Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
In Oberhausen SG 64 GB. Maar hoelang nog...

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
En al weer weg. Je kan ook kijken bij Apple op de bestelsite en kiezen voor afhalen.
Af en toe lukt het iemand lees ik op een ander forum.
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Joh... het is wereldwijd beperkt. Je zult denk ik gewoon geduld moeten hebben. Vodafone kan hier ook niets aan doen. Ze zijn ontzettend afhankelijk van leveringen vanuit Apple.

Bij mij is de punt van kritiek hoe zij in eerste instantie hun fout mijn probkeem hebben laten worden. Ook het vervolg vind ik weinig klantvriendelijk. Ik moet zelf overal achteraan. Krijg verschillende antwoorden en puntje bij paaltje wacht ik zonder echt enige vorm van duidelijkheid. De geschatte levertiiden daar gelaten. Niet echt sjiek, maar we wachten geduldig af.
mell33

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Nee maar je bent ook niet in het ongewisse, we weten dat we deze levertijdentijden kunnen aanhouden, dat is de enige duidelijkheid. Ik bel ook niet of het eerder kan, dan krijg ik alleen maar hoop of teleurstelling.
Nee ik hou me gewoon aan de levertijden en als er wat misgaat heb ik daar geen weet van, en ik zie altijd wel dat de afspraak nagekomen wordt, dus ik zie wel.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
De VF klantenservice werkt wel degelijk erg goed mee. Verschillende mensen zijn ermee geholpen na de BKR check. Wat denk je, het is een gekkenhuis op al die afdelingen. Iedereen wil snel zijn IPhone X hebben. Geduld dus. Net als wij allemaal.
Tiktak

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Belsimpel.nl hebben ze hem op voorraad. Vandaag besteld voor 23:00 morgen in Huis
Rlips66

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Dat is inderdaad vergelijkbaar met mijn ervaring. Wat is echter wel heb gemerkt is als je er wat druk op zet via dit forum de zaken ineens worden geregeld. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het - denk ik - goede optreden van de moderator. Iedere keer als ik een wat scherper bericht achterliet (wat ook oprecht verwoorde wat ik van de situatie vond) werd een paar minuten later ineens een volgende stap in het proces gezet. Hetzelfde gebeurde gisteren. Nadat ik mijn bericht had geplaatst ontving ik een SMS dat de bestelling was teruggeplaatst naar de oorspronkelijke besteldatum (27 okt (09:14u)). Aan het begin van de middag veranderde ook de status van mijn bestelling naar uitleveren en aan het einde van de middag ontving ik een track & trace code van PostNL. En vanochtend om 11u was het zover. Ik ben de blije eigenaar van een iPhone X! Wat een fantastisch apparaat.

Moraal van het verhaal is wel dat je er zelf achteraan moet zitten maar dat het uiteindelijk (sneller dan je verwacht) ineens goed komt!

Moderator: bedankt voor al het goede werk achter de schermen!!
Mike96e

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Tiktak Lijkt weer een fout van belsimpel. Ze zeggen dat t via t-mobile en telfort is terwijl op hun eigen websites 4-6 weken staat. Vorige week maakte belsimpel dezelfde fout met vodafone toestellen.
mell33

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Als ik hier een kans maak hem eerder te kunnen krijgen, dan heel graag natuurlijk.

Ik zit momenteel zonder telefoon, ik heb de 6s van mijn vorige abbo aan me nichtje van 12 gegeven. Ik had verwacht hem via VF binnen een week te kunnen krijgen, omdat ze groot zijn had ik grote partijen ipnone 's verwacht.
Ik weet dat leverijden wat langer zijn geworden, en hoop gewoon niet dat het 5 week duurt, omdat ik na de 27-10 besteld heb. maar boos ben ik niet en ik heb niks te klagen bij VF en als ik een probleem had, dan was het zo opgelost. Vind het alleen jammer, ik heb ook het idee dat er veel zijn die hele stapels hebben gekocht, Zou ze wel sieren als ze eerst 1 per adres doen, en de 2de als de meesten al voorzien zijn.
Geen idee hoe een bestelsysteem dit afhandeld enof dat uberhaupt wel kan. Wie het eerst maalt die het eerst 10 goedkope abbos haalt is niet zoals het spreekwoord is bedoeld, Ik kan het ook niet echt hebben als de 1 er al 5 binnen heeft (en hem met dikke winst verkoopt bijv) en de ander nog 5 week moet wachten. (toch een kleine klaagzang verdikkemie, haha)



Tiktak

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb net gebeld en ze hebben me vertelt dat ze hem echt op voorraad hebben maar dan alleen in combinatie met T-mobiel abonnement en niet Los !
Nico2

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik heb, net als vele anderen, een pre order geplaatst bij Vodafone. En mijn ervaringen wil ik toch even kwijt.
Op 27-10 om negen uur zat ik klaar om een order te plaatsten maar het duurde toch nog even voordat de site beschikbaar was maar ging al met al redelijk soepel en om 9:25 had ik een bevestiging mail dat de order geplaatst was. Om 13:30!! nog een mail gekregen met een order nummer met helaas mijn oude adres en niet het adres wat ik bij de order ingave ingevuld had. Ik realiseerde mij dat ik mijn adres wijziging nooit aan Vodafone doorgegeven had. Slordig van mijn kant maar daar alles digitaal gaat is het mij nooit opgevallen. Dus maar even gebeld, een uiterst vriendelijke helpdesk medewerker heeft mijn adres gewijzigd en ik heb natuurlijk meteen naar de verwachte leveringsdatum gevraagd. Hij wist mij te vertellen dat er 1000 Iphones bij Vodafone aangeleverd worden en dat iedereen die voor drie uur besteld had op 3 november zijn telefoon geleverd zou krijgen. Dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt.
Op zondag 29-10 eens naar mijn order status gekeken en tot mijn verbazing stond dat als lever adres nog steeds mijn oude adres, het factuuradres was wel gewijzigd. Op maandag maar weer gebeld en ik kreeg de mededeling dat bij Vodafone toch echt alles goed in het systeem stond. Omdat het op woensdag nog niet veranderd was bij mijn orderstatus nog maar eens gebeld en wederom een zeer behulpzame medewerker aan de lijn die volgens zijn zeggen een extra attachment aan de order toegevoegd heeft waardoor alles goed moest komen. Ik kreeg een mail dat mijn order gewijzigd was en daarin stond inderdaad het goede afleveradres, alleen was mijn factuuradres weer mijn oude adres. Ik geef het op.
Op woensdag een sms ontvangen dat mijn nieuwe telefoon in week 44 geleverd gaat worden. Dat zou dan vrijdag kunnen zijn. Het op mijn werk lastig is om op zeer korte termijn vrij te nemen meteen maar het is mij toch gelukt om vrijdag thuis te zijn. voor de zekerheid. Op Donderdag om 16:15 de bekende sms gehad dat de informatie over de levering niet klopte en dat Vodafone voor de rest niets meer weet. Voor niets een vrije dag. Natuurlijk vrijdag weer gebeld met Vodafone en er werd mij verteld dat er inderdaad toestellen binnen gekomen waren maar dat niet alles in een keer verstuurd kon worden door Vodafone, achetraf weer een onzinverhaal.
Al met al erg teleurstellend. Dat ik nooit een adres wijziging aan Vodafone doorgegeven heb is natuurlijk mijn verantwoordelijkheid maar ik heb toch echt om 9:15 besteld en vind dat ik dus ook voorin de rij hoor te staan en niet pas om 13:30. Wat ik echter nog kwalijker vind zijn de beloftes die gedaan worden en niet nagekomen zonder ook maar een enkele persoonlijke verontschuldiging. Ik plaatst toch een order van 1660 euro en verwacht dan ook wat. First in first out lijkt mij in deze niet van toepassing.
Vodafone heeft het bij mij ondertussen wel verprutst. Maar natuurlijk zal het maandelijks te betalen bedrag keurig op tijd van mijn rekening afgeschreven worden, daar worden geen fouten gemaakt.
NickC

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Serka Hoop dat je een fijn weekend heb gehad. Gelijk toch even een vraagje je op de maandag ochtond.

Met een levertijd vasn 1 tot 3 weken zou iedereen aankomende vrijdag voorzien moeten zijn van een iPhone X. Of zie ik dat verkeerd?

mell33

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Ik snap je, maar het is wel allemaal je eigen schuld, en dan in tijd van drukte al dit soort veranderingen doen is de goden verzoeken. Is het niet zo dat je niet heel goed en zorgvuldig bij een bestelling je adres in moet vullen/nalezen? en een verzend adres moet kiezen enz.
Hoe kan je dat nou over het hoofd zien? (ps je kan ook later je adres aanpassen als het om de ziggo voordeel gaat. Sorry is een beetje mijn vermoeden dat het zo is gegaan, als je over je oude adres heen leest, dat kan ik haast niet geloven als je 1500 eu uitgeeft)
En waarom neem je vrij als je nog geen bericht hebt, Als hij zou komen dan komt hij de volgende dag wel als je er niet bent.
Ik vind dat je nu de rand op het einde van je bericht, onterecht plaatst.
Maar je zit nog wel bij de eerste lichting dus komt goed
Shaq

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
NickC "Hoop dat je een fijn weekend heb gehad. Gelijk toch even een vraagje op de maandag ochtend."

Is nog maar net weekend toch of zit ik nou heel verkeerd ?
mell33

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Shaq, ik denk dat hij op een oud berichtje reageert van serka
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Ik denk dat dit geval alleen maar verliezers kent. Vodafone had graag iedereen gelijk voorzien. Wij hadden graag gelijk het toestel gehad en geen issues. Je weet dat je bij een groot bedrijf soms te maken krijgt met mensen die niet zo goed weten waar ze over praten. Ze willen de klant van dienst zijn en doen dan soms toezeggingen die zij niet na kunnen komen.
Het goede nieuws is dat het uiteindelijk wel helemaal goed komt.
NickC

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik doelde er op dat hij er Maandag pas weer is. Hij heeft weekend, wat hij in een post heeft aangegeven. En daar speelde ik op in
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
NickC Smooth operator you ????
Shaq

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Oh vandaar. Liep al helemaal te controleren welke dag het wat. Hopen dat Serkan maandag de laatste berichten kan beantwoorden, zodat iedereen zo snel mogelijk kan genieten van zijn iPhone X
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic