Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Op 12-12 gaat vodafone een mega partij iPhones binnenkrijgen, NOT

wat een aanfluiting. Vodafone trekt lering uit hetgeen klanten aangeven.....
we negeren echter dat data voor en na 30 november gelijk zijn
we negeren maar de individuele informatiebehoefte
we negeren elke vorm van compensatie.....

wat zou het toch een mooie wereld zijn als er geen klanten waren die terechte vragen stellen.....

ga zo door en er blijft geen klant over! ????

De vraag is inmiddels niet meer welke datum de telefoon komt, maar welk JAAR.
vrees dat we zo kunnen vragen welke iPhone het gaat worden de 7 of misschien al de 8

????
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is gewoon belachelijk voor woorden dat het weer een week verder is uitgesteld van 05-12 nu naar 12-12 ik denk persoonlijk dat we blij mogen zijn dat het Januari - Februari 2016 wordt.
Bij KPN en Apples stores zijn ze gewoon op voorraad.


melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Als KPN niet zo duur was had ik mijn overstap al gemaakt, maar helaas, Waar Vodafone faalt, gaat KPN verder haha
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij KPN heb je 10 GB ( ook europa ) + spotify voor 1 jaar € 81,00 na 1e jaar € 40,00
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bergjee Ik kan lezen...als jij kan lezen wat ik zeg en de moeite deed om beide pdfjes te bekijken, kan je ze zien dat voor bijna alle iPhones de VOOR en NA 30 nov datums hetzelfde zijn. Complete onzin dus.

Ik ga niet meer uit van de datums die vodafone in een onzin PDF kwakt gezien die nergens op slaan.
Ik hoop dat mijn iPhone dit jaar nog binnenkomt maar ook daar heb ik weinig vertrouwen in.

Volgende week ga ik weer bellen, als ze dan nog geen indicatie kunnen geven (voor mijn bestelling...dus niet die van iemand anders) stap ik op bij Vodafone. Ik wil niet bij een bedrijf zitten die zo laks om gaat met klanten. Stap dan nog liever over op een andere provider waar ze wel normaal met klanten omgaat en dat ik daar nog weer een paar weken moet wachten, dan dat ik hier aan het lijntje wordt gehouden.

Dit begint een principe kwestie te worden bij mij...ronduit slecht dit Vodafone...ronduit slecht.
phil77

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus ook Begin nov een iphone 7plus 128Gb zwart besteld nadat ik 2 mnd daarvoor mn abbo had verlengd voor een jaar. Ik had hem verlengd met de vodafone NEXT omdat mijn toestel het begon te begeven mij 6 plus na mijn eerste verlenging.
Als ik de 7plus niet eerdaags krijg zit ik vast aan een tweejarige abbo bij vodafone waar ik steeds minder trek in krijg na al dit gezever. Ik koop dan liever een oude iphone dan dat ik dan nog twee jaar bij vodafone moet blijven
Het vertrouwen dat de iphone voor 12 dec binnen is en in mijn ( onze ) handen is wordt met de dag kleiner.
Vodafone regel het beter of je raak wederom weer en waarschijnlijk een langdurige klant kwijt!
de_Sjaak

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is te treurig voor woorden. Sinds 2012 elke 2 jaar gezeur met bestellen. Maar nu wel echt schandalig.

In september ben ik gebeld om te verlengen. Na een maand niks gehoord te hebben, weer gebeld. En toen kwam ik er achter dat de bestelling nooit is doorgezet.
27 oktober weer ingezet want" we hebben volgende week een grote levering". Dan krijg je een mail waarin staat dat je sowieso op de hoogte wordt gehouden. Maar dat gebeurd niet. Het is niet mogelijk om maar enige zekerheid te krijgen terwijl we wel een telefoon willen van ca 1000 euro en 24 maanden een abo twv ca 1200 euro. Maar dat schijnt niemand te boeien.
Na meerdere keren contact te hebben gehad, nog steeds niks duidelijk.

anderhalve week geleden wederom gebeld om te verlengen???? Ze zijn van het padje
Wij, ontevreden klanten van Vodafone, verwachten duidelijkheid. Dit kan en mag ons niet ontzegd worden. Slecht nieuws is minder erg dan geen nieuws. Het gevoel dat het jullie niet interesseert knaagt. Wellicht als er een gezamelijke klacht wordt ingediend van alle wachtenden???

Om mij heen zie ik mensen met een telefoon lopen die deze later hebben besteld, maar klant zijn bij KPN. Het is niet een fout van Apple, want die levert gewoon. Het is slecht inkopen van Vodafone.

Het zou Vodafone sieren een mail te sturen met een comensatie voor hun onkundige inkoop. Want wij de klanten waar onder ik zijn nu....

de Sjaak

(KPN voor 23:59 besteld, morgen geleverd!)
https://mobiel.kpn.com/apple/iphone-7-plus-128gb-black/zorgeloos-standaard/2-jaar

ontevreden69

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 19-11 bij de Vodafone winkel Frederik Hendriklaan Den Haag een Iphone 7 128 rose gold besteld. De verkopers aldaar gaven aan maar geen 256GB te bestellen omdat dit lang zou gaan duren. Daarom bij hen de 128GB besteld. We zouden deze binnen 10 dagen krijgen. Helaas helaas, het sinterklaas kadootje laat op zich wachten, winkel is telefonisch niet bereikbaar dus we moeten daar weer langs. Vervolgens moet de shop ook nog bereid zijn om 'status order' vrij te geven, zodat we elders waar de telefoon wél op voorraad is (Phoneshop Den Haag) de bestelling opnieuw kunnen doen.

FLOP: Vodafone winkel Frederik Hendriklaan Den Haag :@
TOP: Phoneshop - Elbe 25 Den Haag 😄
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Opzich logisch dat een bestelling geannuleerd moet worden, voordat je het ergens anders weer kan bestellen.

Dit zijn onafhankelijke winkels, die de voorraad op een andere manier krijgen. Dit kan de oorzaak zijn dat ze soms wel telefoons op voorraad hebben.
Bergjee

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik wacht ook al sinds oktober op mijn iPhone 7 Plus Black 128GB. Bij KPN zijn deze meteen leverbaar. Om Vodafone wat kracht bij te zetten kunnen we dit misschien ook vanuit een andere invalshoek bekijken, namelijk dat KPN simpelweg minder van iPhones verkoopt vanwege de belachelijk hoge prijzen die ze daar hanteren. Vodafone daarentegen biedt (in mijn geval) veel meer voor minder, misschien verkopen ze daarom meer toestellen en zijn de voorraden sneller op. Positiviteit mensen! 😄
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bergjee positief bekijken is altijd goed natuurlijk! Ben het trouwens helemaal met je eens als het over de prijzen gaat. Dat is ook de reden waarom ik hier rond blijf hangen en niet al wat via KPN regel.

Jammere is wel dat het positieve wat jij beschrijft (sneller door de voorraden heen vanwege goede verkoop) alleen postief is voor Vodafone en niet voor ons 😛
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Paatskie schreef:
@Bergjee positief bekijken is altijd goed natuurlijk! Ben het trouwens helemaal met je eens als het over de prijzen gaat. Dat is ook de reden waarom ik hier rond blijf hangen en niet al wat via KPN regel.


Hier het zelfde, mijn bestelling loopt echter via een andere partij(Coolblue) maar ook daar krijgen ze iphones uitgeleverd door Vodafone, raar dat ze de niet-Vodafone toestellen kunnen gebruiken hiervoor
kimbeckers

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik wacht als sinds 10-09 op een iphone 7+ 128GB JB.
Heb ook dik aanbetaald bij mobiel.nl maar helaas zijn hun afhankelijk van Vodafone. Zo langzamerhand raakt ook mijn gedult op. Ik vraag me af waarom Vodafone niet kan leveren?
Ik krijg veel emails binnen nu dat vele media markt zaken deze toestellen wel op voorraad hebben. Vodafone neem aub eens actie zodat die gene die een pre-order geplaatst hebben bij jullie of elders met jullie netwerk eens hun toestellen krijgen. Dit wordt gewoon weg een groot drama zo waardoor veel klanten op de loop gaan helaas.
MrRayko

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Misschien nu de andere winkel hun voorraad op orde krijgen dat Vodafone dit ook kan. Misschien dat daar tenminste iets van gezegd kan worden door iemand ? Elke dinsdag en vrijdag levering, van hoeveel ? Hoeveelste staat iemand op de lijst ? Ik weet 1000% zeker dat er een lijst is per iPhone, type, kleur.... Waarom kan niemand daar uitsluitsel over geven ?

En nog iets, moeten we nou volgende week weer zelf vragen om die update ? Of kan er een keer oets vanuit jullie komen ?

Communicatie is toch één van jullie kerntaken lijkt me zo als provider.....
Maddogsailor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ieder jaar hetzelfde liedje
Een ezel stoot zich in het gemeen.....
Vodafone is geen ezel....
JDerks

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik werd netjes vante voren ingelicht over een levertijd
En zit nu niet van hè hij is er nog niet
Moet zeggen Vodafone regels het prima voor je en zolang ik nog kan bellen met me andere tel zullen ze me niet horen

Geduld is een schone zaak J.Derks
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
JDerks mij werd ook de levertijd vermeld, 5 tot 15 werkdagen. Daar zit ik onderhand al ruim overheen. En tuurlijk mogen we zeggen "He, hij is er nog niet" als hij er na de vermelde levertijd er nog steeds niet is...logische opmerking lijkt me.

Vodafone die het prima regelt? Ik, samen met vele andere hier, krijgen totaal geen status van onze bestelling behalve een gammele levertijd indicatie die zo onlogisch is dat niemand het geloofd. En die onbetrouwbare levertijd moeten we zelf maar opzoeken, want van vodafone horen we hier niks over.

En dat jij nog een telefoon hebt die goed werkt is mooi voor jou, maar niet iedereen zit in die situatie. Ik zit hier met een 5S die geen werkende homeknop heeft, geen schermrotatie, een touchscreen die soms niet werkt of compleet flipt en een batterij die zo onbetrouwbaar is dat ik altijd overal waar ik heen ga een oplader mee moet nemen.

Geduld is misschien een schone zaak J.Derks, maar houd er even rekening mee dat jouw situatie niks te maken heeft met de situatie van anderen.

Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
JDerks

Fijn dat je geen probleem hebt met wachten. Helaas zijn er legio hier die een andere situatie hebben. Het is heel simpel. Het probleem is niet het wachten. Het probleem is communicatie.

bij bestelling geeft men aan 5 tot 10 werkdagen levertijd. Dan volgt een mail we houden je op de hoogte per mail en of sms. Zeg wat je doet en doe wat je zegt!!!

de 5 tot 10 werkdagen is voor mij nu 2 maanden geleden. Ik zal dus wel niet kunnen rekenen.
de sms of mail heb ik en heeft niemand ooit mogen ontvangen. Altijd maar weer zelf vragen.

en de algemene communicatie over de levertijd is helemaal belachelijk. Dus dat je geen probleem hebt is prima maar de meesten kijken hier iets anders tegenaan
bobbie12321

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wacht nu all 3 maanden op me tellefoon heb hem nog steeds niet toen die uit kwam hat ik hem meteen besteld en nu nog steeds niet binnen slechten klanten service all 100 keer ge belt maar steeds geen duidelijk antwoord thanks vodafone for wasting my time Kwade kat
tenequodbene

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er eigenlijk iemand die al een iPhone 7 plus heeft ontvangen van Vodafone? Wat een K.T bedrijf is dat... ik wacht ook al 2 maanden op mijn telefoon, 16december vertrek ik voor 6 maanden naar het buitenland... dus dat wordt order annuleren want ga niet betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken... doei voda(geen)fone
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic