Wat ik vervelend vind is dat Vodafone meteen begint met een ander de schuld te geven, namelijk leverancier Apple.
Als bedrijf maak je met toeleveranciers afspraken over levertijden, en eventuele penalties als ze die afspraken niet nakomen. Vervolgens maak je dan (als Vodafone in dit geval) afspraken met je eigen klanten. Als je de afspraken met je klanten niet kan nakomen, ZEG dan niet alleen sorry, maar DOE ook sorry. Bijvoorbeeld in de vorm van een financiele compensatie. Ik heb EUR 1000 afgetikt voor een iPhone 7 plus!
Ook: informeer je klanten actief, tijdig en fatsoenlijk. In mijn geval moest ik na ruim 5 weken er zelf achteraanbellen (met een wachttijd van ruim 15 minuten), en waarschijnlijk velen met mij, om Vodafone ertoe te bewegen om met informatie te komen. Dit geeft mij het gevoel dat ik er als klant niet toe doe, dat je letterlijk alleen een nummer bent en dat het alleen maar om de poen gaat. Bovendien is het overduidelijk dat Vodafone er voor gaat om elk greintje van aansprakelijkheid van zich af te schuiven; het ligt altijd aan een ander, en zij kunnen er niets aan doen. Als je belt of bij een winkel langskomt, wordt vaak ook de schuld bij een andere Vodafone afdeling gelegd. Kennelijk zit het ingebakken in de bedrijfscultuur. Tijd voor actie Vodafone!