Hallo allemaal, ik zie dat er wat mensen zijn die ordernummers gepost hebben. Ik heb die bestellingen vergeleken qua ordernummer, tijdstip en inhoud van de bestelling. Conclusie: op dit moment lijkt de leveringsvolgorde te gaan zoals beloofd.
Een voorbeeld als bewijs: ik zie tussen de bestelling van Wessy en SpanishDudeist 3 minuten verschil qua bestelmoment en 5 nummers qua ordernummer. Dat verschil valt te verklaren door de verwerkingstijd van bestellingen in ons systeem waar ik eerder over gepost het. Daarnaast komt er zoals gezegd niet één grote pallet toestellen binnen maar krijgen we steeds een deel van de toestellen. Vandaar ook het verschil in levermoment bij ordernummers die dicht bij elkaar liggen. Je kan net de mazzel hebben dat je aan de goede kant van de grens zit.
Dan het hogere ordernummer van Teuntjes dat toch al geleverd is. Ook daar is een logische verklaring voor. Zoals eerder gepost kun je ordernummers alleen vergelijken als alle variabelen hetzelfde zijn. Om ordernummers te kunnen vergelijken moet:
- op dezelfde manier besteld zijn (bv online)
- hetzelfde type toestel besteld zijn
- dezelfde kleur besteld zijn
- en dezelfde geheugengrootte besteld zijn
Alleen dan is er ook echt sprake van hetzelfde toestel uit dezelfde voorraad en kun je vergelijken. In dit geval is Teuntjes manier van bestellen hetzelfde, gaat het om dezelfde kleur en om hetzelfde type (5s) maar de geheugengrootte is anders: 32GB vs 16GB. In dit geval gaat het dus om een ander toestel en kan een hoger ordernummer toch (terecht) eerder geleverd krijgen.
Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik een paar zweetdruppeltje wegveegde toen alles bleek te kloppen
😉 Ik hoop dat dit voorbeeld het vertrouwen geeft dat de andere orders ook eerlijk verlopen!
PS 1: Wessy, thx voor de heads-up in PM!
PS 2: Teuntjes, je toestel is inderdaad onderweg naar de koerier
PS 3: Mocht de situatie veranderen, stuur me aub even een PM met je ordernummer
PS 4: Nee, ik kan niet zeggen bij individuele orders waar nog geen toestel voor is, wanneer dat komt ;). Daarover een PM sturen heeft geen zin, ik kan alleen bekijken of alles nog normaal verloopt
*edit*AnthonyL schreef:
@Franklin even voor de duidelijkheid, waar haal jij je informatie vandaan dat pakketten in je 'mijn pakket' app verschijnen. Ik heb namelijk het een en ander uitgezocht, maar volgens mij moet je een track-en-trace nummer invoeren, alvorens je het pakket in de app kan volgen. Of heb jij een mogelijkheid om alleen op postcode en huisnummer te zoeken?
Als je ooit eerder een bestelling via de app van PostNL getrackt hebt, en je krijgt een nieuwe bestelling via postnl die qua adresgegevens en naam overeenkomt, dan zie je die automatisch verschijnen in je app. Toch Franklin?
Overigens moet dan bedrijf B je naam of adres of huisnummertoevoeging niet nét anders geschreven hebben dan bedrijf A die eerste keer, want dan gaat de vlieger niet op
😉