Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Stevie schreef:
flieger schreef:
Heeft er al iemand ervaring met het omruilen van een defecte iPhone 5 (direct uit de doos)? Kan ik naar een winkel en zullen ze het toestel dan omruilen voor een nieuwe als er voorraad is?
Hey flieger,
 
Je kunt er helaas niet mee naar een winkel, daar zullen ze hem niet omruilen als ie niet bij die winkel ook vandaan komt. Dat moet via het kanaal lopen waar het toestel is aangeschaft. Er zijn meerdere mensen die last hadden van een defect toestel bij ontvangst, kijk even in dit topic en stel daar eens de vraag wat zij hebben gedaan: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Iphone-5-beschadigd-uit-doos/td-p/33548
 
Ik heb mijn defecte iPhone 4 afgelopen jaar wel in de Vodafone winkel teruggebracht, en daar toen een nieuwe gekregen, terwijl ik deze ook in de online webshop gekocht had: en dat op aanraden van de telefonische klantenservice?!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Limbo schreef: 
Ik heb mijn defecte iPhone 4 afgelopen jaar wel in de Vodafone winkel teruggebracht, en daar toen een nieuwe gekregen, terwijl ik deze ook in de online webshop gekocht had: en dat op aanraden van de telefonische klantenservice?!
Dat werd mij dus ook door de klantenservice verteld. En Stevie zegt iets anders. Ik heb natuurlijk het liefst direct een nieuwe telefoon terug. Al moet er dan wel voorraad zijn in de winkel.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
rikclaessens schreef:
Beste Stevie,

is er al iets bekend over de uitlevering aan de winkels? Ik vind het vreemd dat ik eerste op een wachtlijst kan staan en nog niks gehoord heb. Tenzij iedereen in Heerlen eerste op de wachtlijst staat natuurlijk 😉
Ik hoop echt dat hij bij deze levering zit!

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg,

Rik
Deze week geen uitlevering geweest naar de winkels i.v.m. de beperkte levering. Maar nieuwe week, nieuwe kansen
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
flieger schreef:
Limbo schreef: 
Ik heb mijn defecte iPhone 4 afgelopen jaar wel in de Vodafone winkel teruggebracht, en daar toen een nieuwe gekregen, terwijl ik deze ook in de online webshop gekocht had: en dat op aanraden van de telefonische klantenservice?!
Dat werd mij dus ook door de klantenservice verteld. En Stevie zegt iets anders. Ik heb natuurlijk het liefst direct een nieuwe telefoon terug. Al moet er dan wel voorraad zijn in de winkel.
Ik vind het ook niet meer dan normaal. Kijk, sommige winkels bestaan alleen uit een webshop zonder fysieke winkels; dan zit er niets anders op dan het product terugsturen. Maar voor een bedrijf dat verschillende contactpunten/filialen heeft, vind ik het niet meer dan normaal dat je die allemaal kunt gebruik om een product dat - buiten jouw schuld om - defect is te kunnen terugbrengen. Is toch te gek voor woorden dat ik wederom een verpakking moet regelen, binnen kantooruren - terwijl ik zelf werk - naar het postkantoor moet en dan ook nog eens zegels kan gaan plakken. En dat terwijl om de hoek een filiaal van Vodafone ligt. Aan mij hebben ze dan een harde dobber. Ik maak stampij in zo'n winkel als ze hem niet terugnemen, dan kan het hele winkelcentrum meegenieten. Wat heb ik met die sch*tkanalen van Vodafone te doen als klant. Als ik bij de Bijenkorf in Amsterdam iets koop kan ik het in Maastricht ruilen, ik vind dat niet meer dan billijk. Dat ze het intern maar regelen als het verschillende kanalen zijn, is mijn probleem als klant niet; al vervelend genoeg dát ik terug moet.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Limbo schreef:Ik vind het ook niet meer dan normaal. Kijk, sommige winkels bestaan alleen uit een webshop zonder fysieke winkels; dan zit er niets anders op dan het product terugsturen. Maar voor een bedrijf dat verschillende contactpunten/filialen heeft, vind ik het niet meer dan normaal dat je die allemaal kunt gebruik om een product dat - buiten jouw schuld om - defect is te kunnen terugbrengen. Is toch te gek voor woorden dat ik wederom een verpakking moet regelen, binnen kantooruren - terwijl ik zelf werk - naar het postkantoor moet en dan ook nog eens zegels kan gaan plakken. En dat terwijl om de hoek een filiaal van Vodafone ligt. Aan mij hebben ze dan een harde dobber. Ik maak stampij in zo'n winkel als ze hem niet terugnemen, dan kan het hele winkelcentrum meegenieten. Wat heb ik met die sch*tkanalen van Vodafone te doen als klant. Als ik bij de Bijenkorf in Amsterdam iets koop kan ik het in Maastricht ruilen, ik vind dat niet meer dan billijk. Dat ze het intern maar regelen als het verschillende kanalen zijn, is mijn probleem als klant niet; al vervelend genoeg dát ik terug moet.
Helemaal met je eens! Daarbij ben ik bang dat als ik 'm terugstuur het heel lang kan gaan duren tot ik een nieuwe heb. De kans op zoekraken van zendingen o.i.d. nog daar gelaten...
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Stevie schreef:
rikclaessens schreef:
Beste Stevie,
 
is er al iets bekend over de uitlevering aan de winkels? Ik vind het vreemd dat ik eerste op een wachtlijst kan staan en nog niks gehoord heb. Tenzij iedereen in Heerlen eerste op de wachtlijst staat natuurlijk 😉
Ik hoop echt dat hij bij deze levering zit!
 
Alvast bedankt voor je reactie.
 
Mvg,
 
Rik
Deze week geen uitlevering geweest naar de winkels i.v.m. de beperkte levering. Maar nieuwe week, nieuwe kansen 
Helaas, wel bedankt voor de info!
 
Mvg,
 
Rik
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen Stevie! 😄
 
Zojuist mijn eerste sms als vodafone klant ontvangen,dit ging over de nummerportering.
Hierin wordt aangegeven dat de aanvraag in behandeling is genomen.
Tevens staat er een overstap datum van 23-Nov-2012 bij, betekend dit dat wanneer ik het toestel eerder ontvang, een soort van tijdelijk nummer ofzo krijg?
 
Alvast bedankt!!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Limbo schreef:
flieger schreef:
Limbo schreef:
Ik heb mijn defecte iPhone 4 afgelopen jaar wel in de Vodafone winkel teruggebracht, en daar toen een nieuwe gekregen, terwijl ik deze ook in de online webshop gekocht had: en dat op aanraden van de telefonische klantenservice?!
Dat werd mij dus ook door de klantenservice verteld. En Stevie zegt iets anders. Ik heb natuurlijk het liefst direct een nieuwe telefoon terug. Al moet er dan wel voorraad zijn in de winkel.
Ik vind het ook niet meer dan normaal. Kijk, sommige winkels bestaan alleen uit een webshop zonder fysieke winkels; dan zit er niets anders op dan het product terugsturen. Maar voor een bedrijf dat verschillende contactpunten/filialen heeft, vind ik het niet meer dan normaal dat je die allemaal kunt gebruik om een product dat - buiten jouw schuld om - defect is te kunnen terugbrengen. Is toch te gek voor woorden dat ik wederom een verpakking moet regelen, binnen kantooruren - terwijl ik zelf werk - naar het postkantoor moet en dan ook nog eens zegels kan gaan plakken. En dat terwijl om de hoek een filiaal van Vodafone ligt. Aan mij hebben ze dan een harde dobber. Ik maak stampij in zo'n winkel als ze hem niet terugnemen, dan kan het hele winkelcentrum meegenieten. Wat heb ik met die sch*tkanalen van Vodafone te doen als klant. Als ik bij de Bijenkorf in Amsterdam iets koop kan ik het in Maastricht ruilen, ik vind dat niet meer dan billijk. Dat ze het intern maar regelen als het verschillende kanalen zijn, is mijn probleem als klant niet; al vervelend genoeg dát ik terug moet.
Ik zou toch echt opletten met zo'n houding in de winkel, het is een procedure van Vodafone dat je zaken moet afhandelen via het kanaal waar je besteld hebt, daar kunnen ze in de winkels niet aan doen. Je kunt met een defect toestel teruggaan en dat deze opgestuurd word naar Apple en dan wisselt Apple ze eventueel om of repareert het defect, maar normaalgesproken kun je IN de winkel zelf niet direct je toestel omruilen dat je via online of telefonisch gekocht hebt. Daarnaast zijn de voorraden in de winkel ook minimaal en vaak al besproken.
Muurtegel

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
MusicLife schreef:
Voor zover ik zo zie op het forum s de 28/09 groep zowat geheel uitgeleverd. Eventueel ook mensen van 29/09?
Ik ben van de 27/09 groep en heb nog helemaal niets vernomen.
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Stefan1988 schreef:
Goedemorgen Stevie! 😄

Zojuist mijn eerste sms als vodafone klant ontvangen,dit ging over de nummerportering.
Hierin wordt aangegeven dat de aanvraag in behandeling is genomen.
Tevens staat er een overstap datum van 23-Nov-2012 bij, betekend dit dat wanneer ik het toestel eerder ontvang, een soort van tijdelijk nummer ofzo krijg?

Alvast bedankt!!
Nee je krijgt geen tijdelijk nummer, je zou dan evt. bij je oude provider een nanosim moeten gaan halen als je het toestel al wilt gebruiken voordat de nummerportering definitief is. Tot 23 november zit je nog met je eigen nummer bij je oude provider, daarna ga je over naar Vodafone en kun je de Vodafone nanosim erin steken.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Stevie schreef:
Limbo schreef:
*knip*
Ik zou toch echt opletten met zo'n houding in de winkel, het is een procedure van Vodafone dat je zaken moet afhandelen via het kanaal waar je besteld hebt, daar kunnen ze in de winkels niet aan doen. Je kunt met een defect toestel teruggaan en dat deze opgestuurd word naar Apple en dan wisselt Apple ze eventueel om of repareert het defect, maar normaalgesproken kun je IN de winkel zelf niet direct je toestel omruilen dat je via online of telefonisch gekocht hebt. Daarnaast zijn de voorraden in de winkel ook minimaal en vaak al besproken.

Ik was waarschijnlijk te snel door de bocht: ik heb mijn toestel daar afgegeven en de winkel zou zorgen voor reparatie of een nieuwe. Twee dagen erna kon ik in de winkel een nieuwe ophalen. Dat komt voor mij als klant op hetzelfde neer. Ik breng hem in de winkel en krijg in de winkel een nieuwe. Ik heb NIET direct een nieuwe gekregen bij het inleveren, dat snap ik heel goed, dat heeft ook met voorraad te maken.
 @Stevie: Ik heb de voorwaarden-pdf op de website nagelezen (zowel de AV alsook die specifiek voor het iPhone abo) en kan deze webshop-kan-niet-terug-naar-winkel-voorwaarde nergens lezen (please, correct me if I'm wrong, heb heel snel doorgelezen), dus voor zover ik weet ben ik als klant niet gebonden aan "procedures" van Vodafone die ik niet heb geaccepteerd tijdens de koop in de webshop. Daarbij staan "procedures" die Vodafone eenzijdig oplegt nog steeds niet boven wettelijke regels en beslissingen. En ik vraag me af hoe een rechter of arbiter deze zaak zou beoordelen mocht iemand hem voorbrengen. Laat ik even heel gemeen wijzen op het feit dat Vodafone (en ook andere providers) in het verleden al voor verschillende "praktijken" op de vingers zijn getikt. Wat Vodafone aan procedures opstelt is niet per definitie rechtmatig.
 
Daarbij, de winkels mogen blijkbaar geheel zelf beslissen of ze bestaande klanten achteraan de rij aansluiten ten faveure van nieuwe klanten, dan mogen ze toch zeker ook zelf beleid maken m.b.t. het ruilen van toestellen, of niet lieve Stevie? 🙂 Het mes snijdt aan beide kanten lijkt me?
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@clockw1ze (Jamie)

Echt heel vervelend hoe het gaat met je bestelling. Vooral omdat je hier ook leest dat mensen die de iPhone5 veel later hebben besteld, verlengen of nieuwe klant, de telefoon wel al hebben.

Ik vind een maand wachten op je telefoon ook lang. Alhoewel ik afgelopen zomer 6 weken op mijn laptop (Apple) heb gewacht.

Hoe pissig je ook bent. Zolang jij je positief blijft opstellen en open de klantenservice benaderd, zul je altijd een fijn gesprek er aan over houden. Maar helaas geen iPhone5.

Ik was het gister ook heel erg zat toen ik las dat latere bestellingen hun iPhone5 hebben gekregen. Ik heb toen de loyalty afdeling (1201) gebeld. Ik heb de medewerker alles verteld over mijn bestelling en alles wat er op dit forum staat. Hij wist niet dat de zaken zo uit de hand lopen en zo verkeerd gaan. Enfin meteen na het gesprek is hij ermee naar zijn management gegaan.

Tip voor jou doe dat ook en wie weet kunnen ze een vergoeding voor je regelen of in ieder geval jou verhaal echt door spelen naar het management.

Succes joh, en ik bedoel het goed.
wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
tja vodafone kan ook gewoon open en transparant zijn en aangeven hoeveel wachtende er nog zijn voordat de lijnen weer open gaan ipv zeggen ja we kunnen het niet zeggen...... kwestie van administratie niet op orde denk ik zo. Vind het echt jammer.......
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Stevie schreef:Ja dat begrijp ik heel goed! Helaas is mijn kennis van de retour procedures niet erg up-to-date of diepgaand. Dus kan je helaas niet vertellen wat hier de procedure in is. Ik zal één van de moderators anders vragen in het andere topic je vraag op te pakken.

Dankjewel Stevie! Ik heb de vraag in het door jou genoemde topic gepost.
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Limbo schreef:
Stevie schreef:
Limbo schreef:
*knip*
Ik zou toch echt opletten met zo'n houding in de winkel, het is een procedure van Vodafone dat je zaken moet afhandelen via het kanaal waar je besteld hebt, daar kunnen ze in de winkels niet aan doen. Je kunt met een defect toestel teruggaan en dat deze opgestuurd word naar Apple en dan wisselt Apple ze eventueel om of repareert het defect, maar normaalgesproken kun je IN de winkel zelf niet direct je toestel omruilen dat je via online of telefonisch gekocht hebt. Daarnaast zijn de voorraden in de winkel ook minimaal en vaak al besproken.

Ik was waarschijnlijk te snel door de bocht: ik heb mijn toestel daar afgegeven en de winkel zou zorgen voor reparatie of een nieuwe. Twee dagen erna kon ik in de winkel een nieuwe ophalen. Dat komt voor mij als klant op hetzelfde neer. Ik breng hem in de winkel en krijg in de winkel een nieuwe. Ik heb NIET direct een nieuwe gekregen bij het inleveren, dat snap ik heel goed, dat heeft ook met voorraad te maken.
 @Stevie: Ik heb de voorwaarden-pdf op de website nagelezen (zowel de AV alsook die specifiek voor het iPhone abo) en kan deze webshop-kan-niet-terug-naar-winkel-voorwaarde nergens lezen (please, correct me if I'm wrong, heb heel snel doorgelezen), dus voor zover ik weet ben ik als klant niet gebonden aan "procedures" van Vodafone die ik niet heb geaccepteerd tijdens de koop in de webshop. Daarbij staan "procedures" die Vodafone eenzijdig oplegt nog steeds niet boven wettelijke regels en beslissingen. En ik vraag me af hoe een rechter of arbiter deze zaak zou beoordelen mocht iemand hem voorbrengen. Laat ik even heel gemeen wijzen op het feit dat Vodafone (en ook andere providers) in het verleden al voor verschillende "praktijken" op de vingers zijn getikt. Wat Vodafone aan procedures opstelt is niet per definitie rechtmatig.
 
Daarbij, de winkels mogen blijkbaar geheel zelf beslissen of ze bestaande klanten achteraan de rij aansluiten ten faveure van nieuwe klanten, dan mogen ze toch zeker ook zelf beleid maken m.b.t. het ruilen van toestellen, of niet lieve Stevie? 🙂 Het mes snijdt aan beide kanten lijkt me?
 
 
 
Precies, ik vind ook dat de verkoopkanalen iets is wat klanten niks aangaat. Als vodafone er intern een rommeltje van wilt maken fine, maar daar hebben wij als klant niets mee te maken. Ik vind sowieso dat providers er een handje van hebben klanten op te zadelen met eigen interne problemen. Denk dat jouw houding terecht is en dat het schort aan de houding van de vodafone winkels.. But thats just my humble opinion
Pvdd

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
Aan: Stevie 
 
Zo te horen wacht iedereen met smart op het overzicht van de bestellingen die jij nog voor ons zou gaan regelen.. Even een paar vragen:
 

  • Wanneer komt dit overzicht?
  • Hoeveel Iphones zijn er voor deze week besteld, vorige week wist je ook de aantallen te noemen?
  • Gaan jullie in het vervolg wel met overzichten werken zoals in Duitsland? 
Als Apple geen Iphones meer kan leveren omdat deze er simpelweg niet zijn daar kunnen providers als T-Mobile, Hi, Vodafone etc. dan ook niks aan doen. Maar dat Vodafone zichzelf als bedrijf zo in de problemen heeft gewerkt door de dramatische communicatie richting de klanten daar kan ik nog steeds niet bij.
 
Ik zal hier dan ook verder geen betoog gaan houden over het systeem wat Vodafone nu gebruikt maar duidelijk is wel dat er dingen moeten veranderen. Ik hoop daarbij dat er lering zal worden getrokken uit deze chaotische situatie zodat Vodafone hier in het vervolg in ieder geval beter op voorbereid zal zijn als nu het geval is. Denk daarbij aan het werken met overzichten, duidelijkheid richting de klanten, iedereen moet zijn orderstatus kunnen bekijken ongeacht of het een nieuwe of bestaande klant is, afwerken van bestellingen in logische volgorde, nouja je weet het allemaal wel ondertussen..

 
Hoop dat iedereen zijn Iphone allemaal snel krijgt, heb deze zelf op 4 oktober verlengd dus moet nog even geduld hebben..
 
Gr
wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
amen!!!
Stefan1988

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoo dat gaat lekker vandaag, vanmorgen sms bevestiging nummerbehoud, nog geen 2 uur later sms dat nummerbehoud is goedgekeurd.
En hang nu net op met dynalogic. die komen morgenavond mijn telefoon leveren 😄
Vandaag precies 3 weken geleden besteld, zeer strak geregeld! 😄
wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
wil graag bestellen maar gaaat niet alleen maar zoethouders aan de tel ja we hebben er 2500 binnengehad ........ gister konden ze me nog de prijs doorgeven icm het gewenste abbonement vandaag is dat zelfs niet mogelijk waar gaat het heen waar gaat het heen!!! communicatie mag wel ff onder de loep genomen bij vodafone!!! het is van belang dat een organisatie als 1 naar buiten treed en niet 30 verschillende verhalen verkondigen
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Hee,
 
denk je nou echt dat ze niet achter deze punten aan zit?
Als je dit forum een beetje leest zou je toch wel moeten weten dat stevie niet meer kan doen dan wat ze nu al doet.
Het zal toch echt vanuit een hogere piet beslist moeten worden of dit overzicht uberhaupt komt...(neem ik aan)
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic