roelieo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe simkaart na oude gestolen

Hallo,

Ik heb onlangs een aanvraag gedaan voor een nieuwe simkaart, nadat mijn oude telefoon (incl. simkaart) gestolen was.
Ik heb begrepen dat een nieuwe simkaart kosteloos word vergoed indien er aa.gifte is gedaan van diefstal van de oude telefoon.
Nu heb ik een mail gekregen met daarin dat ik €20,00 moet gaan betalen voor het verkrijgen van een nieuwe simkaart, terwijl ik bij de aanvraag van mijn nieuwe simkaart een aa.gifte heb gedaan van de diefstal van de telefoon. Moet ik nu wel of niet gaan betalen voor de nieuwe simkaart?

Groeten,
Roel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @roelieo

Allereerst welkom op het forum.

Normaal gesproken kost een nieuwe simkaart inderdaad € 20,-.
Tenzij je een proces-verbaal hebt. In dat geval is een nieuwe simkaart kosteloos.

Wellicht heeft mijn collega dit over het hoofd gezien. Je kunt reageren op de e-mail en dit aangeven.
Eventueel een link naar dit topic is ook een optie.

Succes!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @roelieo

Allereerst welkom op het forum.

Normaal gesproken kost een nieuwe simkaart inderdaad € 20,-.
Tenzij je een proces-verbaal hebt. In dat geval is een nieuwe simkaart kosteloos.

Wellicht heeft mijn collega dit over het hoofd gezien. Je kunt reageren op de e-mail en dit aangeven.
Eventueel een link naar dit topic is ook een optie.

Succes!
Elaurens

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste medewerker van Vodafone,

Uw collega heeft mij telefonisch te woord gestaan en na diefstal van mijn simkaart was deze erg snel geblokkeerd. Bovendien kostenloos. Nu krijg ik een rekening van 20,85 voor deblokkeren! Dat was even niet de afspraak.

Graag spoedig een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Erik Laurens
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Elaurens ,

Heb je gereageerd op de e-mail, zoals @Serkan je had geadviseerd?
Via het forum kunnen we je alleen de juiste kant op sturen.
Om dit na te laten kijken kun je beter even contact opnemen met onze klantenservice via 1201, Twitter of Facebook.
Elaurens

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Astrid,

Ik heb geen e-mail ontvangen, welke "e-mail" heeft Serkan het over?

Dank,
Erik
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Elaurens ,

@AstridG is in de war met de topic starter.

Zoals hierboven aangegeven is door @Serkan is het vervangen van een simkaart ALLEEN gratis als u een proces verbaal / aa.gifte gedaan heeft. Uit u reactie maak ik op dat u hem heeft laten blokkeren, en vervolgens weer de-blokkeren. Dus dat u de telefoon weer terug heeft, dus blijkbaar niet gestolen was. Correct me if i see this wrong.
Daardoor moet u wel deblokkeringskosten betalen.
Elaurens

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Bedankt voor uw spoedige reactie.

Bij telefonisch contact met uw medewerker om mijn sim-kaart te laten blokkeren is mij verteld dat dit gratis is. Daarbij is mij nooit aangegeven dat ik documenten hiervoor dien te bezitten noch deze te moeten overleggen. Vodafone heeft daarmee dus niet het recht verworven om per automatisch incasso (nota bene!) dit van mijn rekening af te schrijven. Kortom, foutief voorlichten van de consument om vervolgens ongevraagd kosten in rekening brengen is onrechtmatig. Ik verwacht daarom dan ook een spoedige oplossing van Vodafone.

Uw constatering is helaas onjuist, mijn telefoon is wel degelijk gestolen en dus niet terug. Mede daarom verwacht ik nogmaals dat deze kosten niet in rekening worden gebracht.

Met vriendelijke groet,
Erik Laurens

Elaurens

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag ontvang ik hier nog een reactie op.

Met vriendelijke groet,
Erik Laurens
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Erik, we kunnen op bovenstaande niet veel aanvullen denk ik. Het incasseren van bepaalde kosten is een onderdeel van de voorwaarden van je contract en daarom gewoon mogelijk. Daarnaast vermelden we op diverse plaatsen op onze website, bijvoorbeeld op de diefstal & verlies pagina, op de pagina met info over het bestellen van een nieuwe sim en hier op ons forum dat deblokkade en een nieuwe sim gratis zijn mits je ons een procesverbaal kunt laten zien.
Dat we bij dat soort zaken een bewijsje willen dat je als het goed is sowieso hebt bij diefstal, da's niet onredelijk toch?

Wat je precies met mijn collega hebt besproken, dat is voor mij hier op het forum helaas onmogelijk te achterhalen. Hoe dan ook is formeel alles correct verwerkt.
De oplossing is overigens eenvoudig :). Doe alsnog aa.gifte, overleg die aa.gifte en dan weet ik zeker dat mijn collega's van harte bereid zijn de kosten alsnog van de rekening te verwijderen.
Elaurens

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond Bas,

Ik blijf het een te simpele manier vinden van een groot, bureaucratisch ogend, bedrijf om de bewijslast op de consument af te schuiven. Blijkbaar kan ik niet vertrouwen op de uitleg van de telefoonmedewerker om vervolgens toch nog "stiekeme" factuurtjes te verwachten. Desalniettemin, prima werk van Vodafone want op papier hebben jullie alles netjes afgedekt, dat wel, maar een teleurstellende service, flexibileit en coulance.

Met vriendelijke groet,
Erik Laurens.

p.s. aan wie kan ik mijn procesverbaal richten?

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Elaurens

Aan de telefoon is u uitgelegd dat u aa.gifte gedaan moet hebben. En dit heeft u ook begrepen wat ik citeer:
"k heb begrepen dat een nieuwe simkaart kosteloos word vergoed indien er aa.gifte is gedaan van diefstal van de oude telefoon."

U moet een kopie van deze aa.gifte inclusief begeleind schrijven richten aan:
Vodafone
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Met vriendelijke groet,

Elaurens

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste NetwerkFreak,

Mag ik vragen wie u "citeert"?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Erik Laurens
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Elaurens

sorry ik dacht dat u ook de topic starter was.
Dan kan ik hier niet over oordelen of dit vermeld is.
Mijn excuus.
n_adiaa

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb een paar weken terug mijn simkaart geblokkeerd via de website, en kort daarna weer gedeblokkeerd. Tot mijn verbazing zie ik net dat er 20 euro in rekening is gebracht voor het deblokkeren. In deze topic zie ik staan dat deze kosten voor de aanvraag van een nieuwe simkaart zijn. Ik heb echter geen nieuwe simkaart aangevraagd (heb mijn telefoon weeer teruggevonden, en daarna gedeblokkeerd), en neem dus aan dat deze kosten onterecht in rekening zijn gebracht. Ik vind het verder erg jammer dat op de website niet duidelijk aangegeven staat dat er kosten verbonden zijn bij het deblokkeren/aanvragen van nieuwe simkaart.

Met vriendelijke groet,
Nadia
n_adiaa

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*moderator edit: dubbel bericht*
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @n_adiaa,

Heb je bij het blokkeren de stappen op deze website gevolgd? Het deblokkeren is namelijk alleen gratis wanneer je binnen 10 werkdagen het proces-verbaal naar ons op hebt gestuurd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic