Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes

Let op! Vanaf 31 oktober 2014 vervalt je @vodafone.nl e-mail adres


Vanaf 31 oktober 2014 zullen je Vodafone e-mail inbox en je@vodafone.nl e-mail adres vervallen. Als je dus momenteel een e-mail adres hebt dat eindigt op@vodafone.nl dan kun je hiervan binnenkort geen gebruik meer maken. De reden hiervoor is dat er nog maar weinig klanten gebruik maken van deze e-mail dienst. Het is dus écht belangrijk dat je voor die tijd enkele stappen uitvoert zodat je geen belangrijke gegevens kwijtraakt!

Wat gaat er gebeuren?

Vanaf 17 oktober 2014 as. ontvang je geen e-mails meer in je Vodafone e-mail inbox. Ook een voicemail doorsturen naar de Vodafone inbox werkt vanaf dan niet meer. Je kunt de inbox openen, e-mails lezen en doorsturen tot 31 oktober 2014.

Handig om te doen:

We raden je aan om voor 17 oktober 2014 de volgende stappen uit te voeren:


  • Maak een e-mail adres aan bij een andere gratis e-mailprovider (bijvoorbeeld Gmail, Hotmail etc).
  • Informeer je contactpersonen over je nieuwe e-mail adres
  • Werk op alle belangrijke plekken je contactdetails bij. Denk hierbij aan websites waarop je het@vodafone.nl e-mail adres gebruikt om je wachtwoord op te vragen.
  • Als je op je huidig Vodafone e-mailadres je Vodafone facturen ontvangt is het belangrijk dat je dit aanpast. Zo blijf je je rekening in de toekomst op het goede adres ontvangen.
  • Stuur de e-mails die je graag wilt bewaren vóór 31 oktober 2014 door naar je nieuwe e-mail adres.
  • Bewaar de contactgegevens die je nog nodig hebt.
Nadat je alle gegevens hebt overgezet of verwijderd kun je jouw e-mail adres aanpassen in je toestel. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt per telefoon. Kijk daarom in onze toestelhandleidingen na hoe je jouw e-mail adres in je toestel aanpast.

Heb je meer informatie nodig of heb je nog vragen? Stel deze dan gerust in dit topic!
58 Reacties 58
jabeling

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Momenteel kan ik voicemails die ik wil bewaren doorsturen naar mijn Vodafone-email door tijdens het bericht 55 in te tikken. Erg fijn om als optie te hebben. Maar de service heeft wel een opfrisbeurt nodig.
Om eerlijk te zijn voelt deze Vodafone-email aan alsof het uit het jaar 1995 komt. Erg ouderwets en maximaal 25 MB (echt??) in de inbox.
Vervolgens moet ik de voicemails handmatig één voor één doorsturen naar mijn eigen email (Gmail) account.
Wordt het niet eens tijd dat we de voicemails rechtstreeks kunnen doorsturen naar het mailadres van eigen keuze?
Het is tenslotte 2014 inmiddels ...
Groet!
Johannes

PS Om over het gebrek aan Visual Voicemail op de iPhone nog maar niet te beginnen ...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Johannes,

Bedankt voor je feedback. Op dit moment is dat inderdaad niet mogelijk. We zijn ons ervan bewust dat dit niet meer goed matcht en we zijn bezig om dit een nieuwe invulling te geven. Voor nu kan ik hier verder geen informatie over geven, omdat er nog niets bekend is. In ieder geval bedankt voor het aangeven.
roeleveld

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat de email service verdwijnt kan ik begrijpen.
Ik vind het echter zeer jammerlijk dat het niet meer mogelijk zal zijn om mijn Voicemail berichten per email te ontvangen. Deze optie is zeer nuttig aangezien er vaak telefoonnummers en andere informatie genoemd wordt die niet altijd goed te verstaan zijn.
Snel terug kunnen spoelen is dan noodzakelijk. Dit lukt goed als het met een audio programma kan worden afgespeeld. De menu structuur van 1233 (voicemail) is hiervoor onbruikbaar.

Ik zou het op prijs stellen als deze optie zal blijven bestaan, maar dan gekoppeld aan een prive-email adres. En dan graag ook de mogelijkheid dat alle voicemail berichten per email gaan.

Alvast bedankt,

J. Roeleveld
roeleveld

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Annabelle,

Aangezien de email service gaat verdwijnen, is het mogelijk om de voicemail berichten naar een ander email adres te laten versturen?

Alvast bedankt,

J. Roeleveld
RobS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Begrijp ik het dan goed dat de mailserver voor uitgaande mail wel beschikbaar blijft? Deze gebruik ik namelijk om via de telefoon mijn mail te kunnen versturen (ook de andere dan Vodafone adressen).

Alvast dank,

Rob.
nlawley

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
I am horified that you are stopping email after I have changed all my 64 company contacts to my vodafone email address!!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@roeleveld, je kunt je voicemailberichten helaas niet naar een ander e-mailadres sturen.

@RobS het @vodafone.nl adres komt te vervallen, hiermee vervalt ook de mogelijkheid om e-mail te versturen via de Vodafone smtp. Je kunt uiteraard wel een uitgaande server gebruiken van de vele gratis e-mailproviders.
De mogelijkheid om e-mails te blijven versturen blijft wel bestaan.

*moderator edit: bericht aangepast*
renestri

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jammer. vooral handig was optie "voicemail doorsturen aan je Vodafone e mail acoount" (55 intoetsen tijdens luisteren van een bericht). Is daar en alternatief voor??
nokray

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jammer dat deze mail service stopt ik gebruik hem al jaren. dit zal voor mij ook de reden zijn om op zoek te gaan naar een andere provider. bijzonder teleurstellend deze move
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi renestri, nadat de mailboxen vervallen zijn is er geen optie meer om je mail door te sturen. Het is wel een heel nuttige functie natuurlijk, maar een vervanger ervoor is niet één-twee-drie geregeld. Of&wanneer er een alternatief voor komt durf ik op dit moment nog niet te zeggen.

@nokray: jammer om dat te horen. Ik neem aan dat je op zich tevreden bent over onze diensten toch? Ik snap niet helemaal dat dit dan de reden is om je abonnement op te zeggen. Er zijn heel veel gratis alternatieven die minimaal net zo goed, of misschien wel beter werken. En we helpen je uiteraard graag als je die wilt instellen op je toestel.
Sieking

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje,

Voor mij is het vervallen van de mogelijkheid om je bericht naar je mailbox te sturen een groot gemis.
Ik begrijp dat jij persoonlijk er niets aan kan doen maar ik hoop dat iedereen die gebruik maakt van deze funktie reageerd zodat vodafone in de evaluatie mee kan nemen dat er toch voldoende gebruik van wordt gemaakt om een alternatief aan te bieden.

Ik werk als ZZP-er in de IT en klanten spreken regelmatig hun problemen in op mijn voicemail. Terug luisteren van mijn Voicemail druk ik dan ook 55 en dan komt het voicemailbericht in de vodafone email, mijn Office365 mailbox leegt automatisch om de paar minuten de de vodafonemailbox en zo heb ik mijn berichten in mijn gewone email en kan ik ze koppelen aan een to-do item.
Het is een omweg maar werkt perfect!

Ik zou dus dus ook willen aandringen op het aanbieden van een alternatief, liefst het doorsturen van de berichten naar een eigen mailbox.

Met vriendelijke groet,

Nanko Sieking
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Sieking,

Bedankt voor je toelichting en welkom op het Forum!

Zoals mijn collega Annabelle aangaf zijn we ons bewust van het ontbreken van deze functie bij sommige klanten. Er wordt wel gekeken of een alternatief mogelijk is. Echter is hier momenteel nog niets over bekend.
roelvano

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Marc-

Ik werd onlangs gebeld met de mededeling dat het vanaf 22 september niet meer beschikbaar is... Hier lees ik weer andere data.

Vind het erg vervelend dat ik m'n voicemail niet meer kan doorsturen. Sowieso is de manier van voicemails afluisteren via 1233 onhandig en ouderwets en niet meer van deze tijd. Het doorsturen naar een mailadres was nog enigszins handig, maar veel onhandiger dan een app of visual voicemail zoals KPN/Hi en T-mobile hebben.

Enfin, jullie geven aan dat jullie ervan bewust zijn, dat deze functie gaat ontbreken en geven aan dat jullie een alternatief onderzoeken, maar nog niets concreets. Waarom iets wegdoen dat nu werkt, voordat jullie een werkend alternatief hebben? Stop hier dan pas mee als er een andere manier is... Toch veel logischer?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @roelvano,

Door wie ben je precies gebeld hierover? Wanneer een dienst wordt aangepast wordt dit normaal bekend gemaakt via e-mail, een persbericht en/of bijvoorbeeld het Forum. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat klanten hierover worden gebeld.

Ik begrijp dat het lastig is. Op je vraag waarom dit wordt gedaan voordat er een alternatief is kan ik je niet bij helpen. Hiervoor is door het bedrijf gekozen, ik heb hier zelf geen zeggenschap over.
roelvano

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Marc-

Ik vond het ook erg raar dat ik hierover gebeld werd, maar het was door iemand van Vodafone Zakelijk (terwijl ik geen zakelijk abonnement heb bij VF).

Ik weet niet of en hoeveel invloed jij hebt binnen Vodafone, maar het zou handig zijn als iemand hier naar zou kijken wellicht.


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi roel, hoe bedoel je dat precies? Met betrekking tot het gebeld worden of het uitfaseren van deze service? Mbt het uitfaseren: die kogel is door de kerk, dat zal niet teruggedraaid worden.
Sjoerd_Jan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Erg leuk, zo'n berichtje tijdens je vakantie! ik ben gisteren terug gekomen en heb dus ÉÉN dag om alle registraties en contactpersonen die ik de afgelopen jaren gehad heb, te informeren.
Ik gebruik deze e-mailservice al meer dan 11 jaar als primair e-mailadres!!!!
Dat zijn der dus meer dan 100 contacten en vele tientallen internet-diensten. inclusief lopende solicitatie-procedures.
Vodafone, BEDANKT!
Normaal bij dit soort acties, is een overgangsperiode van een jaar meer gebruikelijk, bij mijn weten tenminste. dit met meer of mindere functionalitijd.

Aangezien dit blijkbaar de manier is waarop Vodafone met haar klanten omgaat, is het een hele goede reden om het volgende contract voor mijn twee telefoonabonenten bij een concurent af te sluiten :@
roelvano

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag @BasT ,

Ik werd door VF Zakelijk gebeld over het feit dat m'n mailbox verviel. Meer info kon ik bij de klantenservice krijgen.
Nogmaals vind ik dit een hele fijne functie en vind het heel erg naar dat deze functie verdwijnt voor er zicht is op een vervanger.
Iets met oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe schoenen hebt.

Ik zou het erg prettig vinden als dit besluit nog wordt bekeken en wordt teruggedraaid tot er een permanente oplossing is.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Sjoerd_Jan

Ik hoop dat je een fijne vakantie gehad hebt:). Gelukkig heb je nog even tijd, want pas op 17 oktober kun je geen nieuwe e-mails meer invangen. Per 31 oktober kun je helemaal geen gebruik meer maken van het adres. Geen paniek dus, ik begrijp dat het vervelend is maar er is nog genoeg tijd om ervoor te zorgen dat iedereen je nieuwe e-mail adres heeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic