Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
liesbethjehx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Arina ik heb 28 oktober de iphone 5s 16gb gold besteld bij de phonehouse winkel. Ik hen vodafone als provider. Waarom worden de online bestellingen van oktober wel voldaan en niet de bestellingen van de winkels, terwijl die ook wachten op levering van vodafone. Wacht al 4,5 weken.
Arno

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Op 18 november iPhone 5s 32GB Space Gray besteld i.c.m. verlenging. Er werd vermeld dat de levertijd 1-2 weken was. Gister (28-11) via de mail de verzendbevestiging ontvangen. Als ik het pakket vandaag ontvang is de levertijd door Vodafone goed ingeschat en heb ik niks te klagen
Skippy76

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Arno, Gefeliciteerd met de levering. Je hoort geloof ik bij een select gezelschap want ik wacht al 4 weken (besteld op 1-11) op mijn iPhone 5s 32GB Silver maar ik heb taal nog teken mogen ontvangen wanneer ik deze mag verwachten en dat met een levertijd tussen 2-3 weken. Frustreerd nog meer als je leest dat er mensen zijn die aanzienlijk minder lang hoeven te wachten. Maar dat neemt niet weg dat hij je gegund is hoor 😉
daen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht ook nog op mijn bestelling van 15 november. Ik vind de communicatie van Vodafone maar slecht. Ben inmiddels al 10 jaar klant van Vodafone en ik had toch gehoopt dat de communicatie wat beter verloopt. @vodafone het is niet erg je fouten toe te geven of aan te geven dat jullie het ook niet weten. Maar laat dat weten door een mailing de deur uit te gaan.
brendy33

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook geen reden tot klagen. 14 november abonnement verlengd en vandaag telefoon geleverd. Terwijl mij gezegd was 3 tot 6 weken levertijd. Ik ben super tevreden.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
liesbethjehx schreef:
@ Arina ik heb 28 oktober de iphone 5s 16gb gold besteld bij de phonehouse winkel. Ik hen vodafone als provider. Waarom worden de online bestellingen van oktober wel voldaan en niet de bestellingen van de winkels, terwijl die ook wachten op levering van vodafone. Wacht al 4,5 weken.
Hey @liesbethjehx de winkels zijn afhankelijk van de voorraden die zij krijgen, net als de online winkel en de telefonische klantenservice. The Phone House koopt zijn eigen toestellen in dus die is ook weer afhankelijk van zijn eigen leveranciers neem ik aan. Wereldwijd speelt hetzelfde probleem, er zijn gewoon niet genoeg toestellen.
Skippy76

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Arina, Kan je dan misschien ook vertellen waarom de ene klant (via telefonische verkoop) eerder zijn telefoon geleverd krijgt dan de andere klant die hem eerder beteld heeft? Ik vind dat onverkoopbaar naar de klanten toe. Nogmaals, ik gun iedereen zijn Iphone.
-joan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Arina geldt dit voor alle bestellingen gedaan in oktober? Ik heb mijn bestelling 26 oktober geplaatst, de 27ste hier een bevestiging van gekregen. Online besteld met nummerbehoud, maar deze is allang goedgekeurd.
Ik zou toch erg graag mijn telefoon ontvangen voordat mijn nummer overgaat
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als je nummerbehoud al is goedgekeurd dan loop je weer mee in de wachtrij met de rest van de klanten.

Het kan dus best dat de ene order sneller doorloopt dan de andere, ondanks dat je via hetzelfde kanaal besteld hebt. Dit is afhankelijk van verschillende factoren waaronder nummerbehoud.

Neem contact op met de statusorderlijn als je meer informatie over je bestelling wilt krijgen.

JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Arina bedankt voor je kudos maar helaas is er wel iets anders voortgekomen uit de Vodafone iPhone vertraging:

Omdat mijn abbo bij telfort de 21e december afloopt heb ik ruim voor 21 november mijn iPhone abbo bij jullie besteld.. maar omdat de telefoon sinds gisteren pas klaarligt is toen pas nummerbehoud aangevraagd door jullie.

Maar wat blijkt: Telfort geeft mijn nummer nu pas 30 december vrij omdat jullie vertraagd aan hebben gevraagd. En 21 december stopt mijn abbo... Dus ik ben straks 9 dagen niet bereikbaar. Wat moet ik doen? Ik ben ZZPer en kan niet niet bereikbaar zijn...
bmw_524td

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nieuw abonnement besteld op 22 november zonder nummerbehoud.
Gisteren afspraak gemaakt voor het bezorgen aanstaande maandag.
Betreft een Iphone5s 64GB gold.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @JasperE,

Je kunt normaal je oude simkaart en abonnement blijven gebruiken bij nummerbehoud. Bij nummerbehoud is het namelijk niet de bedoeling dat je oude abonnement wordt opgezegd. Dit zal het proces van nummerbehoud kunnen verstoren. Je kunt voor de zekerheid bij je vorige aanbieder navragen of je nummer actief zal blijven in de tussenliggende periode.
JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Marc- Bedankt voor je reactie. Ik begrijp inderdaad dat ik m'n oude simkaart kan blijven gebruiken tot m'n nummer overgaat. (wordt even wat knipwerk maar dat moet lukken) maar ik hoop vooral dat Telfort m'n nummer actief houd tot de 30e. Ik schrok even omdat ik in hun communicatie zag staan: Verleng nu want je abbo stopt op 21-12-13... Ik zal ze wel even om opheldering vragen.
kevin8

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik zie op de homepage dat de levertijden voor de iphone 5s weggehaald zijn. Eerst stond er levertijd 2-3 weken. Wil dat zeggen dat ze weer op voorraad zijn en alle bestellingen nu uitgeleverd gaan worden?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @kevin8,

Het gaat op dit moment beter wat voorraden betreft. De verwachting is dat het nu geen 2-3 weken meer zal duren. Dit verschilt natuurlijk wel per bestelling en telefoon.
coeris1981

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

wat is de levertijd voor abonnnees van de 5s black 32gb?

Chris
Justus079

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Marc-
Bedankt voor je politiek correcte reactie.
JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ja 😄 ja ja! Na al dat gedoe en gewacht komt eindelijk mijn Iphone5S 16GB naar mij toe. Besteld op 14 november, waarmee (de levertijd op net geen drie weken komt)

Nu hopen dat er niets mis is met het toestel 😄
Justus079

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@JasperE
Welke kleur heb jij besteld? Ik heb ook de avond van 14 november besteld. Een space grey 16gb. Ik hoop dat ik de volgende gelukkige ben. Veel plezier met je telefoon.
JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Justus079 Ik heb de 16GB Silver-white besteld. Deze was volgens mij toen ook net iets beter leverbaar dan de space grey, dus ik zal niet ver voor je in de rij hebben gestaan. (Door nummerbehoud heb ik wel 4 extra werkdagen moeten wachten, want kreeg donderdag al bericht dat hij op voorraad was en ze mijn nummerbehoud gingen aanvragen.

Sowieso lijkt nu de iphone op voorraad bij VF, dus de mensen die nu bestellen zullen hem vast wel binnen een week hebben. 😛
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic