Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes

Let op! Vanaf 31 oktober 2014 vervalt je @vodafone.nl e-mail adres


Vanaf 31 oktober 2014 zullen je Vodafone e-mail inbox en je@vodafone.nl e-mail adres vervallen. Als je dus momenteel een e-mail adres hebt dat eindigt op@vodafone.nl dan kun je hiervan binnenkort geen gebruik meer maken. De reden hiervoor is dat er nog maar weinig klanten gebruik maken van deze e-mail dienst. Het is dus écht belangrijk dat je voor die tijd enkele stappen uitvoert zodat je geen belangrijke gegevens kwijtraakt!

Wat gaat er gebeuren?

Vanaf 17 oktober 2014 as. ontvang je geen e-mails meer in je Vodafone e-mail inbox. Ook een voicemail doorsturen naar de Vodafone inbox werkt vanaf dan niet meer. Je kunt de inbox openen, e-mails lezen en doorsturen tot 31 oktober 2014.

Handig om te doen:

We raden je aan om voor 17 oktober 2014 de volgende stappen uit te voeren:


  • Maak een e-mail adres aan bij een andere gratis e-mailprovider (bijvoorbeeld Gmail, Hotmail etc).
  • Informeer je contactpersonen over je nieuwe e-mail adres
  • Werk op alle belangrijke plekken je contactdetails bij. Denk hierbij aan websites waarop je het@vodafone.nl e-mail adres gebruikt om je wachtwoord op te vragen.
  • Als je op je huidig Vodafone e-mailadres je Vodafone facturen ontvangt is het belangrijk dat je dit aanpast. Zo blijf je je rekening in de toekomst op het goede adres ontvangen.
  • Stuur de e-mails die je graag wilt bewaren vóór 31 oktober 2014 door naar je nieuwe e-mail adres.
  • Bewaar de contactgegevens die je nog nodig hebt.
Nadat je alle gegevens hebt overgezet of verwijderd kun je jouw e-mail adres aanpassen in je toestel. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt per telefoon. Kijk daarom in onze toestelhandleidingen na hoe je jouw e-mail adres in je toestel aanpast.

Heb je meer informatie nodig of heb je nog vragen? Stel deze dan gerust in dit topic!
58 Reacties 58
jolandah74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blijft de mogelijkheid om oude mailtjes te lezen wel bestaan? Anders moet ik nu hel snel mailtjes door gaan sturen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @jolandah74,

Leuk dat je je hebt geregistreerd op het Vodafone Forum!

In het eerste bericht staat: "Je kunt de inbox openen, e-mails lezen en doorsturen tot 31 oktober 2014.".

Na 31 oktober 2014 is het daarom niet meer mogelijk om oude mailtjes te lezen.
Paultje59

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evenals een van de andere forumleden ben ik (twee maal zelfs) gebeld door Vodafone dat de mailservice per 22 september zou vervallen. Men is daar blijkbaar intern niet goed op de hoogte.
Overigens is de termijn van 1,5 maand volstrekt onvoldoende omdat ik veel instanties moet informeren en dat valt niet altijd mee.
Vodafone zelf heeft daar blijkbaar ook moeite mee want ze sturen nog mail naar mijn oude adres, terwijl ik ook al mail op mijn nieuwe adres heb ontvangen van Vodafone.
Ik wilde daarover bellen maar de klantenservice was vandaag bijzonder druk.

Paultje59

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is daar nog iemand? Klantenservice niet bereikbaar en Vodafone stuurt mij verschillende nieuwsbrieven op 3 mailadressen. Ik vind dat we veel te weinig tijd hebben om iedereen te informeren als het Vodafone zelf al niet lukt.
Indien nodig ben ik bereid naar de geschillencommissie te gaan om de termijn te verlengen.
Paultje59

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone is in winterslaap!
En waarom worden de gebruikers pas op 1 september geinformeerd terwijl dit op 24 juli al op het forum stond naar nu blijkt. Ik ben al heel lang abonnee maar Vodafone heeft maling aan haar abonnees!
Het is nagenoeg onmogelijk om een klacht in te dienen.
ferry10

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jammer dat Vodafone met de voicemail2vodafoneemail service gaat stoppen. ik ga er vanuit dat Vodafone een alternatief of een berbetering gaat bedenken om voicemail2email te blijven gebruiken. via de App bijvoorbeeld..
zou een goede ontwikkelng zijn. ik word graag van nieuwe ontwikkelingen op de hoogte gehouden..
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Paultje59,

Bedankt voor je input. Neem voor het aanpassen van je gegevens contact op met onze klantenservice. We hebben namelijk geen inzage in je privégegevens.

Het Forum is bedoeld voor en door klanten en het uitwisselen van algemene tips en tricks. Het kan daarom zijn dat een moderator niet of later reageert.
Paultje59

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De klantenservice is nagenoeg onbereikbaar.
aevdhout

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf 31 oktober vervalt het Vodafonemail adres. hoe kan ik instellen dat de voicemailberichten middels optie '55' naar een ander emailadres dan het bestaande mail**********@vodafone.nl kan worden gestuurd?
kulderij

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blijft de mogelijkheid bestaan om je voicemail door te sturen naar je e-mail als geluidsbestand? Dit was optie 5-5 in de voicemail en ZEER handig.
Graag zie ik een mogelijkheid om dit naar een prive e-mailadres te doen.
Alvast bedankt
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@aevdhout @kulderij

Het antwoord op jullie vraag staat al op pagina 1 van dit topic (in het bericht van Annabelle).
jaccies

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Op 22-08-2012 wist ik al dat email zou gaan verdwijnen, ze verstopte de inbox al heel ver weg,
en ze lieten al niet meer zien hoeveel mails je had op de my.vodafone website
Ook zijn toen zijn de mailservers er 14 dagen uit geweest.

Dus ik ben er niet rauwig om dat de email gaat verdwijnen de service was toch al zeer slecht.
Maar ja het was een service die je bij het pakket kreeg, dus nu zal het pakket wel goedkoper worden denk ik zo !!!

en vandaag kreeg ik een bericht dit: Via deze mail willen wij u aanraden om het wachtwoord van uw Vodafone.nl e-mail aan te passen

mja dat is echt niet nodig de meeste zullen het vodafone email adres al niet meer gebruiken , als het op 31 oct gaat vervallen.
Als ik zelf het email adres met alle content kon verwijderen dan had ik dit al laang gedaan!
dfeenstra

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Ik heb netjes een mail gekregen dat jullie stoppen met het aanbieden van de mailservice.
Heel jammer, maar wel begrijpelijk als er te weinig mensen gebruik maken.

Ik las dat je tot 17 oktober mails kon ophalen vanaf de mailserver via bijvoorbeeld Outlook,
en dat je daarna tot 31 oktober enkel nog je mailbox online in kunt om mails eventueel door-
te sturen. Mails ophalen via een externe mailclient zou niet meer kunnen vanaf 17 oktober.
Toch kan ik nog steeds mails ophalen via Outlook, dit zou toch al niet meer kunnen?
Ik kreeg er vandaag weer een paar binnen, dus is de eerste datum dan verlengd, of..?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi dfeenstra, klopt, de 17 oktober-datum is iets verschoven. We zijn nog bezig met de voorbereidingen van het uitschakelen. Naar verwachting is ophalen via een extern programma in de loop van deze week niet meer mogelijk.
De andere datum is niet veranderd.
dfeenstra

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie nu inderdaad dat ik geen e-mailberichten meer kan ophalen met Outlook, en er ook geen berichten meer binnenkomen in mijn mailbox online. Wat ik echter mis, is een terugkoppeling naar mensen die mij nog wel trachten te bereiken op mijn vodafone-mailadres. Ik teste dit gisteren even uit, en krijg inderdaad geen e-mailbericht in mijn vodafone mailbox online, maar ook geen terugmelding dat mailen naar mijn vodafoneadres niet meer kan, of gewoon een standaard foutmelding zodat men weet dat mijn adres niet meer werkt.

Wordt hier nog aan gewerkt, of gebeurd dat pas wanneer jullie helemaal gestopt zijn met de maildienst? Dus na 31 oktober aanstaande.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@dfeenstra Scherp opgemerk! Ik heb even navraag voor je gedaan, en wat je vermoedt klopt precies. Tot de 31e is de situatie dat in de mailboxen geen mail meer binnenkomt, maar dat de mailboxen strikt genomen op onze servers nog niet verwijderd zijn. Je moet immers nog je oude e-mails kunnen downloaden.
Dat heeft tot gevolg dat het "mail kan niet bezorgd worden" bericht nogal laat binnen kan komen. Bijvoorbeeld google (gmail) probeert een e-mail 1-2 dagen af te leveren als dit niet onmiddellijk onmogelijk is. De mailbox zelf bestaat nog, wat betekent dat afleveren niet direct onmogelijk is. Gmail blijft het dan dus nog braaf 1-2 dagen proberen. Hoe lang die pogingen doorgaan wisselt per mailprovider, maar het idee blijft hetzelfde: zodra ze ophouden met proberen komt pas het "kan niet afleveren" bericht.

Na de 31e bestaan de mailboxen echt niet meer, is het direct onmogelijk om de mail af te leveren, en zal je bij elke provider direct een "kan niet afleveren" bericht krijgen.
MaartenKoster

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met welk adres is de mailbox via webmail te bereiken, of wat is het adres van de mailserver? Nog steeds pop3.vodafone.nl?

Erg jammer dat er geen mogelijkheid is voicemail naar een eigen e-mailadres buiten vodafone.nl te sturen. Het was een erg handige optie.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@MaartenKoster De mailbox is niet (meer) via bv POP te bereiken. Als je nog mails wilt downloaden ga je naar


  • my.vodafone.nl
  • mijn abonnement
  • persoonlijke gegevens
  • rechts op de "persoonlijke gegevens" pagina vind je een link naar je mailbox (naar mijn inbox)
Dat was inderdaad een handige optie. Wie weet, in de (niet nabije) toekomst... 😉
cjosef

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kom ik bij de inbox vanaf de My Vodafone site om te controleren wat er nog aan mail is?
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Hallo @cjosef
Normaal gesproken is het de bedoeling dat klanten je van een antwoord voorzien. Omdat de mailbox echter morgen verdwijnt, spring ik even ertussen. Je kunt je mailbox vinden door op algemene gegevens wijzigen te klikken dan kom je erbij terecht.
Groeten, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic