Stevie schreef:Ik heb mijn defecte iPhone 4 afgelopen jaar wel in de Vodafone winkel teruggebracht, en daar toen een nieuwe gekregen, terwijl ik deze ook in de online webshop gekocht had: en dat op aanraden van de telefonische klantenservice?!flieger schreef:Hey flieger,
Heeft er al iemand ervaring met het omruilen van een defecte iPhone 5 (direct uit de doos)? Kan ik naar een winkel en zullen ze het toestel dan omruilen voor een nieuwe als er voorraad is?
Je kunt er helaas niet mee naar een winkel, daar zullen ze hem niet omruilen als ie niet bij die winkel ook vandaan komt. Dat moet via het kanaal lopen waar het toestel is aangeschaft. Er zijn meerdere mensen die last hadden van een defect toestel bij ontvangst, kijk even in dit topic en stel daar eens de vraag wat zij hebben gedaan: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Iphone-5-beschadigd-uit-doos/td-p/33548
Limbo schreef:Dat werd mij dus ook door de klantenservice verteld. En Stevie zegt iets anders. Ik heb natuurlijk het liefst direct een nieuwe telefoon terug. Al moet er dan wel voorraad zijn in de winkel.
Ik heb mijn defecte iPhone 4 afgelopen jaar wel in de Vodafone winkel teruggebracht, en daar toen een nieuwe gekregen, terwijl ik deze ook in de online webshop gekocht had: en dat op aanraden van de telefonische klantenservice?!
rikclaessens schreef:Deze week geen uitlevering geweest naar de winkels i.v.m. de beperkte levering. Maar nieuwe week, nieuwe kansen
Beste Stevie,
is er al iets bekend over de uitlevering aan de winkels? Ik vind het vreemd dat ik eerste op een wachtlijst kan staan en nog niks gehoord heb. Tenzij iedereen in Heerlen eerste op de wachtlijst staat natuurlijk 😉
Ik hoop echt dat hij bij deze levering zit!
Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg,
Rik
flieger schreef:Ik vind het ook niet meer dan normaal. Kijk, sommige winkels bestaan alleen uit een webshop zonder fysieke winkels; dan zit er niets anders op dan het product terugsturen. Maar voor een bedrijf dat verschillende contactpunten/filialen heeft, vind ik het niet meer dan normaal dat je die allemaal kunt gebruik om een product dat - buiten jouw schuld om - defect is te kunnen terugbrengen. Is toch te gek voor woorden dat ik wederom een verpakking moet regelen, binnen kantooruren - terwijl ik zelf werk - naar het postkantoor moet en dan ook nog eens zegels kan gaan plakken. En dat terwijl om de hoek een filiaal van Vodafone ligt. Aan mij hebben ze dan een harde dobber. Ik maak stampij in zo'n winkel als ze hem niet terugnemen, dan kan het hele winkelcentrum meegenieten. Wat heb ik met die sch*tkanalen van Vodafone te doen als klant. Als ik bij de Bijenkorf in Amsterdam iets koop kan ik het in Maastricht ruilen, ik vind dat niet meer dan billijk. Dat ze het intern maar regelen als het verschillende kanalen zijn, is mijn probleem als klant niet; al vervelend genoeg dát ik terug moet.Limbo schreef:Dat werd mij dus ook door de klantenservice verteld. En Stevie zegt iets anders. Ik heb natuurlijk het liefst direct een nieuwe telefoon terug. Al moet er dan wel voorraad zijn in de winkel.
Ik heb mijn defecte iPhone 4 afgelopen jaar wel in de Vodafone winkel teruggebracht, en daar toen een nieuwe gekregen, terwijl ik deze ook in de online webshop gekocht had: en dat op aanraden van de telefonische klantenservice?!
Limbo schreef:Ik vind het ook niet meer dan normaal. Kijk, sommige winkels bestaan alleen uit een webshop zonder fysieke winkels; dan zit er niets anders op dan het product terugsturen. Maar voor een bedrijf dat verschillende contactpunten/filialen heeft, vind ik het niet meer dan normaal dat je die allemaal kunt gebruik om een product dat - buiten jouw schuld om - defect is te kunnen terugbrengen. Is toch te gek voor woorden dat ik wederom een verpakking moet regelen, binnen kantooruren - terwijl ik zelf werk - naar het postkantoor moet en dan ook nog eens zegels kan gaan plakken. En dat terwijl om de hoek een filiaal van Vodafone ligt. Aan mij hebben ze dan een harde dobber. Ik maak stampij in zo'n winkel als ze hem niet terugnemen, dan kan het hele winkelcentrum meegenieten. Wat heb ik met die sch*tkanalen van Vodafone te doen als klant. Als ik bij de Bijenkorf in Amsterdam iets koop kan ik het in Maastricht ruilen, ik vind dat niet meer dan billijk. Dat ze het intern maar regelen als het verschillende kanalen zijn, is mijn probleem als klant niet; al vervelend genoeg dát ik terug moet.Helemaal met je eens! Daarbij ben ik bang dat als ik 'm terugstuur het heel lang kan gaan duren tot ik een nieuwe heb. De kans op zoekraken van zendingen o.i.d. nog daar gelaten...
Stevie schreef:Helaas, wel bedankt voor de info!rikclaessens schreef:Deze week geen uitlevering geweest naar de winkels i.v.m. de beperkte levering. Maar nieuwe week, nieuwe kansen
Beste Stevie,
is er al iets bekend over de uitlevering aan de winkels? Ik vind het vreemd dat ik eerste op een wachtlijst kan staan en nog niks gehoord heb. Tenzij iedereen in Heerlen eerste op de wachtlijst staat natuurlijk 😉
Ik hoop echt dat hij bij deze levering zit!
Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg,
Rik
Limbo schreef:Ik zou toch echt opletten met zo'n houding in de winkel, het is een procedure van Vodafone dat je zaken moet afhandelen via het kanaal waar je besteld hebt, daar kunnen ze in de winkels niet aan doen. Je kunt met een defect toestel teruggaan en dat deze opgestuurd word naar Apple en dan wisselt Apple ze eventueel om of repareert het defect, maar normaalgesproken kun je IN de winkel zelf niet direct je toestel omruilen dat je via online of telefonisch gekocht hebt. Daarnaast zijn de voorraden in de winkel ook minimaal en vaak al besproken.flieger schreef:Ik vind het ook niet meer dan normaal. Kijk, sommige winkels bestaan alleen uit een webshop zonder fysieke winkels; dan zit er niets anders op dan het product terugsturen. Maar voor een bedrijf dat verschillende contactpunten/filialen heeft, vind ik het niet meer dan normaal dat je die allemaal kunt gebruik om een product dat - buiten jouw schuld om - defect is te kunnen terugbrengen. Is toch te gek voor woorden dat ik wederom een verpakking moet regelen, binnen kantooruren - terwijl ik zelf werk - naar het postkantoor moet en dan ook nog eens zegels kan gaan plakken. En dat terwijl om de hoek een filiaal van Vodafone ligt. Aan mij hebben ze dan een harde dobber. Ik maak stampij in zo'n winkel als ze hem niet terugnemen, dan kan het hele winkelcentrum meegenieten. Wat heb ik met die sch*tkanalen van Vodafone te doen als klant. Als ik bij de Bijenkorf in Amsterdam iets koop kan ik het in Maastricht ruilen, ik vind dat niet meer dan billijk. Dat ze het intern maar regelen als het verschillende kanalen zijn, is mijn probleem als klant niet; al vervelend genoeg dát ik terug moet.Limbo schreef:Dat werd mij dus ook door de klantenservice verteld. En Stevie zegt iets anders. Ik heb natuurlijk het liefst direct een nieuwe telefoon terug. Al moet er dan wel voorraad zijn in de winkel.
MusicLife schreef:Ik ben van de 27/09 groep en heb nog helemaal niets vernomen.
Voor zover ik zo zie op het forum s de 28/09 groep zowat geheel uitgeleverd. Eventueel ook mensen van 29/09?
Stefan1988 schreef:Nee je krijgt geen tijdelijk nummer, je zou dan evt. bij je oude provider een nanosim moeten gaan halen als je het toestel al wilt gebruiken voordat de nummerportering definitief is. Tot 23 november zit je nog met je eigen nummer bij je oude provider, daarna ga je over naar Vodafone en kun je de Vodafone nanosim erin steken.
Goedemorgen Stevie! 😄
Zojuist mijn eerste sms als vodafone klant ontvangen,dit ging over de nummerportering.
Hierin wordt aangegeven dat de aanvraag in behandeling is genomen.
Tevens staat er een overstap datum van 23-Nov-2012 bij, betekend dit dat wanneer ik het toestel eerder ontvang, een soort van tijdelijk nummer ofzo krijg?
Alvast bedankt!!
Stevie schreef:Limbo schreef:Ik zou toch echt opletten met zo'n houding in de winkel, het is een procedure van Vodafone dat je zaken moet afhandelen via het kanaal waar je besteld hebt, daar kunnen ze in de winkels niet aan doen. Je kunt met een defect toestel teruggaan en dat deze opgestuurd word naar Apple en dan wisselt Apple ze eventueel om of repareert het defect, maar normaalgesproken kun je IN de winkel zelf niet direct je toestel omruilen dat je via online of telefonisch gekocht hebt. Daarnaast zijn de voorraden in de winkel ook minimaal en vaak al besproken.*knip*
Stevie schreef:Ja dat begrijp ik heel goed! Helaas is mijn kennis van de retour procedures niet erg up-to-date of diepgaand. Dus kan je helaas niet vertellen wat hier de procedure in is. Ik zal één van de moderators anders vragen in het andere topic je vraag op te pakken.
Limbo schreef:Stevie schreef:Limbo schreef:Ik zou toch echt opletten met zo'n houding in de winkel, het is een procedure van Vodafone dat je zaken moet afhandelen via het kanaal waar je besteld hebt, daar kunnen ze in de winkels niet aan doen. Je kunt met een defect toestel teruggaan en dat deze opgestuurd word naar Apple en dan wisselt Apple ze eventueel om of repareert het defect, maar normaalgesproken kun je IN de winkel zelf niet direct je toestel omruilen dat je via online of telefonisch gekocht hebt. Daarnaast zijn de voorraden in de winkel ook minimaal en vaak al besproken.*knip*
Ik was waarschijnlijk te snel door de bocht: ik heb mijn toestel daar afgegeven en de winkel zou zorgen voor reparatie of een nieuwe. Twee dagen erna kon ik in de winkel een nieuwe ophalen. Dat komt voor mij als klant op hetzelfde neer. Ik breng hem in de winkel en krijg in de winkel een nieuwe. Ik heb NIET direct een nieuwe gekregen bij het inleveren, dat snap ik heel goed, dat heeft ook met voorraad te maken.
@Stevie: Ik heb de voorwaarden-pdf op de website nagelezen (zowel de AV alsook die specifiek voor het iPhone abo) en kan deze webshop-kan-niet-terug-naar-winkel-voorwaarde nergens lezen (please, correct me if I'm wrong, heb heel snel doorgelezen), dus voor zover ik weet ben ik als klant niet gebonden aan "procedures" van Vodafone die ik niet heb geaccepteerd tijdens de koop in de webshop. Daarbij staan "procedures" die Vodafone eenzijdig oplegt nog steeds niet boven wettelijke regels en beslissingen. En ik vraag me af hoe een rechter of arbiter deze zaak zou beoordelen mocht iemand hem voorbrengen. Laat ik even heel gemeen wijzen op het feit dat Vodafone (en ook andere providers) in het verleden al voor verschillende "praktijken" op de vingers zijn getikt. Wat Vodafone aan procedures opstelt is niet per definitie rechtmatig.
Daarbij, de winkels mogen blijkbaar geheel zelf beslissen of ze bestaande klanten achteraan de rij aansluiten ten faveure van nieuwe klanten, dan mogen ze toch zeker ook zelf beleid maken m.b.t. het ruilen van toestellen, of niet lieve Stevie? 🙂 Het mes snijdt aan beide kanten lijkt me?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.