Dwook

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lumia 925 random reboot

Hoi,

Ik heb mijn lumia 925 voor de 2e maand in mijn bezit en het is een zeer fijn toestel. Echter na de 3e of 4e week merkte ik ineens dat mijn toestel opnieuw opstartte. Dit is tot nu toe een aantal keren gebeurd. Ik kan er niks op plakken waardoor het komt, ik heb verschillende functies uitgeschakeld zoals Glimp, 2x tikken om de telefoon wakker te maken, gevoeligheid scherm lager gezet. Ik heb nog niet veel apps geïnstalleerd. Een factory reset heb ik niet gedaan. Het probleem komt voor als mijn telefoon gewoon op de tafel ligt of dat ik onderweg ben en dat ie in mijn broekzak zit.

Als ik zo hier en daar op andere forums lees dan komt het bij andere gebruikers ook voor. Velen hebben een nieuw toestel gekregen, maar ook dit toestel had dit probleem. Ik lees ook dat sommige mensen het met de gdr 3 update hebben verholpen, maar andere weer niet.

Nu is mijn vraag, waardoor zal dit probleem komen en wat is hier aan te doen?
Ik gebruik mijn oude sim, dit zal toch niet het probleem zijn? (de nieuwe sim die ik bij de telefoon heb gekregen vind geen netwerk, waarschijnlijk omdat ik op dit moment niet in Nederland ben).

6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Dwook, het is niet uitgesloten dat het de sim is, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Gewoon om het uit te sluiten zou ik voor de zekerheid wanneer je weer in Nederland bent je nieuwe sim wel activeren. Ze zijn technisch toch niet helemaal hetzelfde. Hij doet het nu niet omdat we die sims altijd gedeactiveerd verzenden. Dat is veiliger. Activeren kan via https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/simkaart-activeren.shtml

Ik heb wel eens gehoord van spontane reboots, maar niet in hoeveelheden waardoor ik het idee krijg dat her met de 925 structureel iets mis is. Je hoort het over elk type en elk merk toestel wel eens. Mocht het de sim toch niet zijn, dan zou ik denk ik toch de factory reset eens proberen. Als er geen patroon te herkennen is gaat het met zo troubleshooten denk ik érg lang duren voor we achter de oorzaak zijn. Ik kan namelijk zelf online ook geen eenduidige oorzaak vinden en ik ken niet genoeg gelijkaardige klachten om er echt een conclusie uit te trekken. Dan zou ik tijd besparen, een beetje foetelen en een reset doen.
Dwook
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je voor de reactie, dan ga ik dat eens proberen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Laat je even weten wat de uitkomst is?
Dwook
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De laatste stap was het wisselen van mijn sim-kaart, maar omdat deze niet actief was heb ik mijn oude sim er weer ingeduwd. Sindsdien is het probleem nog niet terug gekomen. Zodra, laat ik het hopen van niet, de telefoon weer reboot zal ik de nieuwe sim gaan activeren.
Dwook
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een klein jaar verder...en de problemen bestaan nog steeds.

Na het veranderen van het Sim kaartje heb ik ook contact gehad met Nokia, om na te gaan of zij ook deze klachten binnen krijgen. Nokia gaf aan dat ik het beste een update kon afwachten. Ik heb 2 updates afgewacht, maar na het installeren van de laatste update werd het alleen maar erger. De telefoon deed geen reboot meer, deze viel gewoon weg uit en kon niet aangezet worden, tenzij ik een softreset uitvoerde.

Niets hielp, softreset, hardreset, standaard apps gebruiken, de gehele Nokia KB stappen doorlopen. Nokia gaf aan dat ik het beste de telefoon kon opsturen. Dit is ook gedaan, verbaasd zag ik dat Nokia alleen de stappen die ik heb uitgevoerd ook uitvoerde (ze wisten wat ik had gedaan voordat ik de telefoon opstuurde) en daarnaast hebben ze battery protection tape vernieuwd. Een week of 2 mijn telefoon kwijt en na terugkomst dezelfde dag viel de telefoon weer uit.

Nokia gaf aan dat de telefoon omgewisseld werd, nadat ik dit melde. Ik hoopte dat dit het probleem oploste. Het ging ongeveer 2 maanden goed, totdat ik vandaag wakker werd en de telefoon alweer was gereboot.

Deze telefoon is heel fijn om te hebben, maar is zo onbetrouwbaar als de pest. M.a.w. ik loop met een niet 100% werkend toestel rond. Hoe gaan we dit oplossen, want van mijn kant is alles al geprobeerd?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic