Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
RuijterR da's ook weer een beetje kort door de bocht.. Vodafone en andere telco's worden hier keihard genaaid omdat Apple de meeste voorraad voor de eigen winkels houdt. Dus om daarvoor Apple te gaan prijzen. Vodafone zou alleen wat duidelijker kunnen maken dat ze door Apple aan het lijntje worden gehouden en op basis daarvan een doorlooptijd van de bestelling berekenen. Het is inmiddels wel duidelijk dat dat inmiddels 2 maanden is geworden voor de populaire uitvoeringen.
RuijterR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
CopyCatz Ik prijs zeker Apple niet ik probeer alleen maar een punt te maken. Bij alle andere eerdere modellen was wel een wachttijd maar nooit zo bizar als dit. Nu krijgt iedereen het gevoel dat ze aan het lijntje gehouden worden omdat Vodafone niet transparant is over de situatie. Ik ben vanmiddag in de Vodafone winkel in Schagen geweest en daar vertelde ze dat er sinds de release 4 iPhone 7 plus jet black zijn gereserveerd 1x 256gb en 3x de 128gb waaronder mijn toestel.. Wat mij in deze verbaasd is dat het maar gaat om 4 toestellen waarom niet gewoon uitleveren dan?

Als Vodafone nou gewoon zijn klanten wekelijks even een sms'je stuurt met informatie dan zal er de helft minder geklaagd worden en weet iedereen waar hij aan toe is..
Dara

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na dat paar de datum verschueven is, heb ik mijn bestellen geanuleerd. Ik vind het belachelijk dat Vodafone zo geheimzinnig doet.en niet duidelijk is tegenover zijn klanten. Ik ga morgen overstappen naar t-mobile
Frametta

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Jongens en meisjes, ik zou de vodafone opbellen, je bestelling annuleren en bij de apple store je abonnement afsluiten. Die hebben bijna elke dag weer nieuwe voorraad. Ze hanteren dezelfde prijzen.

Mocht je niet in de buurt van A'dam, Den Haag of Haarlem wonen.. bij de HEMA zijn de NS dagkaartjes in de aanbieding voor 17,50 + een gratis kop koffie. Leuk om er een dagje uit van te maken.
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
En weer past Vodafone de levertijden aan. Iphone plus 128GB Jetblack zou eerst voor 1 november geleverd worden. Daarna aanpassing naar voor 23 november. Vandaag de status aangepast naar voor 5 december. Ik wacht al 8 weken. Schandalig!
naomi1988

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn Iphone 7 plus 128GB Gitzwart 17 oktober besteld via friends family.
Vandaag is de status gewijzigd naar uitleveren, als ik mijn telefoon binnenkort kan verwachten vind ik het allemaal nog wel meevallen met de levertijd.

Branie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als Vodafone zelf nog steeds zo slecht update zal ik het doen; ik begrijp van onze accountmanager dat zo goed als alle backorders deze week geleverd gaan worden, het zou dus normaal gesproken deze week opgelost moeten zijn voor de meesten.

Wij hebben zelf 28 oktober meerdere toestellen besteld en het probleem zit hem wat mij betreft niet in de levertijden, 3-4 weken is voor mij best acceptabel. Het probleem zit 'm in het feit dat Vodafone verkeerde (veel te rooskleurige) verwachtingen schept en slecht communiceert. Had men vanaf het begin aangegeven dat het 3-4 weken zou duren en had men elke week daadwerkelijk een bruikbare update geplaatst dan zou dit forum waarschijnlijk de helft kleiner zijn en had iedereen het prima gevonden.
lcdvt

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn IPhone 7 Plus 256 black op 29 oktober besteld. Er werd toen aangegeven dat hij 4 november werd verwacht. Die status veranderde naar verwacht voor 14 november. En nu is de status veranderd naar 5 december.
Jullie geven geen enkele verklaring, terwijl jullie op de site schrijven dat als de levering langer dan 5 werkdagen duurt ik opnieuw een email zou moeten ontvangen met de status van mijn bestelling. https://www.vodafone.nl/levertijd/
Jullie plaatsen bij Apple miljoenen orders, het kan toch niet zo zijn dat de levering daarvan zo onduidelijk is.
Geef nu eens duidelijkheid over onze bestellingen.
pplaggenborg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
21 oktober besteld: iPhone 7 Plus 128 Gitzwart.

Zojuist is status bestelling aangepast naar 'Klaar voor verzending'.

Track & Trace nog niet binnen maar wordt waarschijnlijk net als vorige keer vannacht bekend gemaakt.
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Serkan

Er staat op jullie website dit:

Langere levertijd
Het toestel is op dit moment niet op voorraad. Wanneer je bestelling is betaald en bevestigd wordt deze verwerkt. Als we na 5 werkdagen jouw nieuwe telefoon nog niet kunnen leveren, dan ontvang je opnieuw een e-mail van ons met informatie over je bestelling.

https://www.vodafone.nl/levertijd/

Ik vermoed dat vele andere en ik deze email niet hebben mogen ontvangen met de meest recente informatie?
Manon1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de iPhone 7 plus 128 jetblack 27 oktober besteld en kreeg zojuist een mailtje dat de telefoon verzonden is.
Joeykuh36

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Branie Van welk bedrijf ben jij, omdat jij het hebt over 'accountmanager' ? Want ik vraag me af hoe jij aan deze info komt terwijl Vodafone "niets weet"
hYp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de iPhone 7 plus 128 jetblack 25 oktober besteld en kreeg zojuist ookeen mailtje dat de telefoon verzonden is.

hYp
Katmeisje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
K heb van verlengen via website naar bestellen via de winkel gedaan. Op advies de 7 plus black en 128. Die zou t snelste zijn. 20 okt. Besteld.
Dus al balen...geen jetblack of 256....en nog steeds geen telefoon!! Mijn abbo is verlengd per 1 nov...maar ik heb geen foon...

Vind het nu ook niet meer leuk ;-(

Eerst geen samsung note8...en dan van ellende een iphone...die ik ook niet heb.

KerstBoompje20

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maandag 14 November een nieuw abbo afgesloten bij VF

Vandaag 16 November opnieuw contact gelegd,
Met de vraag WAAR blijft mijn Bevestings mail? Er werd mij toegezegt binnen 48hr!!

Meneer klantenservice : JA meneer er heeft een systeem fout plaats gevonden, u bestelling is geanuleerd !! Ik verbind u door met de juiste afdeling dan kunt u als nog een nieuwe bestelling plaatsen!!! G****????

Stel ik had geen actie ondernomen vandaag en pas volgende week een X gebeld.
Dan had ik dus voor niks gewacht ??!

Maar oké gelijk maar een nieuwe bestelling telefonisch afgesloten..
Mvr klantenservice : Binnen 5 á 10 werkdagen heeft u de iPhone in huis!

Maar nu lees ik jullie berichten..
Moet ik me zorgen maken over de leveringen ??

Ik heb de iPhone 7 Plus Mat zwart besteld!

Mijn abbo gaat vanaf 21nov wel al in ????

Kerstboomje
Branie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Joeykuh36 Niet van Vodafone, niet van Apple. Ik ben een doodgewone zakelijke klant, vandaar dat wij via een accountmanager bestellen en dingen (zoals levertijd) kunnen navragen.

Uiteraard weet Vodafone ook wat ik weet, het verschil is dat zij het niet (willen) communiceren.
Joeykuh36

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Branie dankjewel voor je reactie, ik heb van andere zakelijke klanten te horen gekregen dat zij eerst hun toestel ontvangen. Daarna ontvangen de particulieren ze pas.
Katmeisje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Das gek...ik héb een zakelijk abbo en een particuliere gekozen maar wel onder mijn zakelijke inschrijving.
Ik heb van niemand iets meer gehoord of mail gezien.

Nog sterker... GSM web adverteerd met 10 tot 14 dagen en via vodafone abbo de bijbetaling ruim 100 euro goedkoper.

Nog meer op t 256 7 plus toestel.

Ik ga toch morgen eens langs bij de winkel...
FlouryFriend426

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het lijkt er op dat Vodafone eindelijk ook is begonnen met het uitleveren van de iPhone 7 Plus 256 GB JB. Ik heb gisteren telefoon gekregen van de VF winkel dat ik mijn toestel mag komen ophalen. Mijn bestelling was van 16 september.
Hopelijk zet de trent door voor idereen hier.
Joeykuh36

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Net Vodafone aan de telefoon gehad. Weer een vrouwtje aan de lijn gehad die een standaard berichtje op las. Zo kwam het over.
Ze hebben nog geen iPhone 7 plus binnen zei ze. iPhone 7's wel. 5 december is en blijft de verwachte datum.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic