumentenbond dat voorschrijft.
Vodafone zou top zijn als jullie op beide issues een serieus antwoord hebben.