bas001

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

LETOP! Prepaidkaart onbereikbaar in Europa!

Twee prepaid kaarten met 5 euro bel te goed; Wel kunnen bellen en smsen, niet gebeld kunnen worden in Buitenland. Een situatie met de klantenservice om doodziek van te worden.

Ik ben helemaal klaar met Vodafone!! Op 31 juli 2017 gaan mijn beide telefoonnummer over naar T-mobile prepaid.
Ik heb op 25, 26 en 27 juli 2017 bij elkaar meer dan 10 volledige beluren, tijd, energie in dit hele gedoe gestoken om met de klantenservice te bellen (los van de financiële schade). Elke keer krijg je iemand anders aan de telefoon die het hele verhaal moet bestuderen (aantekeningen in de computer) dus moet je weer lang wachten en vervolgens moet je elke keer uitleggen wat wel en niet gedaan is. Vervolgens hebben ze allemaal hun eigen oplossing en word je gewoon aan het lijntje gehouden.
Het aan het lijntje houden; zitten allemaal te bedenken aan de telefoon en sluiten af met de tekst 'nu moet ie werken hoor en als het niet werkt bel nog maar eens, vervolgens weet je dat je weer opnieuw moet bellen'.

Door het niet bereikbaar zijn heb ik Frankrijk moeten verlaten en een overnachting moeten nemen in België om donderdag 27 juli 2017 naar de Vodafone winkel te gaan in Breda ('s ochtends). Daar heb ik van een jongedame twee nieuwe simkaarten meegekregen en weer naar de grens (België) gereden. Twee netwerken getest op twee verschillende toestellen, nog steeds niet bereikaar. Kom ik in de middag weer bij de Vodafone winkel in Breda, zegt de jongeman doodleuk, u moet wel in het buitenland zitten willen wij een roamingonderzoek uitvoeren (dat kreeg hij via 0800-0094 te horen). Je moet je inhouden want je staat inmiddels op ontploffen ze sturen je weer terug naar het buitenland.... ik was lang genoeg in het buitenland, dan had men toen een onderzoek kunnen uitvoeren. Ik kan niet anders zeggen dat 'onproffesioneel gedrag' wat daar zit bij de klantenservice. Dat komt nou als je elke keer iemand anders aan de telefoon krijgt.

Vodafone had zelf contact moeten onderhouden met de klant (men had een prive nummer van mijn vrouw waar ik bereikbaar op was), nee hoor, de klant moet 20.000x zelf bellen. Als vodafone boven op het probleem had gezeten, wellicht was het binnen 2 dagen opgelost. Dat werkt heel simpel, een vaste medewerker die de zaak op zich neemt.

Zelfs de Vodafonewinkel kon niet verder komen dan 1 lijn te bellen. De jongeman van deze winkel keek er van op in het systeem hoeveel aantekeningen er waren gemaakt en acties die waren ondernomen. Hij kon goed begrijpen dat ik ondertussen witheet was, op een gegeven moment ben je het geklungel van het bedrijf zat, want zolang ik niet Vodafone blijf bellen, is het probleem niet opgelost (nogmaals Vodafone had mij moeten bellen, en als de klant een keer niet bereikbaar zou zijn dan probeert je het nog maar 10x om de klant te bereiken, dus niet). Belachelijk dat een klant zich moet opdringen bij Vodafone om klant te blijven. Klachten online indienen helpt niet op de Vodafone website. Ze bellen niet terug en komen na aantal dagen pas met een antwoord waar je niets aan hebt, je kan wel terug reageren per email, kan je weer dagen wachten. Van een telecom bedrijf hoor je te verwachten wat comminiceren inhoud. Communiceren met dit bedrijf en binnen dit bedrijf is ver te zoeken.

U moet maar naar het buitenland gaan en dan belt u ons maar was het antwoord. Denken jullie bij Vodafone dat ik een gaatje in mijn hoofd heb?! Over twee weken zit ik in Spanje, dan moet ik de klantenservice maar bellen. Wat denk je nou zelf Vodafone? Bekijk het maar met jullie netwerk en die twee nieuwe abbonementen neem ik ergens anders wel. Ben geen proefkonijn voor jullie bedrijf. Klantenservice gaat niet verder dan de straatstenen zal je bedoelen.

Als je bij de vooringang bij www.tele2.nl er niet uit komt (nummer klantenservice), bel je het hoofdkantoor (ander nummer) en dan krijg je het escalatieteam aan de telefoon (telefoniste Tele2 verbindt je door, terwijl de telefoniste bij Vodafone doodleuk zegt, ik heb geen nummers, ik kan u alleen doorverbinden naar de klantenservice) en bij Tele2 heb je wel een fatsoenlijke communicatie (gevoel dat je serieus word genomen en dat men niet met onzin verhaaltjes aan komt, teminste personeel dat dieper in de systemen kan kijken dan bij de vooringang waar je als klant blijft hangen en het mee moet doen) en Tele2 onderneemt direct actie om zaken op te lossen en men belt je net zo lang terug tot het probleem is opgelost (dat is heerlijk als klant zijnde, tele2 neemt het probleem opzich, bij Vodafone neemt de klant het probleem op zich). Bij Vodafone weten ze niet wat ze met je probleem aan moeten en moet je een medewerker nog corrigeren ook. Als je een medewerker bij Vodafone aan de lijn krijgt, kan je aan de houding al voorspellen of je er met die medewerker uit gaat komen. Waardeloos. En als de verbinding word verbroken dan belt Vodafone je niet eens terug, terwijl men weet dat ze een nummer hebben waar je wel op te bereiken bent.
En als je een beetje laat doorschemeren of merken dat je boos bent bij de klantenservice dan is men snel op z'n teentjes getrapt bij Vodafone. Ze leven zich niet in dat jij als klant uren aan het bellen bent en je prive leven met je gezin en werk gaat in het buitenland ook door.
Dan krijg je een antwoord, op deze manier ga ik u niet te woord staan en verbreken ze de verbinding. Vervolgens moet je opnieuw bellen en de volgende medewerker (ze zittten daar voor Vodafone en niet voor zich zelf) een uitbrander geven over de houding van hun collega er voor. Je zit dan letterlijk op het kookpunt. Een goede medewerker laat de klant zijn verhaal doen, met boze woorden, en haakt dan even in dat men begrijpt dat de klant zo boos is en dat men verder gaat kijken naar wat wel gedaan kan worden. Een medewerker die op deze manier weet in te spelen op de klant en zich dus kan inleven, is goud waard en daar wil je als bedrijf zeker nog 100 medewerkers van hebben. Deze medewerkers halen de klanten binnen en weten klanten te houden als klant. Pas op de allerlaatste moment kwam ik (weer via 06-54...) in contact met 'Ramona' van Corporate & Channel support, geweldige jonge dame. Heel fijn contact en iemand die wil er alles aan doet om een klant, klant te laten voelen en wilde het probleem oppakken. Als ik haar bij het 1, 2 of derde gesprek aan de lijn had, was ik er van overtuigd dat het vrijsnel goed was gekomen. Waarom is niet iedereen zo bij Vodafone? Toch moest ik blijkbaar weer in het buitenland zijn om het probleem 'mogelijk' te kunnen verhelpen. Maar ondertussen had ik het wel gehad na al die uren, dagen, speciaal rijden etc. Want die 20 medewerkers daarvoor hebben mijn verblijf in Frankrijk verziekt, verpest dus. Heb het helemaal gehad met dit bedrijf.

Als simkaart 1 en 2 niet werken met gebeld worden en simkaart 3 kan ik wel op gebeld worden, hou als bedrijf dan op over instellingen in mijn telefoon. Jullie moeten je doodschamen bij Vodafone en laat de directie zijn spullen maar pakken en bij Albert Heijn vakken gaan vullen. Zo ga je niet met je klanten om, men is zeer onproffesioneel. Het is overduidelijk dat we weer met een bedrijf te maken hebben die naast de manier van werken en communiceren, ook de grote getale klanten die er zijn niet goed in de hand weet te houden.
Als men mijn probleem beter had aangepakt door met mij direct contact te houden (geregeld terug bellen), dan hoeft een klant niet 20.000 x te bellen. Want op deze knullige manier van werken hou je onnodig lijnen bezet bij de klantenservice met soms lange wachttijden. Ik twijfel er geen moment aan dat ik niet de enigste zal zijn die van het kastje naar de muur gestuurd werd. Het is duidelijk dat dit een specifiek probleem is, dan zet je een klant toch direct door? Elke keer een afwachtende houding bij de klant veroorzaken daar wek je wantrouwen mee.

Vodafone gooit zijn eigen ruiten in dat klanten vertrekken. Door geen goede werkstructuur binnen het bedrijf is het simpel om als klant te vertrekken en naar een andere provider te gaan. Ik heb 20.000x 06-54 nummer gebeld en een paar keer 043 van het hoofdkantoor. Het domme van dit bedrijf is dat men MIJ gaat vertellen wat ik wel of niet moet ondernemen naar Vodafone toe om het probleem op te lossen. Nee, afdelingen moeten het onderling uitzoeken en de klanten niet belasten met het probleem van Vodafone. Doordat afdelingen onderling niet goed communiceren en de vooringang (klantenservice) niet direct met de collega's van andere afdelingen kan bellen, schuiven ze alles op de klanten af. U moet maar afdeling 'x' bellen of afdeling 'y'. Ja, hallo Vodafone, ik ben het bedrijf niet, zoek het intern lekker uit. Ow, u kunt verder niets bij de klantenservice? Vervelend zeg, dat is toch uw probleem en niet die van mij, ik ben tenslotte de klant. En vervolgens zijn er medewerkers die ophangen. Vroeger was de klant overal 'koning', tegenwoordig hebben we het nakijken en moet je maar afwachten.

Er word ook gezegd, we kunnen een ''case" aanmaken en word u met 'x' dagen terug gebeld. Ik ben klant en wens binnen 48 uur het probleem opgelost te hebben en niet wachten tot ik ooit met enkele dagen (hopelijk) terug gebeld kan worden terwijl ik in het buitenland zit. Ze laten je in onzekerheid achter.

Nog een leuke grap, een medewerkster zei, ik heb 10 euro op uw prepaid kaart gezet en dan kunt u het nogmaals proberen over 15 minuten. Ik zou dan 15 euro moeten hebben. Toen ik na die tijd keek stond er gewoon 5 euro op en nog steeds niet gebeld kunnen worden. Achteraf had ze zonder te melden die 10 euro er weer stiekum afgehaald. Ik vond het wel netjes op 10 euro er bij te krijgen met die ellende.. maar nee hoor, gierig bedrijf. Ik heb een hoop bezine kosten moeten maken vanuit Frankrijk met een overnachting in Antwerpen om de volgende dag naar Breda te gaan, want een simkaart overzetten kon alleen in Nederland .. werd aan de telefoon gezegd.

Het blijft tenslotte zo dat het niet het probleem van de klant is dat er iets fout zit in het netwerk en je hoort als bedrijf de klant zo min mogelijk te belasten met het oplossen van het probleem. Hoevaak men het systeem gereset heeft en ik mijn telefoon opnieuw aan moest zetten.... Gaat tijd worden dat men de werkwijze bij Vodafone intern gaat resetten en beter gaat presteren.
Het is om te huilen met Vodafone. Dit mag ik wel schrijven omdat ik zeer gefrusteerd ben geraakt naar 10 volle uren bellen en om vervolgens naar het buitenland gestuurd te worden.

Ik ben weg met mijn nummers 31 juli 2017. Omdat ik niet veel tijd had afgelopen donderdag, ben ik snel de T-mobile winkel ingedoken om de nummers aan de balie te laten overzetten (als ik maar bereikbaar ben).
Adios Vodafone!!

P.s. Weet je wat zo fijn was? Ik was bij elkaar 'maar' 30 minuten kwijt in Breda om de overzetting te regelen naar T-mobile. Eerst wat gedronken en gegeten bij de Hema (zeer relaxt), heb 2 minuten moeten wachten bij T-mobile winkel in Breda. Een medewerker heeft mijn nummers overgezet naar Tmobile prepaid en maandag zit ik op een ander netwerk. Eigenlijk ben je in 10 minuten van een ellendig bedrijf af. Want het registeren van mijn nummers en twee simkaartjes betalen was in 10 minuten gedaan. Voor geen goud dat ik er 15 volledige beluren van ging maken bij Vodafone!

Ik hoop met dit verhaal dat toekomstige klanten van Vodafone eerst nadenken met wat voor bedrijf men in zee gaat. Vodafone heeft het er niet zo mee om een probleem 'snel' op te lossen.
Als je in het buitenland zit voor werk en je hoort dat je mogelijk binnen een paar dagen terug gebeld kan worden om het probleem op te lossen, stop er dan mee als telecombedrijf.

Bij Vodafone zijn maar twee wegen: 1) klantenservice 2) klachtformulier online invullen. Kom je er met de klantenservice niet uit omdat iets aan de hand is, wat niet in hun systeem voorkomt, dan heb je pech als klant. Dat noemt men nu de klantenservice bij Vodafone. Dan kan je hoog of laag springen aan de telefoon, je moet alsnog een formulier online invullen en maar afwachten dat je na enkele dagen pas een antwoord krijgt (men belt niet, men gaat een bericht sturen zodat je weer een bericht terug kan sturen en enkele weken verder bent). Eenzijdige communicatie, erg slecht!! Men kan een bedrijf niet serieus nemen als je op deze manier klachten gaat afhandelen. Dit noemt men een goede, snelle service. Met andere woorden zoek het maar uit. Blijkbaar ziet Vodafone hun eigen fouten niet in. En als men het wel inziet dan zijn ze niet in staat om verbeterpunten door te voeren, ondanks dat het bedrijf al jaren bestaat.

Door enkele punten uit mijn schrijven te halen, weten de Vodafone medewerkers precies om welke telefoonnummers het gaat.

Sietske bedankt voor het reageren, gezien alle toestanden en de financiële schade, hou ik Vodafone voor gezien. By the way... bij www.ben.nl heb je een abbo voor 8 euro per maand 'onbeperkt' bellen, misschien dat ik dat maar ga nemen. Lekker voordelig & onbeperkt & maandelijks opzegbaar & maar 15 euro aansluitkosten!

@Sietske
Heb je nog steeds last van het probleem of werkt alles weer naar behoren? Ik kan op alle netwerken komen en heb met beide nummers getest, de simkaarten ook in een derde gsm gestopt. Probleem blijft.

Je hebt dus met jouw Tele2 abonnement geprobeerd om naar de Vodafone nummers te bellen, helaas zonder resultaat. Ik kon mijn twee Voda nummers niet bereiken. Had nog een 3e simkaart van Voda, deze kon wel gebeld worden. Hiermee was weer een vraag minder uit te zoeken.

Heb je ook al geprobeerd om met andere nummers te bellen naar de Vodafone nummers? Ja Ik had nog een 3e voda prepaid nummer, deze ging gewoon over in de toestellen waar de 1e en 2e nr niet functioneerde.

Werkt het dan nog steeds niet? Nee, echt van alles ondernomen wat maar kon. Hoewel het duidelijk was, het lag niet aan de telefoon of het netwerk waar ik op aangesloten was. Het probleem ligt dus bij Vodafone.

Toen je nog in Nederland was, kon je wel gewoon gebeld worden? Ja, ik kon gebeld worden, ook toen ik terug in Breda was bij de Voda shop.
7 Reacties 7
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi bas001,

Ik heb net in een ander topic gereageerd op jouw vraag, echter is jouw reactie in dit topic wat uitgebreider dus ik reageer hier nogmaals.
Heb je nog steeds last van het probleem of werkt alles weer naar behoren?
Je hebt dus met jouw Tele2 abonnement geprobeerd om naar de Vodafone nummers te bellen, helaas zonder resultaat. Heb je ook al geprobeerd om met andere nummers te bellen naar de Vodafone nummers? Werkt het dan nog steeds niet?
Toen je nog in Nederland was, kon je wel gewoon gebeld worden?

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reactie meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
bas001
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kijk, dit bedoel ik nou. Vodafone gaat liever een probleem uit de weg dan een probleem aan te pakken. Het antwoord van Marc is duidelijk, 'zoek het maar uit beste Klant'.
Je moet je doodschamen om voor Vodafone te werken op deze manier. Een klant niet benaderen en om het probleem heen werken is een beetje onbeschoft. Vodafone laat wederom haar ware gezicht zien.
Mijn advies aan iedereen is, zoek een andere telefombedrijf uit en zeker geen Vodafone.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
bas001,

Om verwarring te voorkomen: ik heb een aantal dagen geleden geprobeerd te reageren op dit bericht, alleen het systeem liet het op de een of andere manier niet toe. Ik heb mijn reactie toen opgeslagen, maar waarschijnlijk heeft mijn collega Marc gedacht dat de reactie wél goed doorgekomen was. Excuses daarvoor!

Hierbij mijn reactie:
Dat is een flink verhaal.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe de gesprekken allemaal zijn gelopen, maar het is jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over onze klantenservice. Sorry dat je het als vervelend hebt ervaren. Onze medewerkers proberen elke klant zo goed mogelijk te woord te staan en te helpen, echter zijn sommige issues niet direct op te lossen en moeten ook zij soms het een en ander uitzoeken en uitproberen. Wanneer de medewerkers hun best hebben gedaan om de klant te helpen, maar het probleem nog niet opgelost is, wordt er inderdaad een case aangemaakt. We hebben een groot aantal klanten en dus ook meerdere cases lopen, waardoor het helaas niet altijd mogelijk is voor de technische dienst om het probleem binnen 2 dagen op te lossen.
Ik begrijp je frustratie, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat de medewerkers van de klantenservice hun best hebben gedaan om je zo goed mogelijk te helpen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Via het Forum kunnen we dit verder helaas niet oppakken of opvolgen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic