Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
RuijterR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beetje jammer dat er niemand van Vodafone even reageert ondanks dat er al meerdere mensen hebben gevraagd om een update.... Naar mijn idee worden we gewoon aan het lijntje gehouden
tjoost

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij lezen ze het niet eens meer. Ik begin me af te vragen wat het nut nog is van dit "Vodafone"- forum.
tjoost

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Moderator Astrid........ waar blijft de beloofde update?
Anonymous
Niet van toepassing
Serkan AstridG zouden jullie kunnen checken of er een update is?
danny_073

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 23-9 in de Vodafone winkel een iPhone 7 plus jet black 128Gb besteld...
Na 1.5 maand gewacht te hebben zonder iets van Vodafone te horen, (wist niet dat ik een bevestiging mail zou moeten krijgen) toch maar even in de chat gevraagd hoe het nu zit met mijn contract en nieuwe IPhone.., wat blijkt.. is mijn telefoon in de winkel helemaal niet besteld !!!.... en is mijn contract dus ook niet aangepast.. die medewerker is gewoon "vergeten'' om de bestelling te plaatsen o.i.d.. nu heb ik via de website alsnog mijn iPhone besteld, maar ja nu kan ik lekker helemaal achter aan sluiten in de wachtrij.. en ik dacht dat ik er op tijd bij was met bestellen :@
ERG jammer dit Vodafone....
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Ik heb het topic geüpdatet met de nieuwe levertijden. De bestanden vind je terug in het topic zelf of in de bijlages van deze post.
Erik9

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Er staat sinds een paar minuten een update op. Meeste modellen weer dik drie weken uitgesteld, nu 5 december.

Allemaal braaf onze schoentjes zetten dus!


Erik9

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Tip: De informatie is niet echt bruikbaar voor diegenen die al een bestelling gedaan hebben.

Wat we ons afvragen is wat de termijn is voor oude bestellingen. Dus, de bestellingen die voor 2 november gedaan waren en voor 18 november zouden worden uitgeleverd, is daar iets aan veranderd?
Of beweren jullie dat alle bestellingen, of ze nou van 14 oktober of 14 november zijn, nu op 4 december worden uitgeleverd...?

Ashleyqs

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
_Thomas_
Ik heb mijn iphone 7 plus 256 GB jet black 19 oktober besteld dan kan het niet dat hij pas 5 december komt? Er stond eerst 4 november ? Nu ineens 28 november en nu 5 december ? Hoe kan dat ik vind dit heel vaag.
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Ashleyqs ga maar gerust van december uit. Qua 7+ drama zijn de jet black toestellen het ergst, gevolgd door de andere kleuren met meer geheugen (128 en 256 gig). Ik heb inmiddels een maand een bestelling voor een matzwarte 7+ 128 gig open staan. Vorige week zag ik hier iemand die een *maand* voor mijn besteld heeft nu eindelijk zijn toestel binnen heeft, dus er zit minimaal twee maand op de *niet* jet black versies, die waarschijnlijk nog langer duren. Doel van het schema wat we hier voorgeschoteld krijgen is kennelijk zorgen voor zo min mogelijk annuleringen want de informatie is gewoon onbegrijpelijk. Gekoppeld aan het feit dat hier in de webshop mijn bestelde toestel nog gewoon op 5-10 dagen levertijd staan neigt dit gewoon naar oplichting.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Erik9 , er is inderdaad weinig/geen verschil in de verwachte levertijd tussen de verschillende besteldatums. Er zal volgens first in first out geleverd worden, maar omdat het om verwachte levertijden gaat kan van ongeveer dezelfde datum uitgegaan worden.

Ashleyqs , ik snap dat het heel vervelend is, maar het gaat hier om verwachte levertijden. Deze moeten dus steeds aangepast worden.
jaylee

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoe kan het zijn dat beide documenten zowel voor 14 november besteld als na 14 november besteld identiek aan elkaar zijn met levertijden/dagen.


Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Heb op 9 sept de Iphone 7 plus Jet black 128gb besteld, nu staat al een aantal weken bij orderstatus verzenden.
En dat de bestelling klaarstaat alleen nog wachten op track & trace code.
Vanmorgen helpdesk gebeld na de update gezien te hebben dat levertijd rond 05 dec zou zijn.
Ze vertelde me dat ik de Iphone rond 23 november kan verwachten ben benieuwd.
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Beste vodafone

18-10 een iPhone 7 plus 128gb black besteld. Ik zou op de hoogte gehouden worden van de levering maar ik hoor niets. Eerste leverdatum 28-10, er komt niets toch maar eens bellen, tweede leverdatum 2-11, er komt niets. Derde leverdatum 7-11 nu komt t echt zeker.de roze zijn ook al binnen. Weer niets vierde leverdatum 18-11 en weer niets geen bericht niets. Vijfde leverdatum 5-12

dit is belachelijk aan t worden. Geen tegemoetkoming niets, geen bericht niets.....

niet de service die ik mag verwachten
RuijterR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Serkan ik heb 14 okt mijn abbo verlengd in de winkel in Schagen met een iPhone 7 plus jet black 128gb.. Wanneer worden er toestellen geleverd aan de winkels zodat ik ook eindelijk mijn toestel kan ontvangen want mijn iPhone 6 is inmiddels overleden waardoor ik nu telefoon loos ben...
FlouryFriend426

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ashleyqs
Heb hetzelfde toestel besteld maar dan op 16- september, zelfde verhaal geen gehoor en geen toestel en zit nu al lekker 9 weken te wachten net als een berg anderen ben ik bang....

Zeer slecht dit levering debacle.
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Dit is echt belachelijk. Levertijd stelt men uit met 3 jazeker 3 weken. Vodafone geeft aan dat leveringen binnenkomen op dinsdag en vrijdag. Dat zijn 6 dagen waarop toestellen binnenkomen maar men geeft nu al aan dat ik blijkbaar niet bij de eerste 5 dagen zit. Sterker nog men geeft nu al aan dat de kans bestaat dat de datum van 5 december ook verschoven zal worden. Geen enkele compensatie, nog niet eens excuses

Lijkt me raadzaam dat iedereen bij Vodafone annuleert en Vodafone de leveringscontracten van Apple eens onder de loep neemt

Op t forum ook geen enkele reactie. Blijkbaar is 2 maanden op een mobieltje wachten normaal. En ik maar denken dat dat de levertijd van een auto was

Pfffffffff
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren maar weer eens gebeld met vodafone. Had bestelling geplaatst op 9 sept.
Wat blijkt nu is de bestelling vast blijven hangen en gisteren opeens geannuleerd.
Nu maar een zwarte iphone 7 plus besteld ipv de jetblack want degene op de helpdesk vertelde dat 5 dec ook niet haalbaar blijkt te zijn voor de Jet black ( levertijd nog 4-6 weken )
1 voordeel voor mij abonnement valt een stuk goedkoper uit , meer data en bijbetal;ing van de Iphone scheelt ook € 200,00.
Klaver

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We zijn wéér 2 weken verder na mijn post en de reactie daarop van Thomas van Vodafone. En wéér is de levering van mijn op 22 oktober bestelde iphone 7 plus 128 GB rosé uitgesteld lees ik in de nieuwe update.... de levertijd op het moment van bestellen zou 6 dagen zijn, 28 oktober....!!! Nu van 18 november (dat was het bijna, dus ik had goede hoop) naar 5 december! Dat kan toch niet zo doorgaan?!
Ik wil niet steeds een nieuwe verwacht-datum lezen, maar weten waar ik aan toe ben, net als iedereen die veel langer dan toegezegd door vodafone op z'n iphone wacht!

De tip die ik hier las over het afhalen van een iphone in een Apple store lijkt nu helaas niet meer te werken... als ik de link aanklik kom ik op de algemene website van Apple en als ik dan de iphone 7s selecteer zie ik dat deze pas vanaf 14 december is af te halen in de winkels in Amsterdam, Haarlem en Den Haag...

RuijterR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net contact gehad met de Apple store in Haarlem. Als ik nu direct mijn iPhone 7 plus jet black 128gb online bestel dan kan ik hem vanmiddag en anders zeker weten morgen ophalen... Hoe dan Vodafone??? Waarom ondernemen jullie geen actie en word er zo nonchalant met jullie klanten omgegaan??? Er wachten inmiddels duizenden klanten denk ik op hun nieuwe iPhone en jullie doen niks, geen updates of eerlijke informatie omtrent de wachtrijen.. Echt schandalig vind ik het, als ik zo zou omgaan met al mijn klanten dan kan ik wel stoppen met mijn bedrijf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic