Volgens mij hebebn deze 2 berichten ook iets met dit probleem te maken. Een hier op het forum
-----------------------
"Beste,
Van de een op de andere dag hebben zowel mijn vriend als ik geen ontvangst meer. Beiden een zakelijk Vodafone abonnement. We hebben in huis geen nieuwe apparaten geinstalleerd, of andere electronische producten. Buitenshuis is de ontvangst wel prima, we snappen er niets van,
We hebben wel ontvangst, streepjes aanwezig, sms.internet werkt ook. Echter als we een nummer intoetsen, blijft het toestel maar zoeken, maar hij gaat niet over. Tot slot de batterijen van onze telefoons gaan nu ook zeer snel leeg, waarschijnlijk door het zoeken?
Postcode is 3602ZW
Heeft u enig idee?"
-------------------------
en een op het vodafone deel van allestoringen.nl
--------------------------------
" Dennis Brouwer@DBrouwer432
@vodafoneNL problemen tussen postcode #maarssen 3604BA #utrecht 3542 DG . Meerdere vodafone gebruikers klagen over dit probleem."
----------------------------------
Zo te zien zit het dus niet alleen in de noordpunt van Lage Weide (3542) , maar ook in het enigzins aangrende deel van Maarssen-Dorp (3602,3604). Daar zit welliswaar de randweg Utrecht-Noord tussen, maar net op die plaats is dat een brug over het Amsterdam-Rijn-kanaal, waardoor het onder dezelfd ezender zou kunnen vallen.
Ook op ons kantoor hebebn diverse mensen met diverse toestelen en een Vodafone abbonnement last van dit probleem, allemaal sinds 1 maart. Bij llen werkt de work-around van het op het gsm-only netwerk zetten. Wij zitten op een 30-40 meter van de Vodafone zendmast (direct tegenover het vodafone gebouw op Computerweg 18-20), dus normaal gesproken hebben we een uitstekend signaal.
Met vriendelijke greot,
Peter