Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
28/09 besteld, nog steeds is mijn abbonement niet omgezet. Is dit normaal?

Ik wacht tevens ook nog steeds op mijn zwarte iPhone 5 16GB
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Dat is logisch niet iedereen de de 26e en 27e besteld hebben, hebben hun toestel al binnen.
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Besteldatum: 27 september (avond)
Verlenging of overstap: verlenging
Online of telefonisch: telefonisch
Model: 32GB Black
Bevestiging ontvangen: 28 september per mail (geen ordernummer en na nog een telefoontje naar 0800-0200056 voor een bevestiging)
Abonnement gewijzigd in My Vodafone: Ja
Bericht over status of leverdatum: 1 okt sms over beperkte voorraad
 
Vandaag weer gebeld naar USE (onderdeel van VF) en nog steeds geen nieuws. Ik begin zo langzamerhand mijn geduld te verliezen.
Waarom heeft VF niet gewoon een normaal systeem waar men op volgorde van bestelling, ongeachte het kanaal waar het besteld wordt, een telefoon geleverd krijgt. Dat lijkt mij toch niet zo moeilijk? Het is wel zo eerlijk lijkt mij.
 
Nog zoiets raars bij VF! Aan de telefoon gaf de verkoper toe dat als je de optie "nieuwe klant kiest" eerder wordt geholpen dan wanneer je aangeeft dat je al klant bent. DAT IS TOCH BIZAR??? Daar kan ik echt boos om worden.

 
@Stevie, je doet niet anders dan je best, daar kan niemand om heen. Ik weet ook dat je geen ijzer met handen kunt breken. (daar ga ik niet vanuit althans). Jij bent onze steun en toeverlaat in dagen van onzekerheid. Wil je a.u.b. zorgen dat wij onze iPhone snel krijgen?

Dan ben jij de held van 2012 en maak jij mijn vriendin ook blij. Zij krijgt mijn telefoon namelijk.

#onmogelijk vraag

 
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
hee RO1,
 
een vraagje, hoe kun je zien dat je abbo is omgezet?
 
 
groetjes,
 
Tom
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
@Stevie, Als ik via de link eerder in een post mijn ordernummer 1600###### invul en mailadres krijg ik een foutmelding "ongeldig bestel". Heb op vorige week dinsdag mijn Abbo verlengt,orderbevestiging met ordernummer gekregen, bevestigingsmail gekregen.
Kan het zo zijn dat het pas werkt op het moment dat je abbo is omgezet?
Erikje

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Maikel75
Kom op he, denk je nou echt dat Vodafone dit expres doet ofzo? Denk je dat die hier niet van balen??
Denk je nou echt dat Vodafone hun klanten niet zo snel mogelijk tevreden wil hebben?
 
Maar als zij nou 5000 klanten hebben die een iPhone hebben besteld en ze krijgen wekelijks 500 ofzo.., ik zeg maar wat..dan is het toch logisch dat het merendeel moet wachten tot ze aan de beurt zijn.
 
Ze zeggen toch ook duidelijk dat het door de beperkte voorraad komt.
Hoezo bij T-mobile krijgen ze het wel heel snel? Lees daar ook genoeg over dat mensen moeten wachten.
Ik lees hier ook wel dat sommigen binnen een week hun toestel hebben..tja..ligt aan meerdere factoren (kleur, hoeveel geheugen, nummerbehoud als je overkomt van andere provider etc. etc.)
 
Niet zo heel moeilijk allemaal. Hoe moeilijk ik het wachten ook vind, ik snap het wel. En nogmaals, Vodafone wil zijn klanten ook zo snel mogelijk bedienen. En vertellen wat de wachttijd is gaat nogal lastig als je vantevoren niet weet hoeveel je elke keer binnen krijgt.
 
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Aan de levertijden niets, Vodafone is een commercieel bedrijf en wil zeker wel leveren.
Echter gaat het er meer om wat de medewerkers zeggen. Beloof of zeg nirts wat je collega's niet kunnen waar maken.

Het is een complete chaos, en dat kun je Vodafone wel op aanspreken.
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Tom,

Inloggen op my vodafone en dan bij abbonementstatus of zoiets kijken.. heb mn pc al uit staan dus oan het je niet exact zeggen.

Succes!

Roy
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
1e verlenging fout gegaan 2e keer verlengd op 2 oktober. 
32 GB white 
Even een vraagje aan Stevie: 
Ik heb op 3 okt netjes orderbevestiging gehad (Zonder ordernr) op 5 okt een sms over beperkte vooraad levering en vandaag krijg ik bijna dezelfde sms waarin staat momenteel ontvangen wij zeer beperkte voorraad van Apple. We houden je op de hoogte van je bestelling.
Dus eigenlijk precies dezelfde sms alleen nu ZEEr beperkte voorraad.. 
 
Je kunt die sms een beetje dubbel opvatten zo van we houden je op de hoogte over die beperkte voorraad of jou bestelde artikel daarbij zit of we krijgen te weinig dus je moet langer wachten.. tis me niet echt duidelijk maar denk het laatste.
Witte 32 gb zou toch veel sneller leverbaar zijn dan de 16gb's en ook omdat de zwarte veel meer besteld zijn? binnen 2 weken zei KS mij toen ik verlengde.  
 
Het zou fijn zijn als men gewoon zou neerzetten; 16 gb zwart 3-4 wken 16 gb wit 2-3 wk etc... Ik hoef echt niet direct het toestel kan prima wachten maar het wachten is gewoon wat dragelijker als je hoort hoe lang het nou is ipv we houden je op de hoogte.
 
Mijn vraag is dus eigenlijk; geldt jou verhaal nog steeds betreffende de witte varianten met meer opslag, dat deze sneller uitgeleverd worden of is dit inmiddels ook niet meer zo?
En wat betekend die 2e vrijwel identieke sms?
 
Bij voorbaat dank. And your doing a great job! keep it up!
 
Mvg Michael
 
 
Jyco

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb vandaag 2 emails gehad dat mn abbonement gewijzigd is. Als ik het goed begrepen heb zouden ze dat alleen doen als mn toestel binnen is bij Vodafone 😄 dus ik hoop dat het morgen of overmorgen aankomt ^^

27/9 online verlengt met een Iphone 5 32gb zwart 🙂
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@ Erikje
 
Ben het helemaal eens met je verhaal; enkel als medewerkers toch toezeggingen gaan doen die ze niet kunnen doen omdat ze niet weten hoeveel er geleverd gaat worden, mag daar best iets van gezegd worden lijkt me.
 
Ik hoef ook niet hyperdehype mijn toestel meteen de eerste dag, maar als mijn collega bv vorige wk maandag bij hi een 16 gb black besteld en hem vervolgens nog geen week later op het werk bezorgd krijgt, denk je toch wel ikke ook 😉
Neem aan dat voda gewoon meer bestellingen heeft dan andere providers, en daarom dus sneller door voorraden heenzijn.. just a thought.
 
Ik ben allang blij dat mijn oorspronkelijke deal is doorgegaan dus kan wel even wachten, maar neemt niet weg dat ik toch zeer graag mijn telefoontje krijg 😛
JKorner

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
27-09 rond 13:00 besteld (verlenging, online) en ook nog niks binnen, even vf gebeld naar orders en bestelling, nog steeds niks nieuws.
Weten niet wanneer hij geleverd kan worden en kunnen alleen vertellen dat er niks meer op voorraad ligt.
Lees ik verder dat sommige mensen hem wel binnen hebben gekregen maar niet wisten dat hij bezorgd zou worden.
Word er behoorlijk moedeloos van, moet helaas nu ook telkens me sim kaart wisselen van me zakelijke en prive telefoon
want mijn blackberry heeft ook maar de geest gegeven.
Las dat de zwarte 16gb (die ik dus ook heb besteld) de meest aangevraagde telefoon is, is het mogelijk om
dit toevallig te wijzigen nog in bv de witte 16gb versie? Of eventueel op te zeggen?
Sta toch wel bijna op het punt maar naar een andere provider te gaan.
Jyco

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik denk dat het niet veel uitmaakt welke versie je nou bestelt. De levertijden zullen vrijwel ongeveer hetzelfde blijven en ik zie toch veel mensen die 26/9 of 27/9 besteld hebben hun toestel al binnen hebben of anders binnekort zullen krijgen.

Heeft iemand netals mij op 27/9 hun abbonement verlengt en nu pas een abbonementswijziging via mail hebben doorgekregen?
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vrijdag klantenservice gebeld en die vertelden mij dat ik de iphone binnen vijf dagen zou krijgen. Had daarvoor mail gestuurd naar email adres klantenservice en kreeg vanochtend bericht dat er geen voorraad was en het dus nog wel een poos kon duren.
 
Stevie, kun je mij misschien vertellen welke van deze twee de waarheid spreekt?
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Geloof je nou echt in dat soort fabeltjes? Apple is een beursgenoteerd bedrijf die willen zoveel en zo snel mogelijk toestellen verkopen, en hun schieten er echt niks mee op om mensen extra lang te laten wachten. 
funk0014

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jyco schreef:
Ik denk dat het niet veel uitmaakt welke versie je nou bestelt. De levertijden zullen vrijwel ongeveer hetzelfde blijven en ik zie toch veel mensen die 26/9 of 27/9 besteld hebben hun toestel al binnen hebben of anders binnekort zullen krijgen.

Heeft iemand netals mij op 27/9 hun abbonement verlengt en nu pas een abbonementswijziging via mail hebben doorgekregen?
Ja! kreeg vandaag ineens 2 mailtjes over de wijziging. Op 27/9 besteld 32gb wit.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
mjlinckens schreef:
Hallo allemaal. Ik heb 2 oktober ook mijn abo verlengt, en ook hetzelfde mailtje ontvangen. Maar toen ik met ks had gebeld, kreeg ik van die goeie vrouw te horen dat de levertijd 3 / 4 dagen zou duren. Maar ik als vaste klant zou de iPhone 5 zw. 16 gb misschien al de volgende dag kunnen verwachten Leuk toch, als ze zo een verkooppraatjes vertellen. Ik heb 10 weken op een bankstel moeten wachten, maar dit kreeg je er wel bij verteld. Ik wacht met smacht net als alle andere maar af.
Ps. Stevie, jij bent tenminste oprecht.
Ten eerste dankjewel! 🙂 goed om te horen.
Ten tweede, ik ben bang dat als je 2 oktober hebt besteld dat je toch nog even zult moeten wachten. Het feit dat je een mailtje hebt ontvangen betekent dat je order is doorgekomen. Op dit moment is de gemiddelde levertijd minimaal 4 weken, gelijk aan die van Apple. Het zal hoogstwaarschijnlijk dus niet zo lang duren als het bankstel, maar ik denk dat het vooruitzicht van 3 tot 4 dagen wat erg optimistisch was.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
anvm schreef:
27/9 abo verlengd met 16 gb zwart.
1/10 een stadaard sms.
Vandaag (8/10) is m'n abo omgezet, maar geen bericht wanneer ik m'n iphone 5 mag verwachten... betaal dus voor een nieuw en duurder abonnement, zonder het plezier van een nieuwe telefoon. Niet tof!

Status order opvragen op de site levert letterlijk niets op: een lege pagina.

Dus Stevie: wanneer, oh wanneer??

groet, Nico
Goeiemorgen Nico,

Zoals ik al een paar keer eerder heb aangegeven, de gemiddelde levertijd is op dit moment 4 weken. Maar we leveren zo veel mogelijk uit in volgorde van besteldatum. Aangezien je de 27ste al hebt besteld ben je ook sneller aan de beurt. Dus zodra we weer nieuwe voorraad hebben gaan we weer uitleveren. Je hebt wel één van de hardlopers toestellen gekozen: de zwarte 16GB. Deze is iedere keer vrij snel op en daardoor kan uitlevering langer duren. Maar het lijkt erop dat de mensen van de 26/09 groep allemaal uitgeleverd worden, dus dan zullen snel de mensen die een dag later hebben besteld het toestel ook krijgen.
Het feit dat je abonnement is omgezet is wel een teken dat je order verwerkt is.
En met betrekking tot de orderstatus, ik heb al enkele malen aangegeven dat dit inderdaad niet goed werkt.
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Toch worden er rare volgordes aangehouden
 
2 okt. besteld (via F&F) samen met een vriend van mij, zelfde toestel (16GB wit) alleen hij besteld 3 uur later.
Hij nieuw abo + nr.behoud.
Ik verlenging
 
Zijn toestel wordt vanmiddag geleverd!!! 
Ik nog niets....
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
dat is ook al een paar keer toegegeven dat daar fouten zijn gemaakt. Stevie heeft zich ervoor ingezet dat de mensen die op de 26e hebben besteld ook eerder hun toestel krijgen. Ze heeft zelf geprobeerd dit weer een beetje op orde te krijgen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic